Gezondheid alle pijlers

BH bij pijnlijke borsten

10-08-2018 09:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n twee van de vier weken heb ik pijnlijke borsten vooral aan de zijkant (buitenkant). Ze zijn wat opgezet en ik voel allerlei klieren en zelfs afdrogen na het douchen is pijnlijk. Ook heel vervelend als iemand er per ongeluk tegenaan stoot. Als ik menstrueer is het weer over en worden ze weer soepel.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en wil graag weten of jullie tips hebben voor comfortabele bh's. De beha die ik nu draag, gewone met beugel, irriteren me.
Wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt!
Als je echt veel last hebt lijkt het mij niet onverstandig om even langs de huisarts te gaan?

Heb je een grote cup? Ik denk dat grotere borsten sowieso wel wat gevoeliger zijn. Ik heb zelf 'flinke jongens', en qua bh's heb ik echt wel stevige bh's nodig van een dikkere stof.

Ik raad je aan om naar een goede lingerie winkel te gaan, dus niet Livera of Hunkemöller maar echt wat duurdere.
Dat kost dan wel even wat maar is veel fijner en beter van kwaliteit dan een bh van 20/30 E.
Toen ik zwanger was had ik dit ook en ik heb toen een tijdje katoenen beugelloze bh's gedragen van de Bonprix.
Nu heb je betere van dat soort, zoek op bralette.
Ik heb nu een bh van Anita die echt fantastisch zit en die hebben ook een beugelloze versie.
Hier bij de Livera gaven ze het goed advies over de maat etc, goed je maat weten zou je ook kunnen helpen.
Ik zweer zelf bij deze, van de hunkemoller.
Zelfs met 80F, zit deze nog stevig/mooi.

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-sea ... 06805.html
BaronTrump schreef:
10-08-2018 10:18
Ik zweer zelf bij deze, van de hunkemoller.
Zelfs met 80F, zit deze nog stevig/mooi.

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-sea ... 06805.html

Hoe oud ben je?
Ik vrees dat ik meer steun nodig zou hebben namelijk maar ben wel er geïnteresseerd.
Als ik een goede bh aanheb scheelt dat optisch zo een kledingmaat, als ik dan foto's terugzie gemaakt op een 'relaxte' dag met dito bh schrik ik me altijd de tandjes.
En ik had laatst zoiets (duurs van een Amerikaans merk) besteld en ik had een bloeduitstorting van die dunne bandjes XD
De pijn herken ik. Google eens op mastopathie. Daar heb je geen grote borsten voor nodig, kan iedereen last van hebben. Ik zorg voor een goed passende bh (met beugel, mag niet uitmaken) en 's nachts een stevig topje aangezien het uitdoen van mijn bh 's avonds ook flink pijnlijk kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij helpt: lijnzaadolie, paar keer per week een lepeltje door de yoghurt. Die tip kreeg ik van een verpleegkundige, ik vond het een hele rare tip want hoe kan DAT nou helpen, maar het helpt echt. Duurt wel een paar weken voor je effect merkt. Had ik dat maar eerder geweten, had me 25 jaar pijn bespaard! Het is niet zo dat het met die lijnzaadolie helemaal geen pijn meer doet, maar wel echt veel minder.

Verder, klinkt raar misschien maar bij mij helpt het om een beha te dragen die nog een beetje ruimte geeft voor beweging. Als ik een beha aan doe waarbij m'n borsten zo sterk gefixeerd worden op m'n lichaam dat ze niet meer bewegen (bijvoorbeeld een sport-beha), dan doet het geen pijn zolang ik die beha aan heb, maar wordt het verschrikkelijk pijnlijk zodra ik die beha uitdoe en ze wel gaan bewegen/rondslingeren. Als ze de hele dag een beetje op en neer kunnen deinen is dat wel een beetje pijnlijk maar is de pijn uiteindelijk minder. En dat is met slapen dan wel weer handig.

De beha's die ik daarvoor heb zijn van livera, zijn nu uit het assortiment helaas.

Hele voorzichtige massage helpt ook, als de pijn al erg is gaat dat natuurlijk niet, maar in de dagen dat de pijn op aan het bouwen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 85c, dus niet zo groot. Ik ga jullie tips even bekijken. Ook apart dat lijnzaadolie zou kunnen helpen. Gaat t niet, dan schaadt t ook niet... Bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort ook topjes, zit echt heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven