Gezondheid alle pijlers

Bijna een jaar met schimmelinfectie

02-06-2014 09:58 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik zit met een heel vervelend probleem. Ik heb namelijk al bijna een jaar last van een schimmelinfectie.

Ik heb zowat al alle kuurtjes geprobeerd die er zijn: zalfjes, cremes, ovules, capsules, noem maar op. Ik heb in die periode ook al enkele keren 4 verschillende gynaecologen bezocht, stond ook vaak te klagen bij verschillende huisartsen en zelfs apothekers probeerden me te helpen met dit kwaaltje, maar niks helpt.

In dit jaar tijd ben ik er wel een keer een periode van 2 maanden van verlost, maar toen kwam het terug, en sindsdien krijg ik het niet meer weg! Heb ook al geprobeerd om gedurende een periode zeer weinig suiker en veel groenten en fruit te eten, maar dit hielp dus ook niets. Zit aan de pil, maar volgens mijn dokters is het zeer onwaarschijnlijk dat dit daar enige invloed op heeft. Ik heb er trouwens ook al 2x last van gehad voor ik aan de pil begon.

Ik heb sinds een jaar en een half ook een vaste vriend, maar die relatie loopt momenteel niet zo goed, omdat dit probleem me echt uitput. Ik loop er vaak neerslachtig bij en het is alsof ik nergens meer zin in heb! De jeuk is continu aanwezig!

Ik volg alle tips: geen inklegkruisjes, niet wassen (enkel met water), katoenen ondergoed, slapen zonder ondergoed, noem maar op.

Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...
Heeft je vriend ook een kuur gedaan, of besmet hij jou steeds opnieuw?
Hij heeft ook al een kuur gedaan, maar dit haalde niks uit. We hebben trouwens al een maand geen seks meer gehad (hij zit in het buitenland voor zijn werk), dus daaraan kan het ook niet liggen?
Je partner moet ook behandeld worden. Daar zijn smeerseltjes voor die hij consequent moet blijven gebruiken. Waarschijnlijk is dat door al die artsen ook al voorgeschreven.

Probeer het eens een periode met tampons met yoghurt.

Tampon in beker yoghurt in de koelkast zetten, de tampon moet vol gezogen zijn met yoghurt.

Eerste tijd ook overdag gebruiken, daarna bijvoorbeeld alleen 's nachts.

De koude yoghurt zorgt ook nog eens voor verkoeling en minder jeuk.

Artsen mogen dit officieel niet voorschrijven, maar dit werkt wel echt het allerbeste.

Succes.
quote:*nightsky* schreef op 02 juni 2014 @ 10:11:

Je partner moet ook behandeld worden. Daar zijn smeerseltjes voor die hij consequent moet blijven gebruiken. Waarschijnlijk is dat door al die artsen ook al voorgeschreven.

Probeer het eens een periode met tampons met yoghurt.

Tampon in beker yoghurt in de koelkast zetten, de tampon moet vol gezogen zijn met yoghurt.

Eerste tijd ook overdag gebruiken, daarna bijvoorbeeld alleen 's nachts.

De koude yoghurt zorgt ook nog eens voor verkoeling en minder jeuk.

Artsen mogen dit officieel niet voorschrijven, maar dit werkt wel echt het allerbeste.

Succes.Waarom mogen artsen het niet voorschrijven als het wel werkt?
Raar. Heb je al allergie testen gedaan wat betreft eten, maar ook zeep en parfum? Probeer eens van wasmiddel te veranderen.
Hoi Laurake,

Wat een vervelend probleem! Ik heb in het verleden ook vaak schimmelinfecties gehad en de bovenstaande tip heeft mij ook goed geholpen.Yoghurt hersteld de zuurtegraad van de vagina.

Verder werkt bij mij kokosolie erg goed (vagina goed mee insmeren, ook inbrengen). Ook dit werkt verzachtend.

Succes!
Dit heb ik nog niet geprobeerd, want ik hoor van verschillende anderen dat dit meer kwaad dan goed doet! In yoghurt zouden er namelijk ook suikers zitten die de schimmel voeden, waardoor die nog meer gaat overwoekeren. Een vriendin van mij heeft dit ooit gedaan en moest daarna naar de dokter omdat de boel zodanig ontstoken was! Heb hier dus wel schrik van
Minderen met melk én suiker, dat helpt bij nog wel eens. Yoghurt kan dan weet wel. En verder flucanazol orale tabletten. Ik heb meestal genoeg aan één tablet, maar weet dat er mensen zijn die maandelijks een stuk of 3 nodig hebben.

Cremes, capsules ed kan ik allemaal juist niet hebben.

Overigens zou ik stoppen met de pil. Schimmelinfecties komen vaak door hormonale schommelingen. Maar dan moet je natuurlijk wel op zoek naar een niet-hormonale ac en condooms werken meestal ook niet bevordelijk voor een schimmelinfectie.
Iemand ervaring met lactacyd? Wordt heel vaak afgeraden door artsen maar blijkbaar bestaat er een extra zure versie van lactacyd die de vagina terug zuur maakt waardoor het evenwicht terug hersteld wordt.
Ja, ik zit intussen al weer 10 dagen aan een anti-schimmelpil, heb dit jaar waarschijnlijk al 8 pilkuurtjes gedaan, vroeger werd het daar beter van, nu niks meer van effect. :/
Niet gaan klooien met yoghurt op een tampon hoor!
Ik heb het ook gehad, eenn jaar lang infectie na infectie. NIets hielp, zelf stootkuren niet.

Ik ben uiteindelijk bij een homeopaat geweest en toen was ik binnen 2 maanden van de infectie af en nooit meer een infectie gekregen sindsdien. Maar homeopatie is hier verguisd.
Jemig, als je al zo'n lange tijd die anti-schimmel troep slikt, is alles echt van het pad af.... Logisch dat het niet meer goed komt...

Stoppen met de pil, suiker en melk en het even de tijd geven. Alleen wassen met water en verder met rust laten. Lekker laten luchten, bijv. door 's nachts van die gazen onderbroekjes te dragen. En je ondergoed eens heet wassen.
quote:Istar_ schreef op 02 juni 2014 @ 10:20:

Ik heb het ook gehad, eenn jaar lang infectie na infectie. NIets hielp, zelf stootkuren niet.

Ik ben uiteindelijk bij een homeopaat geweest en toen was ik binnen 2 maanden van de infectie af en nooit meer een infectie gekregen sindsdien. Maar homeopatie is hier verguisd.Wat moest je dan allemaal gebruiken van homeopathische middelen?
Ja, dat weet ik! Ik vroeg aan mijn dokter of het niet gevaarlijk was om die pillen al zo lang te slikken, maar volgens haar kon het geen kwaad. Mensen met schimmelnagels e.d. moeten dit nog veel langer slikken.

Heb trouwens eens preventief zo'n doosje moeten slikken en toen is het twee maanden weggebleven. Toen mijn doosje uit was kwam het wel terug.
quote:laurake123 schreef op 02 juni 2014 @ 10:22:

[...]

Wat moest je dan allemaal gebruiken van homeopathische middelen?Weet ik niet meer, het is al heel lang geleden. Niet veel. Twee middelen, 2 maanden lang.
quote:south schreef op 02 juni 2014 @ 10:21:

Jemig, als je al zo'n lange tijd die anti-schimmel troep slikt, is alles echt van het pad af.... Logisch dat het niet meer goed komt...

Stoppen met de pil, suiker en melk en het even de tijd geven. Alleen wassen met water en verder met rust laten. Lekker laten luchten, bijv. door 's nachts van die gazen onderbroekjes te dragen. En je ondergoed eens heet wassen.Dat heeft TO al allemaal gedaan volgens de OP.
Ik heb een candida dieet gedaan en toen was ik er vanaf.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik had er regelmatig last van. Ik had standaard zalfjes in huis, ik ging niet eens meer naar de dokter ervoor. Het hoorde gewoon bij mij.

Sinds ik gestopt ben net de pil, 10 jaar gelden, heb ik er niet een meer gehad!
quote:Istar_ schreef op 02 juni 2014 @ 10:24:

[...]

Dat heeft TO al allemaal gedaan volgens de OP.Ze is nog niet gestopt met de pil.....
Stoppen met de pil heb ik nog niet gedaan, maar dit is volgens al mijn dokters niet de oorzaak, en heb het ook al een paar keer hardnekkig gehad voor ik aan de pil begon.

En heb ook al een candida dieet geprobeerd, zo min mogelijk suikers, zo veel mogelijk groenten en fruit, maar daar werd ik nu ook niet bepaald gelukkig van. Voelde me redelijk flauw, aangezien ik geen brood e.d. meer mocht eten.
quote:Maleficent schreef op 02 juni 2014 @ 10:24:

Ik heb een candida dieet gedaan en toen was ik er vanaf.

Was het heftig, dat dieet?

Ik denk er ook over om het te doen na mijn zwangerschap. Gezien ik nog wel bv wil blijven geven en dus voorlopig nog geen flucanozol kan krijgen.
quote:laurake123 schreef op 02 juni 2014 @ 10:28:

Stoppen met de pil heb ik nog niet gedaan, maar dit is volgens al mijn dokters niet de oorzaak, en heb het ook al een paar keer hardnekkig gehad voor ik aan de pil begon.

En heb ook al een candida dieet geprobeerd, zo min mogelijk suikers, zo veel mogelijk groenten en fruit, maar daar werd ik nu ook niet bepaald gelukkig van. Voelde me redelijk flauw, aangezien ik geen brood e.d. meer mocht eten.

Dokters zeggen ook dat een schimmelinfectie niet met je voeding te maken heeft. Ik heb andere ervaringen.

En ze zeggen weldegelijk dat het met je hormale balans heeft te maken. Je aankomende menstruatie, een zwangerschap of het geven van bv kan allemaal de oorzaak zijn van een schimmelinfectie.
Maar volgens jullie kan het dus ook vanzelf overgaan, zonder al die chemische troep? Een gynaecologe heeft me dit ook eens aangeraden, en verzekerde me dat, mits gezonde levensstijl, katoenen ondergoed, veel laten verluchten, het binnen de 4 weken over zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Na 4 weken was het immers nog slechter geworden. Dit lijkt me dus ook niet meteen de goede oplossing voor mij... Is natuurlijk voor elke persoon anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven