Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking?

26-05-2020 08:34 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik loop al zo'n 2 weken rond met blaasontsteking. Tenminste, dat is wat ik denk dat het is. Geen pijn, geen koorts, maar wel steeds het gevoel te moeten plassen. Wanneer ik veel drink kan ik wel gewoon plassen, maar 5 minuten later denk ik weer dat ik moet en komt er niks, of heel weinig. Ik heb dit wel vaker en vaak gaat het vanzelf, met veel drinken, wel weer over. Deze keer niet. Ik heb mn ochtendurine al ingeleverd bij de dokter maar daar kwam niks uit. Kreeg wel een zakje poeder, Monuril, is ook antibiotica begreep ik, mee. Dat neem je in voor de nacht zodat het de hele nacht in kan werken. Dat is nu een paar dagen geleden maar ik merk geen verschil. Ga mn urine maar weer laten testen bij de huisarts.
Iemand ervaring mee? Het zijn lichte klachten, kan gewoon functioneren, gisteren ook gewoon lekker gesport. Het is puur alleen de drang om te plassen, constant die druk daar beneden zeg maar. Soms lijkt het bijna psychisch te worden, als ik thuis ben en er over nadenk voel ik het constant, maar als ik gewoon lekker bezig ben, op pad ben dan gaat het naar de achtergrond. Maar goed, feit is wel dat ik het voel en dat ik 2 weken terug nergens last van had.
Iemand ervaring met een negatieve test terwijl het wel degelijk blaasontsteking was? Of wat zou het nog meer kunnen zijn?

Heb trouwens recensies gelezen over dat zakje dat ik meekreeg, en daar lees ik ook heel vaak dat het niks hielp. Terwijl de dokter eigenlijk wel er vanuit gaat dat dit had moeten helpen. Bij veel vrouwen helpt het de pijn te verlichten maar het gevoel te moeten plassen blijft, of de blaasontsteking komt snel weer terug. Eigenlijk wil ik gewoon een 7 daagse (?) kuur, kijken of dat helpt, maar blijkbaar moet het toch eerst uit je urine blijken voor je het krijgt.
Ik herken het wel als een symptoom van blaasontsteking, maar als je urine schoon is, is dat het dus niet.
Terug naar je huisarts dus.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik weet wel dat als je steeds denkt aan iets dit gevoel steeds levendiger en luider wordt.

Bijvoorbeeld denk aan kriebel op je arm. Grote kans dat je arm na enkele minuten rood is van het krabben. Of denk dat je moet kuchen tijdens een klassieke pianouitvoering. Je moet dan steeds nodiger hoesten terwijl je steeds benauwder wordt, maar het mag niet. Of denk aan oorsuizen. Hoor je niets? Nou, dat zal gauw gaan beginnen.

Het kan zijn dat het dus zoiets is, maar ik zou eerst medische oorzaken uitsluiten.
retrostar wijzigde dit bericht op 26-05-2020 08:44
1.25% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Even veel cranberrysap drinken al geprobeerd? Daardoor kan de ontsteking zich niet aan de blaaswand hechten.

Medisch advies mag hier niet, het is dan ook voedingsadvies.
Ik heb een tijd terug een aantal keer achter elkaar blaasontsteking gehad en daarna bleef mijn blaas een tijd lang gevoelig, zonder dat ik daadwerkelijk nog blaasontsteking had. Wat ik doen deed was veel drinken, geen koolzuurhoudende drank, meteen na de seks plassen, plas niet ophouden en eigenlijk alle andere dingen die je moet doen om blaasontsteking te voorkomen. Mijn klachten zijn toen vanzelf overgegaan. Ik hoor overigens ook wel es dat cranberrysap goed zou helpen bij dit soort klachten. Kun je ook nog proberen. Het is wel vervelend i.e.g.!
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij goed werkt is uitplassen. Dus veel drinken en veel naar de wc gaan zodat je de bacterien uit plast. Blijf dat doen. En inderdaad cranberrysap drinken, dat helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
cranberry sap drink ik inderdaad, maar kan geen pure vinden (het moet eigenlijk heel zuur zijn toch?). Alleen die van healthy people ofzo, maar daar zit ook gewoon suiker in. Hoor ook dat dat eigenlijk is om het te voorkomen, niet om te genezen. Maar zal straks weer nieuwe kopen, nu alweer een tijdje niet gedronken.
Slik wel pillen nu, vitamine c met ook cranberry extract (?) erin. Helpt tot nu toe ook niet.

Het rare is ook dat het dus zo'n 2,5 week begon, altijd lichte klachten gehad, op 1 dag na dat ik echt de hele dag op de wc zat. Toen was 't na een week of 1,5 eigenlijk wel zo goed als over, maar toen kwam het toch weer terug. Nu dus weer ruim een week last van.
Het hoeft niet heel zuur te zijn, die je noemt zou kunnen werken, of bv. combi cranberry-appel. Vervelend als dat niet helpt.
Goed uitplassen is wel een belangrijke. Neem de tijd om te plassen.
Alle reacties Link kopieren
ik had het 2 winters geleden, ben 3x bij de huisarts geweest, maar de urine bleef schoon
Steeds een week last, dan weer even niet en dan kwam het weer terug
En ik heb vaker blaasontsteking gehad, dus herkende het gevoel prima. Maar niet voldoende ontsteking om echt "los te barsten".

Ik heb heel, heel, heel veel gedronken, 2 weken lang
En toen bleef het echt weg
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpen de cranberrypillen Cystiberry van Roter heel goed.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Eeuhm.....ja, herkenbaar , had ook ooit eens blaasontsteking, zelfde zakje gehad, hielp inderdaad niets, toen kuur gekregen, brandpijn bij het plassen verdween, het vele mini beetjes plassen niet, opnieuw naar de huisarts maar urine was schoon dus de kuur had zn werk gedaan.
5 maanden later werd mn dochter geboren :lol:

En ik weet natuurlijk niet of jij uberhaupt, even plat gezegd sex heb gehad, maar bij mij bleef dus de aandrang omdat ik , zonder dat ik het wist, zwanger was. Dan kun je kuurtjes slikken zo veel als je wilt, werkt niet dan zeg maar..... ;-)
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
26-05-2020 08:42
Even veel cranberrysap drinken al geprobeerd? Daardoor kan de ontsteking zich niet aan de blaaswand hechten.

Medisch advies mag hier niet, het is dan ook voedingsadvies.
Cranberry capsules werken bij mij én bij dochter.
Alle reacties Link kopieren
Cranberrycapsules van de vitaminstore en van Roter helpen bij mij goed. Als ik het lichtjes voel neem ik een startdosis van 2 capsules en dan verder nog 2 x op een dag eentje. Helpt bij mij altijd en ik heb een tijd chronische blaasontstekingen gehad.

Die capsules moet je dus hebben, terwijl ik zweerde bij antibiotica. Dit werkt prettiger, omdat ik er geen bijwerkingen van heb.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu al een tijdje geen last meer van, maar ook ik was fan van de cranberrycapsules.
En inderdaad cranberrysap en ik dronk als ik "het begin" van een blaasontsteking op voelde komen ook altijd heel veel water met uitgeperste citroenen erin. Het klinkt misschien echt dom maar ik deed dan altijd even een "zuuraanval" haha. Dus hoppa, gelijk cranberrysap, in de ochtend halve liter water met twee uitgeperste citroenen, heel veel thee, weinig alcohol en heel veel water.

Geen idee of het echt aan de citroenen lag, maar heel veel drinken, goed uitplassen in combinatie met "zuur" werkte vaak genoeg om het niet door te laten starten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde Tulpje!
Vorige week bij de huisarts geweest, urine ingeleverd en op kweek gezet, maar het is geen blaasontsteking.. Hij had me een antibiotica kuur van 5 dagen gegeven voor de zekerheid en dat heeft ook niet geholpen.
Heb heel de tijd een branderig gevoel en het gevoel dat ik moet plassen, en een licht zeurderig gevoel in de onderbuik. En inderdaad als je bezig bent en er niet aan denkt dan gaat het wel, maar zodra je stil zit komt dat gevoel weer constant...
Net weer gebeld met de huisarts en hij gaat het verder onderzoeken, hij gaf aan dat het een overactieve blaas kon zijn, een vaginale schimmelinfectie (maar ik heb geen jeuk en dat hoort daar wel bij) of chlamydia, maar aangezien ik een vaste partner heb ging hij daar ook niet van uit, of een andere ontsteking aan de baarmoeder of eierleiders. We gaan in ieder geval proberen zo veel mogelijk uit te sluiten en hopelijk kan hij iets vinden..
Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat het een blaasontsteking is, of inderdaad de nasleep daarvan..
Hebben jullie ook pijn bij het vrijen?
Als iemand nog tips heeft, heel graag! Wat noemen jullie trouwens veel drinken? Meer dan 2 liter? Dat kan ik ook eens proberen en meer cranberry sap drinken..
Femke93 schreef:
26-05-2020 10:45
Ik heb precies hetzelfde Tulpje!
Vorige week bij de huisarts geweest, urine ingeleverd en op kweek gezet, maar het is geen blaasontsteking.. Hij had me een antibiotica kuur van 5 dagen gegeven voor de zekerheid en dat heeft ook niet geholpen.
Heb heel de tijd een branderig gevoel en het gevoel dat ik moet plassen, en een licht zeurderig gevoel in de onderbuik. En inderdaad als je bezig bent en er niet aan denkt dan gaat het wel, maar zodra je stil zit komt dat gevoel weer constant...
Net weer gebeld met de huisarts en hij gaat het verder onderzoeken, hij gaf aan dat het een overactieve blaas kon zijn, een vaginale schimmelinfectie (maar ik heb geen jeuk en dat hoort daar wel bij) of chlamydia, maar aangezien ik een vaste partner heb ging hij daar ook niet van uit, of een andere ontsteking aan de baarmoeder of eierleiders. We gaan in ieder geval proberen zo veel mogelijk uit te sluiten en hopelijk kan hij iets vinden..
Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat het een blaasontsteking is, of inderdaad de nasleep daarvan..
Hebben jullie ook pijn bij het vrijen?
Als iemand nog tips heeft, heel graag! Wat noemen jullie trouwens veel drinken? Meer dan 2 liter? Dat kan ik ook eens proberen en meer cranberry sap drinken..
Ik heb ook een vaginale schimmelinfectie gehad waarbij ik geen jeuk had. Wel een branderig gevoel en pijn bij het vrijen. Je hoeft niet altijd alle symptomen te hebben van iets, om datgene toch te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@Femke93
Met veel drinken bedoel ik zeker 2 liter water of thee, meer 2,5 a 3. Maar ik drink op een normale dag ook altijd dik 2 liter water, dus misschien is dit voor anderen wel heel veel.
Alle reacties Link kopieren
suikervrij cranberrysap helpt. (vind ik hier in bio-shop, komt van Texel.... )
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
romany schreef:
26-05-2020 09:04
Eeuhm.....ja, herkenbaar , had ook ooit eens blaasontsteking, zelfde zakje gehad, hielp inderdaad niets, toen kuur gekregen, brandpijn bij het plassen verdween, het vele mini beetjes plassen niet, opnieuw naar de huisarts maar urine was schoon dus de kuur had zn werk gedaan.
5 maanden later werd mn dochter geboren :lol:

En ik weet natuurlijk niet of jij uberhaupt, even plat gezegd sex heb gehad, maar bij mij bleef dus de aandrang omdat ik , zonder dat ik het wist, zwanger was. Dan kun je kuurtjes slikken zo veel als je wilt, werkt niet dan zeg maar..... ;-)
haha geloof niet dat ik zwanger ben, net ongesteld geweest ook.
Alle reacties Link kopieren
D mannose in een hoge concentratie en ik slik bij klachten de kuur van utipro.

De eerste helpt bij mij goed bij het voorkomen de tweede slik ik erbij als ik klachten heb.

Ik heb een verleden met enorm veel blaasontstekingen en deze combi zorgt dat ik nu al 2 jaar geen kuur heb hoeven slikken.
Alle reacties Link kopieren
Femke93 schreef:
26-05-2020 10:45
Ik heb precies hetzelfde Tulpje!
Vorige week bij de huisarts geweest, urine ingeleverd en op kweek gezet, maar het is geen blaasontsteking.. Hij had me een antibiotica kuur van 5 dagen gegeven voor de zekerheid en dat heeft ook niet geholpen.
Heb heel de tijd een branderig gevoel en het gevoel dat ik moet plassen, en een licht zeurderig gevoel in de onderbuik. En inderdaad als je bezig bent en er niet aan denkt dan gaat het wel, maar zodra je stil zit komt dat gevoel weer constant...
Net weer gebeld met de huisarts en hij gaat het verder onderzoeken, hij gaf aan dat het een overactieve blaas kon zijn, een vaginale schimmelinfectie (maar ik heb geen jeuk en dat hoort daar wel bij) of chlamydia, maar aangezien ik een vaste partner heb ging hij daar ook niet van uit, of een andere ontsteking aan de baarmoeder of eierleiders. We gaan in ieder geval proberen zo veel mogelijk uit te sluiten en hopelijk kan hij iets vinden..
Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat het een blaasontsteking is, of inderdaad de nasleep daarvan..
Hebben jullie ook pijn bij het vrijen?
Als iemand nog tips heeft, heel graag! Wat noemen jullie trouwens veel drinken? Meer dan 2 liter? Dat kan ik ook eens proberen en meer cranberry sap drinken..
klinkt inderdaad wel erg hetzelfde. Chlamydia lijkt me ook sterk, al vele jaren dezelfde partner. Schimmelinfectie vind ik nog wel interessant, maar heb ook geen jeuk. Misschien toch maar 'ns een canesten gyno tabletje nemen voor de zekerheid. Ben niet onbekend met schimmelinfecties maar moet zeggen dat 't al tijd goed gaat. En dat was wel altijd met jeuk.
Ik ben geen drinker dus moet er wel erg op letten dagelijks veel te drinken. Als ik moet werken bijv drink ik echt te weinig. Dus dat moet ik niet meer doen. Heb nu ook een fles met water en citroen naast me staan.
sparoodislekker schreef:
26-05-2020 11:20
D mannose in een hoge concentratie en ik slik bij klachten de kuur van utipro.

De eerste helpt bij mij goed bij het voorkomen de tweede slik ik erbij als ik klachten heb.

Ik heb een verleden met enorm veel blaasontstekingen en deze combi zorgt dat ik nu al 2 jaar geen kuur heb hoeven slikken.
Even offtopic maar had je mijn pb nog gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees heel veel advies om cranberrysap te gaan drinken. Ik heb ook heel vaak blaasontsteking gehad en mijn huisarts gaf aan dat cranberrysap niet geconcentreerd genoeg is. Zijn woorden waren 'dan moet je minstens 7 liter per dag drinken en dan moet het ook nog eens puur, suikervrije cranberry sap zijn' en dat kan natuurlijk niet. Zijn advies was dan ook om cranberry capsules te gebruiken. Dat doe ik nu al een jaar en ik heb sindsdien geen last meer.

Maar ga gewoon terug naar je huisarts voor advies.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
26-05-2020 11:28
Even offtopic maar had je mijn pb nog gelezen?
Ik ga gelijk kijken. Heb geen melding gehad. Dank dat je het even meldt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven