Gezondheid alle pijlers

bijverschijnselen na stoppen nuvaring?

22-01-2010 22:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds vorige week zaterdag gestopt met de Nuvaring, en heb nu sinds 4 dagen last van mn borsten en ik ben 'vaag' misselijk, af en toe duizelig. Nu weet ik dat je van het stoppen met de pil deze symptomen krijgt, het ontpillen, maar is dit bij de Nuvaring ook zo? De hormonen van de ring zijn toch na 2 dagen uit je lichaam verdwenen?

Hoop dat jullie het weten, kan het niet vinden op Internet!
werkt net zoals na stoppen met de pil. Ik weet niet wie je wijs heeft gemaakt dat de hormonen binnen 2 dagen uit je lijf zijn, maar dat is klinkklare onzin. Duurt wel ietsje langer, in de orde van weken. Kijk het een paar weken aan, waarschijnlijk is het zo weer over.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Oh en als je bang bent dat je zwanger bent: altijd even testen voor je gemoedsrust.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Onderschat de werking van hormonen niet. Geen idee hoe het precies werkt, maar het lijkt me eigenlijk best logisch dat je lichaam zich opnieuw "instelt" En nu ik dit zo schrijf.... realiseer ik me dat je echt he-le-maal NIETS aan mijn antwoord hebt.

Ben zelf voor het eerst aan het " doorringen " maar het bevalt echt sleeeeccchttt... zelfde vage misselijkheid, borsten doen pijn, zeker weten niet zwanger, en verder: hormonenbom!!
op de bijsluiter van de nuvaring staat dat de hormonen met twee dagen uit je lichaam zijn verdwenen..

Bedankt voor de reacties..
Nuvaring wordt zelfs in verband gebracht met knobbeltjes in je borsten en buitenbaarmoederlijke zwangerschappen... Staat een onderwerp op Freya over.. Ik heb zelf de nuvaring gebruikt en heb met alle twee helaas ervaring na het gebruik. Dit staat ook in de bijsluiter trouwens.
Je hebt de nuvaring eruit gehaald dus je wordt nu ongesteld neem ik aan.
quote:nolzuet schreef op 22 januari 2010 @ 22:49:

op de bijsluiter van de nuvaring staat dat de hormonen met twee dagen uit je lichaam zijn verdwenen..

Bedankt voor de reacties.. Apart... ik kan het niet zo 1-2 op internet vinden. Maar dan nog. Je cyclus is een tijd van "buitenaf" oftewel door de nuvaring geregeld. Je eigen lichaam moet zichzelf weer even instellen.
ik ben vorig jaar oktober gestopt met de nuvaring. Had echt nergens last van na t stoppen. Daarna kwam me natuurlijk cyclus weer vrij vlot opgang. 26, 31, 26 en nu ben ik zwanger.

Dus waarschijnlijk heb je niet veel aan mijn reactie, maar bij mij waren de hormonen snel uit me lichaam.

En mij is bij het beginnen aan de ring, ook verteld dat t plaatselijk hormoon afgeeft en dat het snel je lichaam uit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven