Gezondheid alle pijlers

Beter leren ademhalen, maar dan lijkt mijn buik zo dik!

27-04-2011 18:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede ademhaling is heel belangrijk voor van alles en nog wat. Ik heb vaak een te hoge borstademhaling en das dus nie goed! :P

Ik train mezelf nu om een lage buikademhaling aan te leren en dat voelt nu al best oké.

Alleen betekent dat nu wel dat ik mijn onbewuste gewoonte om mijn buik in te houden, zal moeten laten varen... Ik heb een slank figuur, maar wel een buik hoor, 's avonds lijk ik wel zwanger!

Als ik mijn buik niet inhoud, moet ik toch eens gaan overwegen om mijn garderobe te veranderen. Een aansluitend shirt met een uitpuilende buik, nee, dat zie ik niet zitten.

Ik vind het wel altijd heerlijk om 's avonds een grote trui aan te trekken en op de bank te zitten en alles te kunnen 'laten gaan', lekker ontspannen!

Maar die hoge ademhaling moet ik wel zien te lozen, is voor niemand leuk.

Ik heb dus een prima gezond gewicht, maar als ik die buik van me laat gaan....

Is het normaal om je buik altijd in te houden? Ik doe dat al jaaaaaaaaaaaaaaaaren. Als je op straat loopt, laat je je buik toch niet gewoon 'vrij'?
Als je buik zo groot is dat je wel zwanger lijkt, dan ben je te dik of heb je een ander lichamelijk probleem.

Dan kun je beter daar aan werken dan aan je ademhaling.
Nou, mijn buik is altijd zo vrij als een vogel, hoor. Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat je daarmee bezig bent als je op straat loopt! Wat maakt het in hemelsnaam uit? Dus nee, ik vind het niet normaal.
als je gewoon loopt of fietst zijn je buikspieren wel iets aangespannen, maar zo strak aangespannen houden dat je niet meer met je buik kan ademhalen is inderdaad niet zo best.

Ik kan je buik niet zien natuurlijk, maar is het echt zo erg? Zit het probleem niet meer in je hoofd dan in je buik? Kan een goede vriendin eens kritisch naar je buik kijken hoe 'erg' het nou eigenlijk is?
quote:bommi schreef op 27 april 2011 @ 18:31:

Als je buik zo groot is dat je wel zwanger lijkt, dan ben je te dik of heb je een ander lichamelijk probleem.

Dan kun je beter daar aan werken dan aan je ademhaling.

Nee hoor. Toen ik nog jong was en een sateprikker lijf had, had ik ook snel een dikke buik. Ieder glas water zag je als het ware zitten.

Niks ongezonds aan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik houd mijn buik niet in hoor, als ik op straat loop. Ik kan wel bezig blijven
Voor TO, er is een tijd voor ontspannen en buikademhalen, en er is een tijd voor strak rechtopstaan met ietwat ingetrokken buik.

Het hoeft niet áltijd en allebei tegelijk.
wat doen jullie met je biceps? Is het normaal om ze aan te spannen als je gaat winkelen?
en poses voor de etalageruit? is dat normaal?
Ik herken het helemaal hoor!! Doe het al jaaaaren. Het ziet er gewoon niet uit als ik het niet doe. En heb er verder geen last van hoor, mijn buik is erop getraind om zich te moeten verbergen
quote:meds schreef op 27 april 2011 @ 18:39:

wat doen jullie met je biceps? Is het normaal om ze aan te spannen als je gaat winkelen?Wel als het uitverkoop is.
Nee ik houd mn buik nooit in! Wel goed trouwens dat je aan je ademhaling wil werken.
quote:siesa schreef op 27 april 2011 @ 18:40:

Ik herken het helemaal hoor!! Doe het al jaaaaren. Het ziet er gewoon niet uit als ik het niet doe. En heb er verder geen last van hoor, mijn buik is erop getraind om zich te moeten verbergen ???? hoe leuk is je leven als je altijd je buik aangespannen moet houden??
Ik heb van nature een lage buikademhaling en ja als ik mijn buik zo inhouden en half gaan hyperventileren zou ik een platte buik hebben, maar dat is toch niet natuurlijk. Ik denk dat het een kwestie van wennen is, aan de ademhaling en de normale stand van je buik.
quote:meds schreef op 27 april 2011 @ 18:41:

[...]

???? hoe leuk is je leven als je altijd je buik aangespannen moet houden??Maak je daar maar geen zorgen over hoor!! En deze manier van ademhalen voelt voor mij natuurlijker dan alles laten hangen.
Ik ben ook slank en mijn buik is ook wat dikker, maar ik houd mijn buik echt niet in. Waarom zou ik? Loopt toch niet lekker....
Ik heb niet het idee dat er ook maar iemand op straat op mijn buik let.

Kan aan mij liggen natuurlijk, misschien is TO echt een omkijk vrouw.
Jeetje, zou toch liever voor een goede ademhaling dan een ingetrokken buik gaan hoor.
Ik ben vrij stevig dus voor mij heeft het niet veel nut om mijn buik in te houden. Ik koop liever mooie flatteuze kleding die alles een beetje verbergt. Stuk comfortabeler
Even wat eten en er zijn alweer zoveel reacties, thanks!

Het is niet zo dat ik mijn buik onwijs loop in te houden, het gaat onbewust, een beetje, en niet zo van: hap lucht nemen en ribben tellen maar!!

Gewoon een beetje, ziet er heel normaal uit, alsof dat mijn normale houding is. Laat ik mijn buik echt los, dan is ie rond hoor! Hoe later op de dag hoe ronder. Pff

Maar denk niet dat dat ongezond is.
Durf nu bijna m'n schouders niet op te halen. Pfff.

Straks heb ik ook een buik
Buik aanspannen is toch niet hetzelfde als buik inhouden?

Ik heb bij mensendieck geleerd het bekken te kantelen en de buik aan te spannen.

En ja, als ik alles loslaat en met mijn buik heel diep ademhaal is buik ook twee keer zo groot. Ik snap wel wat TO bedoelt.

Heb je geen darmklachten? (omdat je zegt s avonds zo'n dikke buik te hebben)
@ Moonlight: Ja precies! Dat bedoel ik gewoon. Als ik me zo concentreer op de buikademhaling, alles loslaat, wordt het gewoon groter.

Ik eet gezond (vezelrijk, fruit, groente) en ik kan heel prima naar de wc, elke dag. Dat wijst niet echt op darmklachten he?
Geen opgeblazen gevoel?
Je zegt dat je een hele ronde buik hebt, maar weet je zeker dat het heel rond is en niet gewoon normaal. Mijn buik is ook niet plat maar rond bij een slank figuur, maar zie dat als normaal. Ik bedoel modellen/mensen op tv houden wel hun buik in/zijn gephotoshopt en als je een keer blote buiken van echte mensen ziet op het strand ofzo is de kans ook groot dat mensen ze inhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven