Gezondheid alle pijlers

Blauwe handen

21-02-2010 19:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een aantal keren gehad dat mijn handen ineens blauw zijn, zelf merk ik het niet op, heb er geen last van, doe dan geen gekke dingen, heb t niet koud, niet buiten geweest oid en ook niks kouds in mn handen maar andere mensen valt het op.

Gister had ik het de hele avond en nu heb ik een wat zeurderig gevoel in mn linker arm, alsof hij gaat "slapen" dat lichte prikkelende gevoel.

Iemand die dit ook heeft? Wat kun je ertegen doen? Vind het best wel eng eruit zien dus schaam me er een beetje voor..
Even naar je huisarts lijkt me wel een optie.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Stom misschien, maar ik had 1 spijkerbroek die afgaf....
Ik moest ook gelijk denken aan een spijkerbroek die afgeeft
Haha ja Vinyl dan is de oplossing simpel maar ik geloof niet dat dat t probleem was
Zijn je handen ook niet heel koud ondanks dat je het zelf niet koud hebt?
Nee, ze zijn dan ook niet koud..

Morgen bel ik zowiezo de huisarts, vind t zo vaag!?
Toen ik een tijdje te weinig at werden mijn handen ook blauw/paars en soms zelfs een griezelige tint grijs. Mijn voeten ook. Eet je wel voldoende? Beweeg je verder goed?

Succes ! Hopelijk is het niets ernstig.
Eet en beweeg ook voldoende
Klinkt een beetje als cyanose. Geen idee of zoiets zo plotseling kan verschijnen of dat het aangeboren is.
Cyanose... maar als de doorbloeding slecht is zou ze dus ook last moeten hebben van koude handen en dat heeft ze niet. TO laat je nog even weten wat de dokter heeft gezegd?
Syndroom van Renault? ( hoop dat ik het goed schrijf....)
Fenomeen van Raynaud bedoel je...

Zou ook kunnen al hoop ik het niet voor TO. Klinkt ook niet helemaal zo, gezien de niet koude handen en geen trifasische verkleuring.
Bij raynaud heb je koude handen en helaas merk je (ik iig) het maar al te goed als ze weer warm worden.

Syndroom en fenomeen kan allebei. Het verschil is of je het als gevolg van iets anders krijgt of dat je het 'van nature' al heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven