Gezondheid alle pijlers

bloeddruk

26-07-2013 01:27 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal heb ik den normale bloeddruk of iets hoger maar de laatste tijd is doe aan de lage kant, net gemeten 89/40 en hartslag 89.. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of het erg is? Ik heb voor de rest alleen hoofdpijn maar weet natuurlijk niet of dat ermee te maken heeft

Iemand ervaring?

X
Go see the doctor....
Oef dat is erg laag! Ben je niet duizelig?

Kan het komen omdat je te weinig drinkt met dit warme weer? Uitdroging zorgt voor een lage bloeddruk! Of misschien meer alcohol als gewoonlijk met dit terrasjesweer? Alcohol ontrekt vocht aan je lichaam dus zorgt ook voor uitdroging!

Ik zou beginnen met een liter water met een theelepel zout erin kijken of dat helpt.

En als dat niet helpt naar de HA!
waarom meet je je bloeddruk?
Indien je thuis meet, laat je bloeddrukmeet apparaat elk jaar ijken bij de huisarts.
Nieuwe batterij in het apparaat?
Zonder oorzaak geen gevolg
Als je het zelf meet dan kan je het apparaat beter de deur uit doen.

Want wat heb je er aan als je een waarde niet kunt interpreteren?

dit geeft je alleen maar onrust.

Als je verder geen lichamelijke klachten hebt dan is er toch niets aan de hand?

Heb je wel klachten die verband kunnen houden met bloeddruk of zit er in je familie aandoeningen waardoor het belangrijk is dat je bloeddruk gecontroleerd wordt dan kan je dit echt beter bij de huisarts laten doen, die kan ook een waardeoordeel aan zo'n uitslag geven.
Bloeddrukmetingen thuis zijn een stuk betrouwbaarder dan bij de (huis)arts, mits je een gevalideerde bloeddrukmeter gebruikt. Dus het is niet waar dat je dat beter bij de huisarts kunt laten doen. Thuismeting geeft geen verhoogde bloeddruk vanwege "witte jassen stress". Mijn artsen raden het om die reden juist aan. (Ik moet om een medische reden mijn bloeddruk meten.)

Met zo'n lage waarde zou ik even contact opnemen met je huisarts.
Omdat ik eerst een hoge bloeddruk en hartslag had moest ik het 4 x per dag meten, dat is me een beetje bij gebleven maar dan 1 keer per dag soms wel vaker. Bij m'n moeder was het normaal dus jet zal niet aan het apparaat liggen. Ik voelde me goed alleen heel moe en ondanks dat ik genoeg slaap heb ik enorme wallen onder mn ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven