Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking

07-12-2021 03:36 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Ik hoop dat iemand mijn verhaal leest en tips kan geven over blaasontsteking, zit momenteel met me handen in me haar, Sorry alvast voor het lange verhaal.

Ik ben momenteel 20 jaar oud. En heb eerder nog nooit een blaasontsteking gehad of problemen met plassen. Maar 4 juni 2021 heb ik mijn alle eerste blaasontsteking gehad, wat daarna nierbekkenonsteking werdt na medicatie was alles weg.

6 augustus had ik ook een blaasontsteking, toen kreeg ik weer een kuurtje.

4 oktober kreeg ik weer symptomen van een blaasontsteking, mijn urine gaf aan van niet het de dokter zei dat me blaas krampen had door de andere 2 blaasontsteking. Toen kreeg ik pijnstillers voorgeschreven.

Zondag 5 december weer raak. Dinsdag pas naar de huisarts toch weer blaasontsteking!

Ik wordt er knettergek van, en ben van alles aan het opzoeken hoe het kan. Ik drink veel neem vitamines alle soorten niks helpt en blijft terug komen. Heb trouwens allemaal test gedaan qua soa’s wat erop lijkt & schimmels en alles was goed.

Dus toen dacht ik aan of het aan mijn partner ligt heb weleens gehoord met ph waardes.
Maar wij zijn al samen sinds november 2020.
Toen zat ik vandaag te kijken naar de datums en viel mij op, dat ik iedere keer na een blaasontsteking een maand niks heb en dan die maand wel op de zelfde dagen zoals 4/6.
Dus wat ik mij aanvroeg is. Kan dit door de pil?

Want begin februari maart 2020 heb ik mijn laatste prikpil gehad. Ik moest een jaar wachtte ongeveer tot ik ongesteld werdt,
In 2021 april ongeveer werdt ik ongesteld voor het eerst in zoveel tijd.

Nu valt het erg op wanneer ik ongesteld wordt en het is klaar heb ik dus een blaasontsteking.
En die maand waarop ik doorslik dus wss niet.

Nu zit ik te twijfelen om de huisarts straks te bellen en misschien dit voor te leggen.
Ik ben natuurlijk geen dokter en misschien is het wel een domme theorie omdat ik gek van de pijn wordt. Vandaar dat ik het hier vraag misschien iemand die dit ook heeft gehad of door hormonen? & misschien maak ik mezelf gek dat het totaal niet zo is.


Sorry voor de hele lange tekst & uitleg! Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Bedankt alvast :lips:
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je om hygiene tijdens je ongesteldheid? Wat draag je tampons of iets anders?
Ik zou rond je menstruatie ook elke dag cranberry sap drinken, minimaal een glas of 2 per dag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Laat je doorverwijzen naar uroloog.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een onderhoudskuur, na de seks een tablet. Ik heb periodes dat ik het vaak heb en dan weer tijden niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je. Lijkt me een heel goed idee, de huisarts bellen en je bevindingen voorleggen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
ik ben helaas bekend met terugkerende blaasontstekingen.
Het advies van cranberrysap is niet het juiste advies, mijn uroloog gaf aan dat daar zo weinig in zit dat je daar liters van moet drinken.
zijn advies is om elke dag cranberry tabletten in te nemen.

Wat belangrijk is is om te kijken naar je hygiene tijdens je menstruatie.
En als je er last van blijft houden gewoon een verwijzing naar de uroloog vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geswitcht van tampon naar maandverband en probleem opgelost.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
D manose pillen halen bij holland en barret en daar elke dag 1 van slikken. D manose is de werkzame stof uit cranberry en helpt bijna direct
Alle reacties Link kopieren
Altijd meteen plassen na de seks.
Altijd van voor naar achter afvegen.

En het is MIJN, niet ME.
Ook fijn om te leren.
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met je je huisarts en laat hem/haar dit verhaal lezen. Er is niets verkeerd aan zelf meedenken, dus voel je daar niet onzeker over. De arts is medisch kundig, maar jij ben je lijf kundig. Als de arts niets met je verhaal kan of wil doen, laat je dan doorverwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak blaasontsteking gehad:
- na sex direct plassen (en dit zou ik ook even doen na het inbrengen van een tampon)
- cranberry tabletten slikken, preventief, en als je een blaasontsteking voelt opkomen de dosering direct ophogen

Bovenstaande heeft mij echt geholpen. Al heel lang geen blaasontstekingen meer (en de cranberry na heel lange tijd gestopt).
Alle reacties Link kopieren
Het kan toeval zijn maar sinds ik vochtig toilet papier gebruik heb ik geen blaasontstekingen meer gehad.

Dit ga ik nu afkloppen!!
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad altijd plassen na de seks.

Verder tijdens de seks vooral niet met vingers/piemel bij je anus en daarna met diezelfde vingers/piemel bij je vagina in de buurt komen. Je krijgt blaasontstekingen door poepbacteriën
Hoe is je hygiëne tijdens je menstruatie? Ik heb er ook veel last van.
Alle reacties Link kopieren
Dat komt door een bacterie; op de een of andere manier weet hij in je plasbuis te kruipen of hij heeft het vorige antibioticum overleefd. Normaal maakt je lichaam korte metten met de overlevers van een antibioticum.

Probeer te vermijden kleine beetjes te plassen vanwege de pijn dat dit geeft, dus drink veel/genoeg en ga alleen plassen als er echt wat in je blaas zit. Maar in feite is je huisarts je redder dus ik zou het niet uitstellen.

Poepbacteriën zijn de belangrijkste verdachten. Strikte hygiëne en mannose kunnen je assisteren, maar als je het eenmaal hebt moet de arts ingrijpen.

Vochtig toiletpapier, wassen e.d. alleen zonder de plasbuis te raken en wat helpen kan is je warme föhn daarna op je onderlijf richten totdat het goed droog is.

Probeer na het poepen en schoonmaken een beetje te plassen om bacteriën die het toch proberen op te klimmen te verjagen. Hetzelfde na seks; binnen 5 minuten gaan plassen.

Dit is niet bedoeld als diagnose maar als algemeen advies bij blaasontstekingen als de diagnose al is gesteld, verzameld van het internet. :)

De uitgang van de plasbuis zit overigens vrij hoog; dat kan je op een plaatje bekijken zodat je weet welke regio je omzichtig moet behandelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een periode toen ik jouw leeftijd had continue blaasontsteking gehad. Het was over en binnen een maand had ik opnieuw blaasontsteking vreselijk. Ik ben toen doorverwezen naar de uroloog. Die heeft mij toen een antibioticakuur (lage dosis) van 3 maanden voorgeschreven. Daarna was het over gelukkig. Ik heb daarna af en toe nog wel een blaasontsteking gehad maar deze zijn op 1 hand te tellen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-12-2021 04:12
Hoe ga je om hygiene tijdens je ongesteldheid? Wat draag je tampons of iets anders?
Ik zou rond je menstruatie ook elke dag cranberry sap drinken, minimaal een glas of 2 per dag.
Nee altijd een maandverband. Ja cranberry drink ik dagelijks!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
07-12-2021 07:37
Ik kreeg een onderhoudskuur, na de seks een tablet. Ik heb periodes dat ik het vaak heb en dan weer tijden niet.
En dit moest je iedere keer na de seks voor altijd?
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
07-12-2021 08:40
Altijd meteen plassen na de seks.
Altijd van voor naar achter afvegen.

En het is MIJN, niet ME.
Ook fijn om te leren.
Ja, dat probeer ik altijd te doen!
Sorry zal het onthouden haha
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
07-12-2021 09:49
Hoe is je hygiëne tijdens je menstruatie? Ik heb er ook veel last van.
Goed denk ik. Ik draag altijd een maandverband inplaats van een tampon. Misschien dat ik de maandverband moet laten liggen.
heb je geparfumeerd maandverband? Always etc. zijn allemaal geparfumeerd. Ik gebruik van die eco maandverband dingetjes. En sowieso regelmatig douchen als je ongesteld bent.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
07-12-2021 11:26
heb je geparfumeerd maandverband? Always etc. zijn allemaal geparfumeerd. Ik gebruik van die eco maandverband dingetjes. En sowieso regelmatig douchen als je ongesteld bent.
Krankzinnig he? Geparfumeerd maandverband, het moet niet gekker worden.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Drink je wel genoeg water?
sta je niet vaak in de kou?

tip drink genoeg
en verder goed alles schoon houden.
luchtig ondergoed
geen synthetisch ondergoed
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe bij een blaasontsteking is appelazijn drinken dat je net als limonade aanmaakt,is niet lekker maar helpt.
Daarbij koop ik een doosje gedroogde cranberry,s in de supermarkt en drink veel versgeperst sinaasappelsap.
Meermalen x pd gebruiken
Binnen een week was het over.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
forumautist80 schreef:
07-12-2021 12:13
Drink je wel genoeg water?
sta je niet vaak in de kou?

tip drink genoeg
en verder goed alles schoon houden.
luchtig ondergoed
geen synthetisch ondergoed

Een blaasontsteking heeft niks met kou te maken

Je moet overigens ook weer niet teveel drinken op het moment dat je het al eenmaal hebt en dan antibiotica krijgt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven