Berenklauw en brandwonden.
zaterdag 5 juli 2014 om 17:46
zaterdag 5 juli 2014 om 19:25
zaterdag 5 juli 2014 om 20:18
Deze waren nog niet groot.Maar het resultaat is vreselijk.
Ik moet om de dag naar de huisarts om te verschonen. en daarom vroeg ik of iemand bekend is met dat gaas.
En het zijn echt open wonden..de hele huid is weg.
Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad.......god wat erg als mensen verbrand zijn....Hemeltje oudjaar, denk ik aan.
Ik moet om de dag naar de huisarts om te verschonen. en daarom vroeg ik of iemand bekend is met dat gaas.
En het zijn echt open wonden..de hele huid is weg.
Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad.......god wat erg als mensen verbrand zijn....Hemeltje oudjaar, denk ik aan.

zaterdag 5 juli 2014 om 20:23
quote:-teuntje- schreef op 05 juli 2014 @ 20:20:
3e graads brandwonden doen niet meer zeer.
Zijn meestal vette gazen dus die plakken i.p. Niet vastZe heeft 2e graads brandwonden..........heb je je bril niet op?
3e graads brandwonden doen niet meer zeer.
Zijn meestal vette gazen dus die plakken i.p. Niet vastZe heeft 2e graads brandwonden..........heb je je bril niet op?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps

quote:vall. schreef op 05 juli 2014 @ 19:25:
Yesss ik!
Vreselijk allergies.... Tot brandwonden aan toe!
Vroeger eens geplukt omdat ze zo mega groot zijn haha, dat heb ik geweten maar heb het overleefd hoor, lukt jou vast ook
Geen littekens overgehouden trouwensAllergie is het niet, iedereen krijgt brandwonden van Bereklauw
Yesss ik!
Vreselijk allergies.... Tot brandwonden aan toe!
Vroeger eens geplukt omdat ze zo mega groot zijn haha, dat heb ik geweten maar heb het overleefd hoor, lukt jou vast ook

Geen littekens overgehouden trouwensAllergie is het niet, iedereen krijgt brandwonden van Bereklauw
zaterdag 5 juli 2014 om 20:25
quote:peecee schreef op 05 juli 2014 @ 20:18:
Als het gaat genezen kan het vreselijk jeuken, dat weet ik wel.
Daar is medicatie voor, tegen de jeuk. Schroom niet om dat te vragen.
Als het gaat genezen kan het vreselijk jeuken, dat weet ik wel.
Daar is medicatie voor, tegen de jeuk. Schroom niet om dat te vragen.
Stressed is just desserts spelled backwards

zaterdag 5 juli 2014 om 20:32
quote:oldwood schreef op 05 juli 2014 @ 20:29:
Ben ik heel wereldvreemd als ik nog nooit van berenklauw gehoord heb, laat staan gezien?
Ik dacht dat TO zich had verbrand aan de snackvariant.
Maar hoe kun je je dan in vredesnaam verbranden aan een plant?
Door het gif.
http://mens-en-gezondheid ... r-als-de-zon-schijnt.html
Ben ik heel wereldvreemd als ik nog nooit van berenklauw gehoord heb, laat staan gezien?
Maar hoe kun je je dan in vredesnaam verbranden aan een plant?
Door het gif.
http://mens-en-gezondheid ... r-als-de-zon-schijnt.html

zaterdag 5 juli 2014 om 20:32
quote:oldwood schreef op 05 juli 2014 @ 20:29:
Maar hoe kun je je dan in vredesnaam verbranden aan een plant?Bereklauw kan voor mensen ernstige huidirritatie veroorzaken. Vooral de stengel en de bladsteelharen veroorzaken wonden. Wie in aanraking komt met de plant terwijl de zon schijnt, kan er zelfs ernstige brandwonden aan overhouden. Zij kunnen zelfs zo erg zijn dat er wonden kunnen ontstaan tot in de derde graad. In minder ernstige gevallen ontstaat vaak eerst een brandblaar, die later overgaat in een soort zwerende wond. Het verdwijnen daarvan kan een langdurige kwestie zijn.
Maar hoe kun je je dan in vredesnaam verbranden aan een plant?Bereklauw kan voor mensen ernstige huidirritatie veroorzaken. Vooral de stengel en de bladsteelharen veroorzaken wonden. Wie in aanraking komt met de plant terwijl de zon schijnt, kan er zelfs ernstige brandwonden aan overhouden. Zij kunnen zelfs zo erg zijn dat er wonden kunnen ontstaan tot in de derde graad. In minder ernstige gevallen ontstaat vaak eerst een brandblaar, die later overgaat in een soort zwerende wond. Het verdwijnen daarvan kan een langdurige kwestie zijn.