Gezondheid alle pijlers

Bijholteontsteking maar geen verstopte neus

29-04-2010 18:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee dagen hoofdpijn, vooral bij hoesten en een pijn aan weerszijde van de neus. Maar mijn neus is niet verstopt en ik ben ook niet bijzonder verkouden.

Kan je ook ontstekingen hebben zonder verstopte neus ?
Dat kan. Ik had een aantal dagen hoofdpijn ná een verkoudheid. Geen verstopte neus meer dus. Met name met bukken was het irritant. De huisarts tikte met zijn vingertoppen licht tussen mijn wenkbrauwen, dat was zeer gevoelig. Zijn conclusie: voorhoofdholte-ontsteking. Ik gebruikte al neusspray, zoutoplossing, maar heb van de huisarts een andere gekregen. Dat mocht ik maximaal een week gebruiken.
Ken je een neusbidet? Te koop bij de apotheek. Ziet eruit als een wonderlamp van Aladin

Daar doe je lauwig water met een schep zout in, dat giet je in je ene neusgat en spoelt zo de hele boel door en komt er bij het andere gat weer uit. Smakelijk, je wilt niet weten wat er allemaal meekomt.

Goed om te gebruiken bij holteontsteking en ook om regelmatig te gebruiken als je vaker een ontsteking hebt.

Ziet er ongeveer zo uit

Dat hele ding heb je niet nodig als je de Daro flacons met zoutoplossing hebt (wel zo hygiënisch want die gooi je weg na de 'spoelbeurt').

Spoelen is onwijs ranzig maar het hélpt wel. Gewoon zo'n ding leegspuiten in je neusgat en zorgen dat je ergens bovenhangt waar je het in kwijt kunt

Ja, je kunt zonder een loopneus ed een bijholteontsteking hebben. Meestal heb je dan wel nog een druppel achterin je neus hangen die in je keel slpetst...

Bij je kaakholtes kan het ook nog komen door een ontsteking van je gebit. dus heb je last van je tanden, ga dan naar de tandarts.

Wat helpt is inderdaad spoelen met zout water. Zo'n neusbidet of netipot vind ik een stuk prettiger dan die ampullen zout water. Bovendien vind ik het niet bepaald ranzig, je kunt ze gewoon in de vaatwasser doen en je snot komt er nieteens in.....

Een weekje xylometazoline neusspray gebruiken kan ook, maarniet langer, dan went je neusslijmvlies er teveel aan.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 27-09-2010 19:57
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd
spammerd
Bij mij komen die holte-ontstekingen altijd ná de verstopte neus. Dus dat kan zeer zeker zonder verstopte neus. Doet het pijn als je voorover buigt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven