Beter leren ademhalen, maar dan lijkt mijn buik zo dik!
woensdag 27 april 2011 om 18:24
Een goede ademhaling is heel belangrijk voor van alles en nog wat. Ik heb vaak een te hoge borstademhaling en das dus nie goed! 
Ik train mezelf nu om een lage buikademhaling aan te leren en dat voelt nu al best oké.
Alleen betekent dat nu wel dat ik mijn onbewuste gewoonte om mijn buik in te houden, zal moeten laten varen... Ik heb een slank figuur, maar wel een buik hoor, 's avonds lijk ik wel zwanger!
Als ik mijn buik niet inhoud, moet ik toch eens gaan overwegen om mijn garderobe te veranderen. Een aansluitend shirt met een uitpuilende buik, nee, dat zie ik niet zitten.
Ik vind het wel altijd heerlijk om 's avonds een grote trui aan te trekken en op de bank te zitten en alles te kunnen 'laten gaan', lekker ontspannen!
Maar die hoge ademhaling moet ik wel zien te lozen, is voor niemand leuk.
Ik heb dus een prima gezond gewicht, maar als ik die buik van me laat gaan....
Is het normaal om je buik altijd in te houden? Ik doe dat al jaaaaaaaaaaaaaaaaren. Als je op straat loopt, laat je je buik toch niet gewoon 'vrij'?
Ik train mezelf nu om een lage buikademhaling aan te leren en dat voelt nu al best oké.
Alleen betekent dat nu wel dat ik mijn onbewuste gewoonte om mijn buik in te houden, zal moeten laten varen... Ik heb een slank figuur, maar wel een buik hoor, 's avonds lijk ik wel zwanger!
Als ik mijn buik niet inhoud, moet ik toch eens gaan overwegen om mijn garderobe te veranderen. Een aansluitend shirt met een uitpuilende buik, nee, dat zie ik niet zitten.
Ik vind het wel altijd heerlijk om 's avonds een grote trui aan te trekken en op de bank te zitten en alles te kunnen 'laten gaan', lekker ontspannen!
Maar die hoge ademhaling moet ik wel zien te lozen, is voor niemand leuk.
Ik heb dus een prima gezond gewicht, maar als ik die buik van me laat gaan....
Is het normaal om je buik altijd in te houden? Ik doe dat al jaaaaaaaaaaaaaaaaren. Als je op straat loopt, laat je je buik toch niet gewoon 'vrij'?
woensdag 27 april 2011 om 18:33
als je gewoon loopt of fietst zijn je buikspieren wel iets aangespannen, maar zo strak aangespannen houden dat je niet meer met je buik kan ademhalen is inderdaad niet zo best.
Ik kan je buik niet zien natuurlijk, maar is het echt zo erg? Zit het probleem niet meer in je hoofd dan in je buik? Kan een goede vriendin eens kritisch naar je buik kijken hoe 'erg' het nou eigenlijk is?
Ik kan je buik niet zien natuurlijk, maar is het echt zo erg? Zit het probleem niet meer in je hoofd dan in je buik? Kan een goede vriendin eens kritisch naar je buik kijken hoe 'erg' het nou eigenlijk is?
woensdag 27 april 2011 om 18:35
quote:bommi schreef op 27 april 2011 @ 18:31:
Als je buik zo groot is dat je wel zwanger lijkt, dan ben je te dik of heb je een ander lichamelijk probleem.
Dan kun je beter daar aan werken dan aan je ademhaling.
Nee hoor. Toen ik nog jong was en een sateprikker lijf had, had ik ook snel een dikke buik. Ieder glas water zag je als het ware zitten.
Niks ongezonds aan.
Als je buik zo groot is dat je wel zwanger lijkt, dan ben je te dik of heb je een ander lichamelijk probleem.
Dan kun je beter daar aan werken dan aan je ademhaling.
Nee hoor. Toen ik nog jong was en een sateprikker lijf had, had ik ook snel een dikke buik. Ieder glas water zag je als het ware zitten.
Niks ongezonds aan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 27 april 2011 om 18:41
quote:siesa schreef op 27 april 2011 @ 18:40:
Ik herken het helemaal hoor!! Doe het al jaaaaren. Het ziet er gewoon niet uit als ik het niet doe. En heb er verder geen last van hoor, mijn buik is erop getraind om zich te moeten verbergen ???? hoe leuk is je leven als je altijd je buik aangespannen moet houden??
Ik herken het helemaal hoor!! Doe het al jaaaaren. Het ziet er gewoon niet uit als ik het niet doe. En heb er verder geen last van hoor, mijn buik is erop getraind om zich te moeten verbergen ???? hoe leuk is je leven als je altijd je buik aangespannen moet houden??
woensdag 27 april 2011 om 18:41
woensdag 27 april 2011 om 18:43
woensdag 27 april 2011 om 18:56
Even wat eten en er zijn alweer zoveel reacties, thanks!
Het is niet zo dat ik mijn buik onwijs loop in te houden, het gaat onbewust, een beetje, en niet zo van: hap lucht nemen en ribben tellen maar!!
Gewoon een beetje, ziet er heel normaal uit, alsof dat mijn normale houding is. Laat ik mijn buik echt los, dan is ie rond hoor! Hoe later op de dag hoe ronder. Pff
Maar denk niet dat dat ongezond is.
Het is niet zo dat ik mijn buik onwijs loop in te houden, het gaat onbewust, een beetje, en niet zo van: hap lucht nemen en ribben tellen maar!!
Gewoon een beetje, ziet er heel normaal uit, alsof dat mijn normale houding is. Laat ik mijn buik echt los, dan is ie rond hoor! Hoe later op de dag hoe ronder. Pff
Maar denk niet dat dat ongezond is.
woensdag 27 april 2011 om 19:00
Buik aanspannen is toch niet hetzelfde als buik inhouden?
Ik heb bij mensendieck geleerd het bekken te kantelen en de buik aan te spannen.
En ja, als ik alles loslaat en met mijn buik heel diep ademhaal is buik ook twee keer zo groot. Ik snap wel wat TO bedoelt.
Heb je geen darmklachten? (omdat je zegt s avonds zo'n dikke buik te hebben)
Ik heb bij mensendieck geleerd het bekken te kantelen en de buik aan te spannen.
En ja, als ik alles loslaat en met mijn buik heel diep ademhaal is buik ook twee keer zo groot. Ik snap wel wat TO bedoelt.
Heb je geen darmklachten? (omdat je zegt s avonds zo'n dikke buik te hebben)
woensdag 27 april 2011 om 19:02
woensdag 27 april 2011 om 19:04
Je zegt dat je een hele ronde buik hebt, maar weet je zeker dat het heel rond is en niet gewoon normaal. Mijn buik is ook niet plat maar rond bij een slank figuur, maar zie dat als normaal. Ik bedoel modellen/mensen op tv houden wel hun buik in/zijn gephotoshopt en als je een keer blote buiken van echte mensen ziet op het strand ofzo is de kans ook groot dat mensen ze inhouden.