Gezondheid alle pijlers

Bijna een jaar met schimmelinfectie

02-06-2014 09:58 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik zit met een heel vervelend probleem. Ik heb namelijk al bijna een jaar last van een schimmelinfectie.

Ik heb zowat al alle kuurtjes geprobeerd die er zijn: zalfjes, cremes, ovules, capsules, noem maar op. Ik heb in die periode ook al enkele keren 4 verschillende gynaecologen bezocht, stond ook vaak te klagen bij verschillende huisartsen en zelfs apothekers probeerden me te helpen met dit kwaaltje, maar niks helpt.

In dit jaar tijd ben ik er wel een keer een periode van 2 maanden van verlost, maar toen kwam het terug, en sindsdien krijg ik het niet meer weg! Heb ook al geprobeerd om gedurende een periode zeer weinig suiker en veel groenten en fruit te eten, maar dit hielp dus ook niets. Zit aan de pil, maar volgens mijn dokters is het zeer onwaarschijnlijk dat dit daar enige invloed op heeft. Ik heb er trouwens ook al 2x last van gehad voor ik aan de pil begon.

Ik heb sinds een jaar en een half ook een vaste vriend, maar die relatie loopt momenteel niet zo goed, omdat dit probleem me echt uitput. Ik loop er vaak neerslachtig bij en het is alsof ik nergens meer zin in heb! De jeuk is continu aanwezig!

Ik volg alle tips: geen inklegkruisjes, niet wassen (enkel met water), katoenen ondergoed, slapen zonder ondergoed, noem maar op.

Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...
quote:laurake123 schreef op maandag 02 juni 2014 10:28 Stoppen met de pil heb ik nog niet gedaan, maar dit is volgens al mijn dokters niet de oorzaak, en heb het ook al een paar keer hardnekkig gehad voor ik aan de pil begon.

En heb ook al een candida dieet geprobeerd, zo min mogelijk suikers, zo veel mogelijk groenten en fruit, maar daar werd ik nu ook niet bepaald gelukkig van. Voelde me redelijk flauw, aangezien ik geen brood e.d. meer mocht eten. "Stoppen met de pil heb ik nog niet gedaan, maar dit is volgens al mijn dokters niet de oorzaak, en heb het ook al een paar keer hardnekkig gehad voor ik aan de pil begon."

Tja je dokters hebben tot nu toe ook nog niet de oplossing gevonden. Een tijdje stoppen om het uit te proberen kan toch geen kwaad?
quote:south schreef op 02 juni 2014 @ 10:28:

[...]

Was het heftig, dat dieet?

Ik denk er ook over om het te doen na mijn zwangerschap. Gezien ik nog wel bv wil blijven geven en dus voorlopig nog geen flucanozol kan krijgen.Het is voor mij al een tijd geleden maar ik vond het wel heftig omdat veel dingen die ik graag eet niet meer mocht eten. Ik deed het onder begeleiding van een orthomoleculaire arts. Het hielp wel heel goed en het is nooit meer op die schaal terug gekomen als ik het toen had (gewoon af en toe dus). Bij mij was alles helemaal ontregeld geraakt door een aantal AB-kuren achter elkaar.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:laurake123 schreef op 02 juni 2014 @ 10:28:

En heb ook al een candida dieet geprobeerd, zo min mogelijk suikers, zo veel mogelijk groenten en fruit, maar daar werd ik nu ook niet bepaald gelukkig van. Voelde me redelijk flauw, aangezien ik geen brood e.d. meer mocht eten.

Heb je dat zelf gedaan of onder begeleiding?

Tja, het is maar wat je vervelender vindt. Of constant jeuk en ongemak of een poosje wat minder lekker eten. Het heeft bij mij héél goed geholpen maar je moet er wel achter staan en het consequent volhouden.
En wat denken jullie van probiotica/voedingssupplementen? Een dokter had me dit eens voorgeschreven, maar een andere verklaarde me dan weer gek, aangezien het maagzuur alles van die capsule vernietigd, en dat er dus niks daar beneden terechtkomt.
Thanks Maleficent, ik ga er toch maar eens naar kijken.

Was sowieso van plan om mijn levensstijl en vooral eetgewoontes aan te pakken na deze zwangerschap. (Ik was voor de zwangerschap al heel goed bezig, maar omdat ik me zo beroerd voelde tijdens de zwangerschap heb ik alles laten varen)
Het candida-dieet heb ik niet onder begeleiding gedaan. En ik heb best wel het karakter om zoiets vol te houden. Ik eet graag chocolade en snoep en zo, maar als het echt moet kan ik dit wel even laten staan, maar zoals ik zei voelde ik me op den duur echt flauw, aangezien elk lichaam toch suikers nodig heeft? En het suiker uit fruit deed me niet bepaald beter voelen.
Ik denk echt dat je, net als Istar deed, je vragen neer moet leggen bij een arts die er net even anders tegenaan kijkt.

In de reguliere gezondheidszorg wordt er te weinig gedaan aan schimmels in je lijf. Ik liep ook tegen die muur aan van alleen maar stootkuurtjes hier en vaginale tabletten daar en het ging maar niet over. Als je zo'n dieet doet met een arts die meekijkt is het al heel anders. En suiker heb je niet persé nodig om te functioneren.
quote:south schreef op 02 juni 2014 @ 10:18:

Niet gaan klooien met yoghurt op een tampon hoor!

En waarom dan niet?

Neem de meest natuurlijke yoghurt, zonder toevoegingen, etiketten lezen.

Bij mij hielp dit echt.

En idd stoppen met de pil. Het is wel degelijk zo dat pilgebruiksters er vele malen meer last van hebben, wetenschappelijk bewezen.

En slipjes wassen op minstens 60°.

En de schimmel op kweek laten zetten, het kan best dat je geen candida hebt maar iets heel anders waar een heel andere behandeling voor nodig is.
het is belangrijk om probiotica in te nemen : supplementen te koop in apotheek.

de probiotica zorgen ervoor dat de goede bacteriën in je darm terug aangroeien en die zorgen voor je immuniteit.

door medicatie en zeker antibiotica sterven de goeie bacteriën in onze darmen af

je kan hiernaast ook biogarde yoghurt eten liefst puur want door toevoeging van suiker worden de melkzuurbacteriën vernietigd

en als je dat niet te vreten vindt, kan je wat fruit toevoegen hieraan

actimel of yacult zou ik je niet aanraden deze bevatten suikers

diflucan al geprobeerd voor je vaginale schimmel ? is het beste naar het schijnt ?

sowieso zou ik je willen aanraden: let op je voeding

eet een periode gistvrij, lactosevrij, suikervrij want al de producten die de stoffen wel bevatten voeden je schimmel (je kan eens zoeken wat de raadgevingen zijn voor anti-candida dieet) sowieso als je anders gaat eten zal je na 3 maand zeker verschil merken. Misschien is de verandering op de eerste plaats merkbaar aan je energie (bij mij is het toch zo)

al gelezen op het net over candida ? zou ik eens doen. dan zal je ook begrijpen waarom de link gelegd wordt met de darmen
volgens mij wijzen je symptomen op candida want door de candida kan je ook je zin in sex verliezen

beetje vervelend iets die candida maar geneesbaar, alleen je moet het tijd geven

(hiermee bedoel ik 6 maand/ 1 jaar
quote:noctua schreef op 02 juni 2014 @ 10:14:

Hoi Laurake,

Wat een vervelend probleem! Ik heb in het verleden ook vaak schimmelinfecties gehad en de bovenstaande tip heeft mij ook goed geholpen.Yoghurt hersteld de zuurtegraad van de vagina.

Verder werkt bij mij kokosolie erg goed (vagina goed mee insmeren, ook inbrengen). Ook dit werkt verzachtend.

Succes!klopt kokosolie bevat caprylzuur en doodt candida en schimmels
quote:laurake123 schreef op 02 juni 2014 @ 10:39:

Het candida-dieet heb ik niet onder begeleiding gedaan. En ik heb best wel het karakter om zoiets vol te houden. Ik eet graag chocolade en snoep en zo, maar als het echt moet kan ik dit wel even laten staan, maar zoals ik zei voelde ik me op den duur echt flauw, aangezien elk lichaam toch suikers nodig heeft? En het suiker uit fruit deed me niet bepaald beter voelen.[/b

**je lichaam kan leven zonder inname van geraffineerde suikers zoals gewone witte suiker ! je lichaam maakt die door koolhydraten om te zetten. je voelde je flauw door soort afkickverschijnselen die optreden omdat je al lange tijd gewoon was om veel zoet te eten. Je bent hierin zeker niet de enige hoor, door ons westers voedings patroon is dat allemaal normaal. Bijt even door : na een maand of 2 zal je drang naar zoet weggaan en indien je er toch blijft naar snakken : neem chroom in.

**wat betreft je mening over fruit : in een streng candida dieet worden alle zoete fruitsoorten verboden : enkel de zure fruitsoorten mogen zoals pompelmoes, zwarte bessen, ...
Toen ik aan de pil zat had ik om de haverklap een schimmelinfectie en verminderde zin in seks.Toen ik stopte met de pil werd alles geleidelijk weer normaal.
Ik zou ook stoppen met de pil, ik heb heel lang klachten gehad daar beneden, na het stoppen met de pil nergens meer last van.

Maar, het staat toch ook gewoon in de bijsluiter van je pil dat je een verhoogde kans hebt op schimmelinfecties? Vreemd dat je dokters dan zeggen dat het daar niet van kan komen.

En als je toch alles al geprobeerd hebt, dan kun je net zo goed proberen of stoppen met de pil voor jou wel werkt. Dan wel maanden stoppen he, niet een weekje ofzo.
Een echte zuurpruim dus!!!

De combinatie zaad van je vriend en jouw zuurgraad kan het probleem zijn.

Misschien ben je allergies voor zijn zaad.....dat bestaat..( google maar eens)
Yoghurt tampon zeker NIET doen!!! Yoghurt is gemaakt van schimmels dus je moet dt zeker niet nog eens in gaan brengen.

Hoe warm was jij je ondergoed? Was je katoenen onderbroekjes eens op 95 graden dan zijn alle bacteriën en schimmels dood. Ik heb gemerkt dat ik er meer last van heb als ik zwarte onderbroeken draag (die was ik op 40 graden) nu alles op 95 graden en nu gaat het veel beter.

Verder kan het zijn dat je vagina te droog is door al die schimmelwerende spullen. Een vette vaginale creme wil nog weleens helpen.
quote:peecee schreef op 02 juni 2014 @ 11:17:

Een echte zuurpruim dus!!!O haha, wat lollig. Not.
Bij mij werkte Actigel van Multi-gyn als een tiet. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar.
quote:007washere schreef op 02 juni 2014 @ 11:35:

Yoghurt tampon zeker NIET doen!!! Yoghurt is gemaakt van schimmels dus je moet dt zeker niet nog eens in gaan brengen.

Hoe warm was jij je ondergoed? Was je katoenen onderbroekjes eens op 95 graden dan zijn alle bacteriën en schimmels dood. Ik heb gemerkt dat ik er meer last van heb als ik zwarte onderbroeken draag (die was ik op 40 graden) nu alles op 95 graden en nu gaat het veel beter.

Verder kan het zijn dat je vagina te droog is door al die schimmelwerende spullen. Een vette vaginale creme wil nog weleens helpen.Fout! Het is de melkzuurbacterie (of eigenlijk meerdere soorten bacteriën) die de yoghurt zuur maakt. Door deze bacteriën wordt de melksuiker (lactose) omgezet in melkzuur.

Maar ik zou het niet aanraden, zelf heb ik het nooit geprobeerd iig.

Wat mij heeft geholpen:

1) Stoppen met de pil.

Het veranderde mijn afscheiding en waarschijnlijk dus ook de aantrekkelijkheid van mijn vagina voor schimmels. Ik was van te voren bang om zwanger te raken, omdat ik dan geen fluconazol/diflucan meer zou mogen gebruiken, maar het gaat nu al vijf maanden heel goed

2) Ondergoed heet wassen, dus 60C of hoger. Sloggi heeft slipjes van katoen die tegen hoge temperaturen kunnen en er nog ok uitzien. Die serie heet sloggi light cotton.

3) Probiotica slikken. En dan wel in de vorm van maagzuurresistente capsules, dan komen de probiotica op de juiste plek. Zelf heb ik de Orthica orthiflor fem gebruikt.

4) Naast de fluconazol gebruik ik de flora plus gel van multi gyn als ik me niet vergis. De gel zorgde niet alleen voor verkoeling(brandt wel bij aanbrengen, dus in bed indoen), maar ik had ook het idee dat het zorgde voor een betere verspreiding van de anti-schimmelmiddelen.

5) Insmeren met een vette creme als je geen fluconazol gebruikt. De droogheid maakte dat ik sneller last had van irritatie, (rood, branderig, jeuk). Kokosolie kan, maar ook cera cetomacrogol is fijn.
Bij mij stopte de schimmelinfectie juist toen ik aan de pil begon. Kortom, het kan werken stoppen met de pil maar hoeft niet.
Dahlia, ik denk dat het er maar net vanaf hangt hoe 'aantrekkelijk' je bent in vruchtbare of onvruchtbare toestand voor de schimmels. Dus ik geloof zeker dat het je juist kan helpen om met de pil te starten. Wellicht dat de soort pil ook nog uitmaakt.
Stoppen met de pil lijkt me dan inderdaad een goede optie, zo te horen. En zou de schimmels dan vanzelf moeten weggaan of moet ik dan nog eens anti-schimmelproducten gebruiken?

En wat moet ik dan gebruiken als alternatief voor de pil? Condooms, spiraaltjes en dergelijke blijken dan ook weer niet goed te zijn voor de zuurtegraad... Kan veranderen van pil misschien een oplossing bieden?
Ik zou dan tegelijkertijd een kuur nemen en dan kijken hoe je lichaam reageert na het stoppen.

Wellicht dat een andere pil of een heel ander hormonale AC ook zou kunnen helpen. Het hangt maar net af van de verandering in zuurgraad door die specifieke vorm.

Bij mij was de ring bijvoorbeeld fijner dan de pil, hoewel daar schimmelinfecties juist vaker als bijwerking worden opgegeven.

Gebruik je trouwens ontstekingsremmende medicijnen tegen astma, reuma oid? Die kunnen er nl ook voor zorgen dat je gevoeliger bent voor schimmels.
Nee, ik gebruik momenteel geen andere medicijnen dan een anti-schimmelpil. En antibiotica is ook al een hele tijd geleden dus daar kan het zeker niet aan liggen! Ik heb nu even nog wat research gedaan i.v.m. anti-candidadieet, en ik kom hier toch wel heel wat tegenstrijdigheden tegen! Volgens sommige sites is dit soort dieet af te raden, omdat je op die manier (o.a. door het weglaten van melk) een tekort krijgt aan belangrijke voedingsstoffen. Fruit zou trouwens ook een slecht effect hebben (door de suikers hierin). Maar ja, als je al geen fruit meer mag eten (dit deed ik wel tijdens mijn dieet), dan gaat dit dieet toch wel heel ver?
Vraag aan je huisarts eens een verwijzing naar een DERMATOLOOG.

Zelf heb ik ook meer dan een half jaar rondgelopen met klachten gelijk een schimmelinfectie, Bleek een exeempje te zijn, creme pje gehad en met een paar weken nooit maar dan ook nooit meer last gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven