bloed in urine
zaterdag 31 oktober 2009 om 15:50
zaterdag 31 oktober 2009 om 15:53
Hoi Aafke, ik ben weliswaar geen man, maar heb ook bij controles een keer of 3 bloed in mn urine gehad. Ik ben bij de uroloog geweest en heb een echo en foto gehad (geen blaas onderzoek dus) waar niks uitkwam en de laatste 2 nacontroles waren weer 'schoon' . Dus wat Elmira zegt, het kan van niks tot erg en alles er tussen in.. Succes!
zaterdag 31 oktober 2009 om 16:22
Als hij is doorgestuurd naar de uroloog neem ik aan dat een blaasontsteking al is uitgesloten?
Maak je niet te druk hoor Aafke, echt niet. Het kan van álles zijn, de kans dat het onschuldig is, is het allergrootst. Fijn dat ze nu gaan onderzoeken wat er aan de hand is, dan is de onzekerheid snel afgelopen. Sterkte, ook met je moeder!
Maak je niet te druk hoor Aafke, echt niet. Het kan van álles zijn, de kans dat het onschuldig is, is het allergrootst. Fijn dat ze nu gaan onderzoeken wat er aan de hand is, dan is de onzekerheid snel afgelopen. Sterkte, ook met je moeder!

zaterdag 31 oktober 2009 om 17:02
Hoi Aafke,
Mijn vriend had dit laatst ook. Eerst werd gedacht aan blaasontsteking, toen aan nierstenen en later bleek het een blindedarmonsteking te zijn (bloed bij de urine omdat de onsteking ook op de blaas drukte of zoiets)...dus in elk geval niet levensbedreigend. Maak je niet te veel zorgen hoor!
Mijn vriend had dit laatst ook. Eerst werd gedacht aan blaasontsteking, toen aan nierstenen en later bleek het een blindedarmonsteking te zijn (bloed bij de urine omdat de onsteking ook op de blaas drukte of zoiets)...dus in elk geval niet levensbedreigend. Maak je niet te veel zorgen hoor!
't Is al met al een heel gedoe
donderdag 19 november 2009 om 07:42
Ik heb ooit een blaasonderzoek gehad, maar ik geloof dat het bij mannen iets minder prettig is (ik vond het zelf meevallen).
Houd er rekening mee dat een blaasonderzoek achteraf een verhoogd risico op blaasontsteking heeft. Dat was mijn uroloog (er zaten er zelfs twee bij) me vergeten te vertellen en de blaasontsteking die volgde was behoorlijk heftig.
Houd er rekening mee dat een blaasonderzoek achteraf een verhoogd risico op blaasontsteking heeft. Dat was mijn uroloog (er zaten er zelfs twee bij) me vergeten te vertellen en de blaasontsteking die volgde was behoorlijk heftig.