Gezondheid alle pijlers

Bloed en slijm in ontlasting

04-02-2011 17:43 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag moest ik naar de WC en kwam er eerst even alleen een boel slijmerog bloed uit en daarna mijn ontlasting.

Vanaf die dag dagelijks wat bloed/slijm bij de ontlasting. Niet veel, je moet goed kijken, maar het zit er wel. Ben naar de dok geweest en zij zag geen aambeien of iets. Dus als het over een tijdje nog was even teugkomen en dan een darmonderzoek.

Wie heeft dit nog meer gehad? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Niet gehad, maar als het nu al een week duurt, zou maandag maar terug gaan.
"over een tijdje terugkomen"? Daar had ik zelf geen genoegen mee genomen. Kan je vragen voor een doorverwijzing naar een MDL-arts?
Wel gehad en de diagnose was colitis.
heb je toevallig ibuprofen geslikt?
Ik zou ook maandag teruggaan naar de dokter. Als er zoveel bloed ergens uitkomt dan wil ik precies weten waar het vandaan komt. Desnoods overdrijf je maar een beetje. Bij een kennis bleek het een darminfectie te zijn, dus ga niet direct uit van het ergste, maar voor de zekerheid goed laten checken.

Succes.
Ook gehad en de huisarts verwees me direct door naar een internist. Een darmonderzoek wees Crohn uit.
Ik vind hier dingen van.
quote:fener schreef op 04 februari 2011 @ 17:52:

heb je toevallig ibuprofen geslikt?Dat slik ik ook altijd. Wat betekent dat?
Ja, ik heb gisteren de dok weer gebeld en een afspraak gemaakt. Maandag ga ik dus weer naar de dok.

Het is dat zondag het duidelijk te zien was, anders had ik de afgelopen dagen waarschijnlijk geen bloed gezien. Heb elk drolletje een beetje lopen ontleden....(ach, zo zie je weer s dingen die je niet snel ziet).

Hadden jullie nog meerdereklachten?

En nee, geen pilletjes of wat geslikt. Wel veel gesnoept terwijl ik dit anders nooit doe.

Trouwens, ik had gisteren ongesteld moeten worden en ook dit is er nog niet van gekomen.
druifjes, bloed en slijm in ontlasting is ALTIJD een reden om naar de dokter te gaan. Als deze je niet wilt verwijzen naar een internist zou ik daar geen genoegen mee nemen.

Het is vast iets onschuldigs, maar stel je hebt een kleine uitstulping die irriteert en gaat bloeden, deze kan gauw infecteren (immers wat er in je darm zit is niet bepaald hygienisch )

Heb er zelf ook last van gehad, bleek een ontstekinkje. Was wel heel blij dat het onderzocht was!

Succes meid!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Bedankt designed.

Mijn dokter verwijst me dan inderdaad gelijk door. Wel fijn, dan weet je tenminste snel wat er is.

Heb gelukkig gen buikpijn enzo, dus heb er niet de hele dag last van, behalve als ik naar de WC moet...dan denk ik...zal dr weer bloed bij zitten? Dan even klote en daarna gaat het wel weer.

HOe vonden jullie het darmonderzoek? Mijn dok heeft me ook even onderzocht en dat vond ik geen naar gevoel (nou ja, fijn is anders...hahaha)
Ook gehad, is Crohn bij mij. MDL-arts zegt: zodra je dit hebt meteen bellen.
graag gedaan hoor druifjes, fijn dat ie je gelijk doorstuurt!

bedoel je met darmonderzoek een scopie? dus met camera via je uhuh in je uhuh? Die is mij 3000% meegevallen! Door het roesje wat ik kreeg geen centje pijn gehad en heel prettig stoned geweest (hier was ik nog het meest zenuwachtig voor, ben alleen fan van alcohol, niet van andere drugs)

de internist was met versterking van een aantal artsen in opleiding, vond het best gezellig. Was me er volledig van bewust dat ik echt rare dingen zei en onzin uitkraamde, dus moest keihard om mezelf lachen.

Het was een ervaring :)!
hmmz, zie nu pas dat je dat waarschijnlijk niet bedoelt... zit ik een heel verhaal op te houden!

als je een toucher bedoelt; dat vond ik echt niet leuk. Apparaten en dergelijk zijn tot daar aan toe, vingers van een blozende arts ging me iets te ver. Maar ja, wat moet dat moet.

als je voelen en duwen op de buik bedoelt, ja best pijnlijk als er veel ontlasting in je darm zit, maar is zo weer voorbij.

Hoop dat je zo antwoord hebt
nee, dat bedoelde ik wel, een scopie.Ik zag al dat je 2 soorten had. 1 die je hele dikke darm onderzoekt en 1 alleen het begin.

Heb niet goed geluisterd welke ze zij...

Maar had jij verder nog andere klachten dan slijm/bloed?
ah gelukkig heb ik het niet voor niets allemaal uiteengezet

ik heb die versie gehad die tot het uiterste puntje ging. Zelfs toen ze daar aankwamen (en er twee docs-to-be zowat op mn buik gingen zitten) deed het geen zeer, dus maak je geen zorgen!

ik had heel veel buikpijn, type bevallingspijnen. Tezamen met dat bloed en slijm ging men er dus van uit dat het aan mn darmen lag. Echter mn darmen hadden niets behalve het ontstekinkje en later bleek dat de buikpijn van iets anders kwam, namelijk endometriose.

heb jij andere klachten dan? obstipatie of juist niet? tip; schrijf het op en neem dat mee naar de internist.
Misschien slechts een fissuur?

Ik heb ook het nodige bloed en slijm bij mijn ontlasting gehad (vooral als ik wat meer moeite heb met de stoelgang).

De huisarts heeft gekeken, zag geen aambeien maar ontdekte wel een fissuur.

Ik heb verder ook nergens last van, dus ik ga er maar van uit dat het klopt. Het is helderrood bloed..
Heb ik ook gehad, ik werd wel doorverwezen naar een MDL-arts, en kreeg ook een scopie.

Daar zagen ze dat ik een poliep had, die naar loop van tijd kwaadaardig had kunnen worden, dus ik was blij dat ik er niet mee had doorgelopen!!!

Scopie viel erg mee trouwens, alleen het laxeren de dag ervoor, dat was niet echt fijn maarja wat moet dat moet!
Had zelf ook ten tijden van mijn menstruatie bloed en slijm bij de ontlasting.....na een heel lange tijd bleek endometriose in mijn darm
heb ik ook gehad

\e dachten eerst aambeien daarkreeg ik een heel vervelend onderzoek voor

niets gevonden weer terugnaar de huisarts .

verwijs brief voor mdl arts

diagnose na 3 maanden in onzekerheid

colitus ulcerosa = chr darmziekte variant van crohn

wens je veel sterkte
quote:druifjes schreef op 04 februari 2011 @ 18:16:

nee, dat bedoelde ik wel, een scopie.Ik zag al dat je 2 soorten had. 1 die je hele dikke darm onderzoekt en 1 alleen het begin.

Heb niet goed geluisterd welke ze zij...

Maar had jij verder nog andere klachten dan slijm/bloed?

ik denk dat je een sigmoide scopie krijgt dat is een onderzoek van ongeveer de eerste 40 cm vd dikke darm is wel een beetje vervelend onderzoek omdat je geen roesje krijgt

bij het uitgebreidere onderzoek krijg je een roesje omdat ze je hele darm willen bekijken

en dat heb je ook nog de x-colon dan krijg je een witte pap in je endeldarm gespoten die valt wel mee hoor

je hebt toch wel een boekje ofzo gehad met info over jou onderzoek??
Je hebt een proctoscopie, een sigmoide scopie en een coloscopie. Ik krijg elke 2 jaar een coloscopie. Binnenkort weer eentje. Niet fijn maar het moet. En laat je niet afschepen met 'prikkelbaar darmsyndroom' want bij prikkelbaar darmsyndroom is er geen sprake van bloed.

Ik heb zelf colitis. Soms heftige opvlammingen zoals een tweetal weken geleden en soms helemaal nergens last van (vooral niet tijdens m'n zwangerschap. Nu dus wel na de bevalling). Ik slik wel elke dag medicijnen en neem zetpillen maar helaas kan ik het nog niet zo goed onder controle houden.

Nou ja, wil je niet bang maken verder. Kan natuurlijk net zo goed aambeien of fissuur zijn. Succes ermee!
Ik neem aan dat de dokter wel die ambeien of fissuur had ontdekt?

Ik heb verder geen buikpijn of koorts. Eigenlijk geen klachten, behalve spanningen de laatste tijd
@ Zanne ik krijg ontstekingsachtige reacties van ibuprofen (slijm bloed) vandaar
Nou, weer naar de huisarts gegaan.

Ben daarbij ook nog s (als ik de test van geloven) zwanger!

Gepland, dat wel, maar nog niet heel blij.

Ik mag vrijdag al naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek.Echt beter! De huisarts belde even met het .ziekenhuis en krijg een beetje prioriteit. Ik denk omdat ik zwanger ben. Alleen de laatste deel van de darm gaan ze bkijken omdat ik nu dus zwanger ben en niet de gehele.

Ben blij dat ik niet lang hoe te wachten en hoop dat ze er iets op zien....Hij zelf denkt een ontsteking aan de darm.

Even afwachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven