Gezondheid alle pijlers

bloed in urine

31-10-2009 15:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
de
Gewoon afwachten, kan vanalles zijn, van heel onschuldig tot de meest erge dingen. Maarja, heeft weinig zin om je daar nu druk over te maken. Ik snap dat hij opziet tegen het blaasonderzoek, er is helaas geen andere manier. Sterkte in ieder geval.
Hoi Aafke, ik ben weliswaar geen man, maar heb ook bij controles een keer of 3 bloed in mn urine gehad. Ik ben bij de uroloog geweest en heb een echo en foto gehad (geen blaas onderzoek dus) waar niks uitkwam en de laatste 2 nacontroles waren weer 'schoon' . Dus wat Elmira zegt, het kan van niks tot erg en alles er tussen in.. Succes!
m
Dat is ook lastig , hopelijk krijgt ie snel de uitslagen! Sterkte!
Als hij is doorgestuurd naar de uroloog neem ik aan dat een blaasontsteking al is uitgesloten?

Maak je niet te druk hoor Aafke, echt niet. Het kan van álles zijn, de kans dat het onschuldig is, is het allergrootst. Fijn dat ze nu gaan onderzoeken wat er aan de hand is, dan is de onzekerheid snel afgelopen. Sterkte, ook met je moeder!
Kan van alles zijn, maar is idd iets wat uitgezocht moet worden.

Dat blaasonderzoek waar je vriend zo tegen opkijkt valt best mee (goed, voor een man is het mss iets onaangenamer dan voor een vrouw), maar achteraf valt het de meeste mensen echt 100% mee.
Hoi Aafke,

Mijn vriend had dit laatst ook. Eerst werd gedacht aan blaasontsteking, toen aan nierstenen en later bleek het een blindedarmonsteking te zijn (bloed bij de urine omdat de onsteking ook op de blaas drukte of zoiets)...dus in elk geval niet levensbedreigend. Maak je niet te veel zorgen hoor!
't Is al met al een heel gedoe
m
Ik heb ooit een blaasonderzoek gehad, maar ik geloof dat het bij mannen iets minder prettig is (ik vond het zelf meevallen).

Houd er rekening mee dat een blaasonderzoek achteraf een verhoogd risico op blaasontsteking heeft. Dat was mijn uroloog (er zaten er zelfs twee bij) me vergeten te vertellen en de blaasontsteking die volgde was behoorlijk heftig.
m
Ja, dat is ook zo bij mannen, er komt gewoon 'iets' in de blaas wat dus altijd risico meeneemt op verontreiniging en dus ontsteking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven