Beknelde kuitzenuw, normaal bij vocht in enkels?

maandag 21 juli 2014 om 16:41
Voor de derde keer heb ik dikke enkels omdat ze vocht vasthouden door het warme weer. (En ja, ik drink heul veul... water!) Nu heb ik sinds de dikke enkels ook pijn op mijn voet en ben er net achter gekomen via plaatjes op internet dat het om de kuitzenuw gaat. Hoort dit erbij als er vocht in je enkels wordt vastgehouden of zal ik toch maar naar de huisarts gaan? Ik heb dit nog niet eerder gehad.
Dit beschrijft een beetje wat ik heb, maar ik kan mijn voet wel gewoon optillen als ik loop. Geen klapvoet hier! http://www.neuropathie.nu/letsel/perone ... etsel.html
Waarom ik het hier vraag: ik heb een angststoornis en wanneer ik veel stress heb (zoals nu) ga ik me over echt alles zorgen maken, ook als dat totaal niet hoeft. Dan vind ik het moeilijk te bepalen wat wel en wat niet werkelijk belangrijk is. Heel vermoeiend!
Dit beschrijft een beetje wat ik heb, maar ik kan mijn voet wel gewoon optillen als ik loop. Geen klapvoet hier! http://www.neuropathie.nu/letsel/perone ... etsel.html
Waarom ik het hier vraag: ik heb een angststoornis en wanneer ik veel stress heb (zoals nu) ga ik me over echt alles zorgen maken, ook als dat totaal niet hoeft. Dan vind ik het moeilijk te bepalen wat wel en wat niet werkelijk belangrijk is. Heel vermoeiend!

maandag 21 juli 2014 om 18:44
Persoonlijk zou ik hier mee naar de huisarts gaan. Ik heb ook regelmatig last van dikke enkels door vocht, en dan geen last van neuropathie. Dit lijkt me wel iets om mee naar de huisarts te gaan(of zijn/haar vervanger) omdat neuropathie me best pijnlijk lijkt en er medicijnen voor zijn.
Ook kan je na laten kijken waarom je steeds zo'n vocht vast houd. Ik zou er zeker niet over stressen, maar het gewoon even na laten kijken. Weet je huisarts dat je een angststoornis hebt? Dan begrijpt hij ook vast wel waarom je (misschien iets eerder dan anderen) langs komt bij klachten.
Ook kan je na laten kijken waarom je steeds zo'n vocht vast houd. Ik zou er zeker niet over stressen, maar het gewoon even na laten kijken. Weet je huisarts dat je een angststoornis hebt? Dan begrijpt hij ook vast wel waarom je (misschien iets eerder dan anderen) langs komt bij klachten.

maandag 21 juli 2014 om 18:48
Voor de klachten betreffende het vocht vasthouden zou ik de huisarts contacten, maar voor de voetklachten zou je ook langs een (oedeem) fysiotherapeut kunnen gaan, die kan bij zenuwbeknelling helpen de zenuw los te maken, helpen met vocht afdrijven en kan je wat technieken leren om er voor te zorgen dat er minder vocht op hoopt. Ook kan die een onderzoek uitvoeren om er achter te komen of de vochtophoping wel de oorzaak is van de pijn.

maandag 21 juli 2014 om 19:09
Dank jullie wel voor je reacties.
@Sunshineeva: Mijn huisarts weet van mijn angststoornis, de invalarts niet. Vocht vasthouden gebeurt vaker, nu de derde keer. Elke keer is het gewoon lange tijd heel warm weer. Heb jij dat ook met warm weer?
@Endomiel: Kan ik eventueel ook naar de podotherapeut? Ik ben daar eerder geweest voor inlegzolen. Anders bel ik die morgen eerst wel. Ik wist niet dat er oefeningen tegen vocht vasthouden bestonden.
@Sunshineeva: Mijn huisarts weet van mijn angststoornis, de invalarts niet. Vocht vasthouden gebeurt vaker, nu de derde keer. Elke keer is het gewoon lange tijd heel warm weer. Heb jij dat ook met warm weer?
@Endomiel: Kan ik eventueel ook naar de podotherapeut? Ik ben daar eerder geweest voor inlegzolen. Anders bel ik die morgen eerst wel. Ik wist niet dat er oefeningen tegen vocht vasthouden bestonden.

maandag 21 juli 2014 om 19:14
quote:ikeaverslaafde schreef op 21 juli 2014 @ 19:09:
@Sunshineeva: Mijn huisarts weet van mijn angststoornis, de invalarts niet. Vocht vasthouden gebeurt vaker, nu de derde keer. Elke keer is het gewoon lange tijd heel warm weer. Heb jij dat ook met warm weer?.Bij mij gebeurt het inderdaad ook bij warm weer, vooral mijn enkels zijn dan heel erg dik. Wat bij mij werkt is voeten omhoog overdag, eventueel een natte doek erop en 's nachts bij het slapen het voeteneinde omhoog. Bij mij is er niet echt een oorzaak te vinden, behalve dan warm weer.
@Sunshineeva: Mijn huisarts weet van mijn angststoornis, de invalarts niet. Vocht vasthouden gebeurt vaker, nu de derde keer. Elke keer is het gewoon lange tijd heel warm weer. Heb jij dat ook met warm weer?.Bij mij gebeurt het inderdaad ook bij warm weer, vooral mijn enkels zijn dan heel erg dik. Wat bij mij werkt is voeten omhoog overdag, eventueel een natte doek erop en 's nachts bij het slapen het voeteneinde omhoog. Bij mij is er niet echt een oorzaak te vinden, behalve dan warm weer.
maandag 21 juli 2014 om 19:30
Ik ben herstellende van een peroneuspees scheuring, en ik ben nu 7 maanden verder sinds mijn operatie en ik heb ook nog steeds dikke enkels en pijn in mijn voet. Van mijn fysiotherapeut moet ik heel veel rekken omdat dan je kuit geprikkeld word tot het afvoeren van vocht.
Misschien heb je iets aan mijn tip, sterkte ermee!
Misschien heb je iets aan mijn tip, sterkte ermee!
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless

donderdag 24 juli 2014 om 14:38
Update. Vanochtend naar de podotherapeut geweest. Die zegt dat ik me toch verstapt moet hebben (staat me niks van bij). Hij heeft een beetje aan m'n voet geduwd en getrokken en daarna een stuk tape op mijn onderbeen en voet geplakt dat de spier of zenuw moet verlichten. Volgende week weer een afspraak. Tot die tijd moet ik rust houden (balkonnetje en stapel boeken roept al! ).
Ik hoopte dat het nu, 3 dagen na het begin van het topic, minder pijn zou doen, maar het doet nog steeds veel pijn. Gelukkig wel minder dikke enkels.
Ik hoopte dat het nu, 3 dagen na het begin van het topic, minder pijn zou doen, maar het doet nog steeds veel pijn. Gelukkig wel minder dikke enkels.