Bijholteontsteking maar geen verstopte neus
donderdag 29 april 2010 om 20:31
Dat kan. Ik had een aantal dagen hoofdpijn ná een verkoudheid. Geen verstopte neus meer dus. Met name met bukken was het irritant. De huisarts tikte met zijn vingertoppen licht tussen mijn wenkbrauwen, dat was zeer gevoelig. Zijn conclusie: voorhoofdholte-ontsteking. Ik gebruikte al neusspray, zoutoplossing, maar heb van de huisarts een andere gekregen. Dat mocht ik maximaal een week gebruiken.
donderdag 29 april 2010 om 20:47
Ken je een neusbidet? Te koop bij de apotheek. Ziet eruit als een wonderlamp van Aladin
Daar doe je lauwig water met een schep zout in, dat giet je in je ene neusgat en spoelt zo de hele boel door en komt er bij het andere gat weer uit. Smakelijk, je wilt niet weten wat er allemaal meekomt.
Goed om te gebruiken bij holteontsteking en ook om regelmatig te gebruiken als je vaker een ontsteking hebt.
Ziet er ongeveer zo uit
Daar doe je lauwig water met een schep zout in, dat giet je in je ene neusgat en spoelt zo de hele boel door en komt er bij het andere gat weer uit. Smakelijk, je wilt niet weten wat er allemaal meekomt.
Goed om te gebruiken bij holteontsteking en ook om regelmatig te gebruiken als je vaker een ontsteking hebt.
Ziet er ongeveer zo uit

donderdag 29 april 2010 om 21:07

donderdag 29 april 2010 om 22:10
Ja, je kunt zonder een loopneus ed een bijholteontsteking hebben. Meestal heb je dan wel nog een druppel achterin je neus hangen die in je keel slpetst...
Bij je kaakholtes kan het ook nog komen door een ontsteking van je gebit. dus heb je last van je tanden, ga dan naar de tandarts.
Wat helpt is inderdaad spoelen met zout water. Zo'n neusbidet of netipot vind ik een stuk prettiger dan die ampullen zout water. Bovendien vind ik het niet bepaald ranzig, je kunt ze gewoon in de vaatwasser doen en je snot komt er nieteens in.....
Een weekje xylometazoline neusspray gebruiken kan ook, maarniet langer, dan went je neusslijmvlies er teveel aan.
Bij je kaakholtes kan het ook nog komen door een ontsteking van je gebit. dus heb je last van je tanden, ga dan naar de tandarts.
Wat helpt is inderdaad spoelen met zout water. Zo'n neusbidet of netipot vind ik een stuk prettiger dan die ampullen zout water. Bovendien vind ik het niet bepaald ranzig, je kunt ze gewoon in de vaatwasser doen en je snot komt er nieteens in.....
Een weekje xylometazoline neusspray gebruiken kan ook, maarniet langer, dan went je neusslijmvlies er teveel aan.