Gezondheid alle pijlers

Beginnende relatie en kanker

20-09-2013 21:42 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva forummers,
Jezus meid, wat een kut situatie. Ik heb geen idee wat ik er over te zeggen heb eigenlijk. Wil jullie beiden gewoon het beste wensen!!
Het is niet dat mensen hem afkeuren omdat hij kanker heeft, maar omdat ze wel inzien dat je jezelf een zware tijd tegemoet gaat naast de leukere dingen.

Ik denk dat je op je eigen grenzen moet letten en als je ondanks alles sterk kan zijn voor hem, kan je een mooie tijd met hem hebben ondanks de kanker
Pff, heftig hoor. Verliefd zijn op iemand die zo ziek is. Ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid.
Jeetje meid, wat heftig! Ik heb diep respect voor je dat zijn ziekte je niet tegen laat tegenhouden en jij nog steeds die leuke knappe man ziet die hij is, zeker omdat jullie relatie zo pril is. Ga er maar aan staan.

Ik heb helaas verder geen tips, maar kan me voorstellen dat je het hier even van je af moet schrijven.

r zou komen.
Ik denk dat veel mensen in deze situatie zouden kiezen voor afstand nemen. Wat ook begrijpelijk is. Toch komt de volgende zin in me op: " beter iets moois te verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad". Ik heb geen idee of dat te kort door de bocht is, maar jeetje meid. Vreselijk moeilijk! Ik wil jullie veel kracht toewensen.
Ja, ervaring. Ik zal later reageren op je post.
Als eerste even een ... Lief en knap dat je niet meteen verder gaat, maar ondanks zijn ziekte toch verder durft en wilt kijken met deze jongen!

Verder als reactie op je bericht (zit even te bedenken waar ze gaat beginnen en hoopt dat het niet een 'te zwaar'/ 'niet gewilde' reactie gaat worden...)

Wees open naar hem toe, hij is de éénigste die je kan zeggen waar hij wel en niet voor open staat! En ook op andere manieren dan alleen écht langs komen, kan je laten weten dat je er voor hem bent!

Zelf heb ik helaas 'ervaring' dat mijn beste vriendin de diagnose kanker heeft gehad en dit gevecht niet heeft kunnen/ mogen winnen.

Wel weet ik dat zij (haar manier van omgaan dus...) niet wilde dat ze als 'ziek persoon' behandeld werd, maw, ze had de ziekte maar was niet de ziekte!

Er mocht even over gesproken worden, maar ze was net zo oprecht (!!) geiïntereseerd in de bezig heden etc van de mensen om haar heen! (De dooddoeners als, 'maar dat is niks in vergelijking met wat jij hebt' kon zij niet aanhoren!)

Ook was zij van de galgenhumor (soms zo erg dat je oren er nog hard van aan het na klapperen waren ... maar bij ons kon en mocht dat gewoon, wij deden net zo hard mee als we op dreef waren )

Maar goed, wat ik hier dus mee wil zeggen... Wees jezelf, als je teveel voor hem bent zal hij je dat ongetwijfeld ook vertellen en geniet gewoon van elkaar, als het nú goed voeld, is dat het belangrijkste wat nú telt!
quote:copacabana schreef op 20 september 2013 @ 21:59:

Ja, ervaring. Ik zal later reageren op je post.Thnx, ben erg benieuwd naar jouw ervaring. Wellicht dat ik hier kracht en wijsheid uit kan halen wat ik voor mijn situatie kan gebruiken.
Zo, wat een prachtig mens ben jij !
Jee, dapper van je want dit gaat nog heel erg moeilijk worden. Sterkte en veel liefde voor jullie
quote:pinta schreef op 20 september 2013 @ 22:05:

Zo, wat een prachtig mens ben jij !+1
quote:pinta schreef op 20 september 2013 @ 22:05:

Zo, wat een prachtig mens ben jij !want?
Wat een moeilijke situatie zeg!

Mijn man is overleden aan leukemie en met die invalshoek heb ik dus wel ervaring hoewel de ernst van de bijwerkingen en dergelijke natuurlijk enorm kunnen verschillen.

Het lijkt me prima als je gaat zeggen dat je er niet alleen bent met de mooie en goede momenten maar vergis je niet hoor want (net) na de chemo kan iemand een wrak zijn, alleen willen zijn, er heel ernstig aan toe zijn. Mijn man wilde zelfs zijn ouders en andere familieleden niet meer zien alleen mij.

Bedenk goed of jullie prille relatie dit aan kan en of dit wel waardevol is voor jullie. Weet je zeker dat jij dat aan kan? Geen beloftes maken die je uiteindelijk, ondanks al je goede bedoelingen, niet waar kan maken.

En ten tweede, maar dat kan mijn eigen stukje frustratie zijn in het leven, schrijf je wel erg op een manier over hem alsof zijn positiviteit, zijn kracht en wil om te leven ervoor kunnen zorgen dat hij weer beter wordt. En ja dat zal kunnen schelen maar ik heb nog nooit iemand gezien die zo wilskrachtig, positief, jong (27) en sterk (ook lichamelijk) was als mijn man en dat heeft niet mogen baten.

Ik zou dit contact zeker niet beëindigen door reacties van vriendinnen of kennissen maar wees wel voorbereid op hoe het ook kan lopen.

(uiteraard hoop ik dat je vriend helemaal opknapt en dat je hem ook in zijn gezonde toestand mee kan maken!)

Heel veel sterkte want het lijkt me een lastige situatie.
tc.
Voor jou misschien vanzelfsprekend, maar ik vind het mooi dat iemand vol gaat, zonder twijfels of moeilijk doen. Deze post komt heel puur over, dat raakt mij. Sorry, kan het niet beter toelichten.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 20 september 2013 @ 22:16:

Wat een moeilijke situatie zeg!

Mijn man is overleden aan leukemie en met die invalshoek heb ik dus wel ervaring hoewel de ernst van de bijwerkingen en dergelijke natuurlijk enorm kunnen verschillen.

Het lijkt me prima als je gaat zeggen dat je er niet alleen bent met de mooie en goede momenten maar vergis je niet hoor want (net) na de chemo kan iemand een wrak zijn, alleen willen zijn, er heel ernstig aan toe zijn. Mijn man wilde zelfs zijn ouders en andere familieleden niet meer zien alleen mij.

Bedenk goed of jullie prille relatie dit aan kan en of dit wel waardevol is voor jullie. Weet je zeker dat jij dat aan kan? Geen beloftes maken die je uiteindelijk, ondanks al je goede bedoelingen, niet waar kan maken.

En ten tweede, maar dat kan mijn eigen stukje frustratie zijn in het leven, schrijf je wel erg op een manier over hem alsof zijn positiviteit, zijn kracht en wil om te leven ervoor kunnen zorgen dat hij weer beter wordt. En ja dat zal kunnen schelen maar ik heb nog nooit iemand gezien die zo wilskrachtig, positief, jong (27) en sterk (ook lichamelijk) was als mijn man en dat heeft niet mogen baten.

Ik zou dit contact zeker niet beëindigen door reacties van vriendinnen of kennissen maar wees wel voorbereid op hoe het ook kan lopen.

(uiteraard hoop ik dat je vriend helemaal opknapt en dat je hem ook in zijn gezonde toestand mee kan maken!)

Heel veel sterkte want het lijkt me een lastige situatie.Wat vervelend voor jou dat je man deze ziekte helaas niet heeft mogen overwinnen. Het geeft inderdaad geen garantie dat als iemand sterk is per definitie deze ziekte ook overleeft. Maar ik denk wel dat het zeker mee telt hoe je dingen oppakt etc.
quote:zoutenpeper schreef op 20 september 2013 @ 22:19:

Wat een lieve reacties, echt super bedankt!

Ik baal er wel van dat ik zo onzeker kan zijn en een 'denker' ben. Vind hij het wel leuk, heeft hij er wel zin in, kan hij dit of dat wel etc.. Maar hoe meer we daten hoe beter we elkaar gelukkig leren kennen en hoe meer je elkaar kan aanvoelen.

Maar inderdaad, hij staat nu in het begin van zijn behandel periode. Deze zal sowieso nu nog een jaar gaan duren.

Het zal misschien alleen nog maar zwaarder en moeilijker worden voor hem. Hopelijk laat hij me met de tijd steeds meer 'toe' etc.
quote:zoutenpeper schreef op 20 september 2013 @ 22:25:

[...]

Wat vervelend voor jou dat je man deze ziekte helaas niet heeft mogen overwinnen. Het geeft inderdaad geen garantie dat als iemand sterk is per definitie deze ziekte ook overleeft. Maar ik denk wel dat het zeker mee telt hoe je dingen oppakt etc.

Als je je daarmee maar niet blind staart. Mijn man was er zo zeker van dat hij bleef leven waardoor ik niets wilde bespreken, en het later niet meer kon. En om eerlijk te zien kwam het daardoor nog onverwachter want hij kwam zo zeker over dat ik hem ben gaan geloven.

Sorry ik wil geen spelbreker zijn of wat dan ook maar bedenk ajb goed wat je doet, voor jezelf maar zeker ook voor hem.

En nog iets (en dit is absoluut vooruit denken maar wel iets om mee te nemen) op de dag dat mijn man zijn eerste chemo kreeg was de dag dat hij onvruchtbaar werd. Pijnlijk want we waren bezig om zwanger te worden. Nogmaals de situatie van je vriend kan heel anders zijn misschien is dit helemaal niet aan de orde maar denk er niet te licht over.
s hebben we dit onderwerp nog niet besproken.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 20 september 2013 @ 22:30:

[...]

Als je je daarmee maar niet blind staart. Mijn man was er zo zeker van dat hij bleef leven waardoor ik niets wilde bespreken, en het later niet meer kon..Mag ik vragen wat je niet besprak met hem?
quote:pinta schreef op 20 september 2013 @ 22:21:

Voor jou misschien vanzelfsprekend, maar ik vind het mooi dat iemand vol gaat, zonder twijfels of moeilijk doen. Deze post komt heel puur over, dat raakt mij. Sorry, kan het niet beter toelichten.Ik vind het bizar dat er mensen zijn die vinden dat daten of omgaan met kankerpatienten "mooi" of "bijzonder" is. Ik vind het eigenlijk te walgelijk voor woorden. Je hebt kanker je bent geen kanker en het is niet besmettelijk.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 september 2013 @ 22:45:

[...]

Ik vind het bizar dat er mensen zijn die vinden dat daten of omgaan met kankerpatienten "mooi" of "bijzonder" is. Ik vind het eigenlijk te walgelijk voor woorden. Je hebt kanker je bent geen kanker en het is niet besmettelijk.amen
Mijn moeder had vroeger een vriend, die na 5 maand relatie ineens epileptische aanvallen kreeg. Hersentumor. Hij is helaas overleden na de 2de hersentumor, hiertussen zat 12 jaar.

Het is heftig, maar nooit iets afwijzen omdat je bangt bent dat je het weer kan verliezen. Niets willen verliezen is niets beleven, en die 12 jaar waren voor hun prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven