Gezondheid alle pijlers

Bloed bij ontlasting

17-09-2019 19:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vorige week afentoe bloed bij de ontlasting. Uiteraard ga ik morgen naar de huisarts, maar eerlijk is eerlijk, ik knijp m wel een beetje. Ik heb sinds de bevalling vd jongste, nu 2, al af en aan buikklachten, die ik onder de noemer hormonen schaarde. Maar dit vind ik een beetje eng. Hopelijk valt het mee. Wat duurt wachten nu lang.... iemand ervaring met welke onderzoek(en) ik morgen kan verwachten? Dan kan ik me daar een beetje op voorbereiden
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan of het helderrood is of donker.
Bij helderrood dikke kans dat je aambeien hebt overgehouden aan je bevalling, die hoeven niet aan de buitenkant zichtbaar te zijn.
Na een aantal vragen over hoe je ontlasting is (hard, zacht, drabbig) en je stoelgang verder en je eetgewoontes kan het Soms zijn dat de huisarts even gaat kijken en voelen met een gehandschoende vinger met vaseline bij je anus. Dit hoeft niet zo te zijn hoor maar bereid je daar maar op voor, kan het altijd meevallen ;)

Buikpijn kan heel goed komen door wat verstopping. Zeker als je bv geeft wil dat nog vaak voorkomen als je er niet genoeg bij drinkt. Ook als je ijzertabletten slikt of floradix neemt kan je nog wel eens hardere ontlasting krijgen. Weet niet of dat bij jou zo is, dat kan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat dat spannend is, goed dat je snel naar de huisarts gaat. Laat je niet gek maken, het kan natuurlijk vanalles zijn.
Ik denk dat je eerst ontlasting moet inleveren en wellicht gaat de huisarts wat voelen. Maar een doorverwijzing lijkt me logisch.
Goed dat je baar de huisarts gaat. De kans is groot dat het een onschuldige aambei is. In elk geval als het helder rood is.
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
17-09-2019 19:44
Ik snap dat dat spannend is, goed dat je snel naar de huisarts gaat. Laat je niet gek maken, het kan natuurlijk vanalles zijn.
Ik denk dat je eerst ontlasting moet inleveren en wellicht gaat de huisarts wat voelen. Maar een doorverwijzing lijkt me logisch.

Omdat? De huisarts kan in de meeste gevallen prima diagnoses stellen hoor, het is geen doorverwijsmachine.
.
Alle reacties Link kopieren
Hou rekening met een onderzoekje. Mogelijk wil de huisarts de anus bekijken. In ieder geval zijn het zeer waarschijnlijk aambeien. Maak je niet teveel zorgen hoor, heeeel veel mensen hebben weleens bloed bij de ontlasting en het gaat meestal om aambeien.
Alle reacties Link kopieren
Het kunnen inderdaad aambeien zijn, maar is er voor de huisarts niets te zien, dan zal hij je zeker doorverwijzen.
Poliepen komen ook geregeld voor en deze zijn alleen zichtbaar dmv een darmonderzoek.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Met een simpel ontlastingsonderxoek valt al te meten of er bv een ontsteking zit, mogelijk begint hij daar mee.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts zal je vragen stellen, pakt een laboratorium vel en er wordt wat aangevinkt waar ze op wil laten onderzoeken.Dus je zal thuis wat ontlasting moeten opvangen.
Ik had dit ook sinds de bevalling. Bloed en geirriteerde darmen die eens in de zo veel tijd opspeelden. Bij mij was het een bacterie (opgelopen in het ziekenhuis óf door de ontlasting van de baby). Zonder behandeling ging de bacterie niet weg. Uiteindelijk een AB kuur gehad en verdwenen...
Ik hoop dat het bij jou ook gewoon onschuldig is.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nou jullie helpen! Aambeien, daar had ik nog niet aan gedacht :facepalm:, krijg je daar ook vage buikklachten van?
Ik blijf inderdaad ook aan zwangerschap/bevalling/hormonen richting denken, omdat het toen begonnen is. Ik had ook een cyste in mn eierstok zagen ze destijds op 1 vd eerste echos, daarna nooit meer iets over gehoord.
Een vinger in mn anus, dat vind ik wel erger dan een eendenbek geloof ik. En dat onder de tl lampen. Daar ga je toch scheten van laten als ze dat doen?
Nou ik ga maar hopen dat het een aambei blijkt te zijn, dan kan ik achteraf nog eens om mezelf lachen hoe druk ik me daarover gemaakt heb.
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
17-09-2019 20:47
Nou jullie helpen! Aambeien, daar had ik nog niet aan gedacht :facepalm:, krijg je daar ook vage buikklachten van?
Ik blijf inderdaad ook aan zwangerschap/bevalling/hormonen richting denken, omdat het toen begonnen is. Ik had ook een cyste in mn eierstok zagen ze destijds op 1 vd eerste echos, daarna nooit meer iets over gehoord.
Een vinger in mn anus, dat vind ik wel erger dan een eendenbek geloof ik. En dat onder de tl lampen. Daar ga je toch scheten van laten als ze dat doen?
Nou ik ga maar hopen dat het een aambei blijkt te zijn, dan kan ik achteraf nog eens om mezelf lachen hoe druk ik me daarover gemaakt heb.

Welnee.
Koop een doos latex handschoenen, een potje vaseline en probeer het eens zelf. Klinkt raar, maar dan weet je vast hoe het voelt.
En eerlijk, doe mij maar 100x liever een rectaal onderzoek dan vaginaal.
Meest waarschijnlijk moet je op je zij liggen met je knieën iets opgetrokken. Dat voelt echt een stuk minder kwetsbaar dan op je rug met je benen wijd.
En onderschat (al dan niet inwendige) aambeien niet, god wat kan je daar een last van hebben
Succes!
.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een huidscheurtje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Weet jij al de oorzaak
Alle reacties Link kopieren
TiffanyD schreef:
20-09-2019 17:21
Weet jij al de oorzaak
Nog niet helemaal. De huisarts kon via de anus een uitstulping vd baarmoeder voelen. Heb daarna in het ziekenhuis een screenende echo gehad vd onderbuik, ook daarop waren afwijkingen te zien vd baarmoeder. Daarna bloed laten prikken. Daar krijg ik maandag de uitslag van en dan kan ik van daaruit sowieso door naar de gynaecoloog.
'Helaas' geen aambei dus.....
Alle reacties Link kopieren
Verzakking?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
20-09-2019 18:34
Verzakking?
Nog geen idee. Wat die 'afwijkingen' zijn moet verder onderzocht worden door de gynaecoloog. Dat kunnen ze met een uitwendige echo niet zien, daar maken ze alleen een algemeen beeld mee om te kijken waar het probleem vandaan komt. Darmen, maag, of baarmoeder/eierstokken enz.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg. Gelukkig kan je vrij gauw terecht en hoor je meer. Hou ons op de hoogte.
Wat een tegenvaller funnymiss :|
Alle reacties Link kopieren
Sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je snel meer weet en dat het meevalt! Sterkte!
Ik hoop dat het toch nog mee blijkt te vallen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga, voor nu, uit van cystes verklevingen verzakking.....dat soort spul zeg maar!
Hoe was de uitslag ?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je ernaar vraagt. Bloed was allemaal goed! De afwijkingen zijn cystes, in de eierstokken, waarvan enkele grote (12 tot 18cm). Die veroorzaken waarschijnlijk de klachten. Over een paar weken ben ik aan de beurt om die operatief te laten verwijderen. Ze proberen daarbij mijn eierstokken te sparen, maar kunnen die garantie niet geven. Nouja, we gaan jet zien. Het valt al met al dus heel erg mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven