blaasontsteking maar geen pijn?

maandag 14 januari 2013 om 12:18

maandag 14 januari 2013 om 12:20
Ja dat kan. Je kunt zelfs bloed plassen zonder pijn te hebben.
Veel drinken alvast, veel vitamine C, cranberries (ook al beweert men tegenwoordig anders). Kortom: goed voor jezelf zorgen. Kan binnen een paar dagen alweer voorbij zijn. Heb onlangs ook een weekje gewacht, huisarts gebeld, twee dagen later plasje ingeleverd, bijna schoon. Antibiotica gelukkig niet meer hoeven bestellen. Beter is zo, of het moet te lang aanhouden.
Blaasontsteking kan zelfs na drie weken (volgens huisartsenrichtlijnen) nog vanzelf overgaan. Hou wel de andere eventuele kwalen in de gaten i.v.m. nierbekkenontsteking. Beterschap.
Veel drinken alvast, veel vitamine C, cranberries (ook al beweert men tegenwoordig anders). Kortom: goed voor jezelf zorgen. Kan binnen een paar dagen alweer voorbij zijn. Heb onlangs ook een weekje gewacht, huisarts gebeld, twee dagen later plasje ingeleverd, bijna schoon. Antibiotica gelukkig niet meer hoeven bestellen. Beter is zo, of het moet te lang aanhouden.
Blaasontsteking kan zelfs na drie weken (volgens huisartsenrichtlijnen) nog vanzelf overgaan. Hou wel de andere eventuele kwalen in de gaten i.v.m. nierbekkenontsteking. Beterschap.
maandag 14 januari 2013 om 12:22
Als je vaak naar de wc moet is het juist goed. Een teken dat je geen vocht vast houdt. Het is juist niet goed als je veel drinkt en niet naar de wc hoeft. Een blaasontsteking herken je aan een drukkend gevoel in de blaas, alsof je hoognodig moet. Als je eenmaal zit, komt er een 1 drupje uit. Als je dan wél veel plast geeft het in je blaas een brandend gevoel.
Blaasontsteking zonder pijn kan ik me niet voorstellen. Ik had het vroeger zo vaak, dat ik ermee naar het ziekenhuis moest voor onderzoeken. Bij de dokter krijg je een antibiotica kuurtje mee voor een week en dan moet het over zijn.
Tip: Drink na het plassen, 2 glazen water. Dat helpt je om je blaas te reinigen.
Blaasontsteking zonder pijn kan ik me niet voorstellen. Ik had het vroeger zo vaak, dat ik ermee naar het ziekenhuis moest voor onderzoeken. Bij de dokter krijg je een antibiotica kuurtje mee voor een week en dan moet het over zijn.
Tip: Drink na het plassen, 2 glazen water. Dat helpt je om je blaas te reinigen.

maandag 14 januari 2013 om 18:57
Dat kan. Ik had een nierbekkenontsteking (als ik het goed heb) Dat is al een stadium verder dan blaasontsteking. Kreeg opeens zon hevige pijn links onder in mijn buik wat als maar erger werd. Ben toen naar de dokter gegaan en die constateerde dat dus.. Ik heb daarvoor helemaal nergens last van gehad en een blaasontsteking die ik blijkbaar daarvoor al gehad moet hebben is mij niet opgemerkt. Ga voor de zekerheid even naar je huisarts, je kan een potje urine meenemen dan bij de assistent afgeven of een afspraak maken en dat ze het daar even Merckx doen!
maandag 14 januari 2013 om 19:26
Hoe kun je dat nou zo stellig zeggen, Rawfoodje? Als TO een nierbekkenontsteking heeft, dan kan ze nierschade krijgen als ze dat niet laat behandelen. En nierschade gaat niet meer over. Daar ga je toch geen risico mee nemen? En al helemaal niet als het om de nieren van iemand anders gaat? Ik snap dit soort adviezen bij dit soort klachten echt niet.
maandag 14 januari 2013 om 19:30
quote:Beeldig schreef op maandag 14 januari 2013 19:26 Hoe kun je dat nou zo stellig zeggen, Rawfoodje? Als TO een nierbekkenontsteking heeft, dan kan ze nierschade krijgen als ze dat niet laat behandelen. En nierschade gaat niet meer over. Daar ga je toch geen risico mee nemen? En al helemaal niet als het om de nieren van iemand anders gaat? Ik snap dit soort adviezen bij dit soort klachten echt niet.Ik snap je, maar jij moet je er niet druk om maken. Je weet zelf wel beter en laat hun lekker hun gang gaan als ze er blijkbaar blij van worden...
maandag 14 januari 2013 om 19:40
Gelukkig maak ik zelf nog altijd uit waar ik me wel of niet druk om maak. En je zult zo'n advies maar opvolgen omdat je denkt dat het een goed advies is en daardoor nierschade oplopen... er lijkt me niets mis mee om duidelijk te maken dat dit soort gezondheidsadviezen heel erg verkeerd uit kunnen pakken.
maandag 14 januari 2013 om 19:46