Gezondheid alle pijlers

Bijwerkingen Primolut

23-11-2014 14:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik 10 dagen Primolut geslikt om mijn menstruatie te stoppen (ik was al drie weken ongetseld). Voor die klachten heeft het prima geholpen. Ik heb alleen zo'n last van stemmingswisselingen. Dan weer depri, dan weer huilen enz. Anderhalve week geleden heb ik de laatste primolut geslikt maar ik ben nog steeds een beetje een emotionele achtbaan. Heeft iemand hier ook zulke ervaringen? En hoe lang hield dat dan aan nadat je gestopt was met Primolut?
Heb je ook bijwerkingen van de gewone pil? Persoonlijk vind ik die beter werken om ongesteldheid over te slaan dan primolut. Ooit wel 'ns een half jaar met de pil gestopt omdat ik dacht dat lijnen dan makkelijker zou gaan (niet dus) en toen primolut mee op reis, maar ik vond 't drama en 't werkte nog niet eens ook, want kreeg toch 'n doorbraakbloeding met alle gebruikelijke toeters en bellen die bij 'n beroerde ongesteldheid horen.
Waarom is je cyclus dan zo van slag dat je drie weken ongesteld bent?Is dat bekend?

Ik ben trouwens zonder hormoongebruik ook emotioneler.

Misschien mirena spiraal of minipil (cerazette)nemen zodat je hormonaal tot rust komt?
De gewone pil slik ik al jaren niet meer, maar heb daar nooit echt problemen met m'n stemming door gehad. Nu had ik eigenlijk hoop dat zodra ik ongesteld zou zijn die klachten zouden verdwijnen maar blijkbaar zit die Primolut nog in m'n lichaam.
quote:miedo schreef op 23 november 2014 @ 14:40:

Waarom is je cyclus dan zo van slag dat je drie weken ongesteld bent?Is dat bekend?

Het zou volgens de huisarts een voorloper van de overgang kunnen zijn. Ik ben 45.
quote:bethweeter schreef op 23 november 2014 @ 14:42:

De gewone pil slik ik al jaren niet meer, maar heb daar nooit echt problemen met m'n stemming door gehad. Nu had ik eigenlijk hoop dat zodra ik ongesteld zou zijn die klachten zouden verdwijnen maar blijkbaar zit die Primolut nog in m'n lichaam.

Wat is dan de oorzaak van je cyclusproblemen?

Ben je mogelijk in de vroege overgang?
quote:bethweeter schreef op 23 november 2014 @ 14:43:

[...]

Het zou volgens de huisarts een voorloper van de overgang kunnen zijn. Ik ben 45.

Oke, dubbelpost.

Dan zou het dus ook kunnen dat je emotionele achtbaan wordt veroorzaakt door de pre-overgang..
Maar dan vind ik het toch vreemd dat het na het gebruik van Primolut (ik maak steeds de typefout 'primokut' ) zo lang aanhoudt. De huisarts zei dat het nog een weekje aan kan houden maar ik hoopte hier op wat gebruikerservaringen :-)
quote:bethweeter schreef op 23 november 2014 @ 14:49:

Maar dan vind ik het toch vreemd dat het na het gebruik van Primolut (ik maak steeds de typefout 'primokut' ) zo lang aanhoudt. De huisarts zei dat het nog een weekje aan kan houden maar ik hoopte hier op wat gebruikerservaringen :-)

die heb ik niet, maar ik denk dat je hormonen door primulut nog meer in de war geschopt zijn misschien.

Overigens; heb je ook een uitstrijkje laten doen om baarmoederhalskanker en soa's uit te sluiten?
Waarom zou ik zo'n uitstrijkje laten doen? Ik heb alles met de huisarts besproken en daar is totaal geen reden toe. De primolut heeft gedaan wat ie moest doen. Ik wil alleen weten of er ook vrouwen zijn die nadat de kuur afgelopen was nog last hadden van hun stemming. Iemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven