Gezondheid alle pijlers

Bloeding na twee weken,gevoelige borsten.Wat kan dit zijn?

25-03-2013 17:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Vivaatjes,

Ik heb PCOS en gemiddeld zitter er 40 a 42 dagen tussen mijn menstruaties. Ik ben 8 maart ongesteld geworden en na een week weer netjes klaar. Maar nu vanaf 21 maart heb ik last van gevoelige tepels en gevoelige borsten. Op 23 maart had ik onregelmatig bloedverlies (donkerrood) ook zag ik in mijn urine een soort ''dik slijmpje'' (sorry hihi) transparant. Zondag ook ietsjes bloed gehad maar vanaf vandaag niet meer. Wel nog steeds gevoelige borsten en tepels. Wat kan dit zijn? Ik ben al een jaar niet meer aan de pil dus een ontrekkingsbloeding is niet mogelijk toch?
Heb je onbeschermde sex gehad?
Is het niet gewoon de eisprong? Wel raar met dat bloed dan, maar daar kun je ook flinke pijnlijke borsten/ tepels van krijgen en doorzichtig/ slijmerige afscheiding.

Ik had toen ik met de pil stopte zo'n 15 dagen voor mijn eerste 'normale' menstruatie ook enorm pijnlijke en harde tepels en dus ineens zo'n natte plas in mijn onderbroek. Bleek achteraf de eisprong te zijn geweest. Alleen dat bloedverlies kan ik dan niet plaatsen.

Zwanger zijn (innestelingsbloeding) lijkt me niet want dat zou dan wel erg vroeg zijn qua telling: als je 8 maart ongesteld bent geweest heb je normaalgesproken pas na zo'n 14 dagen (dus rond 22 maart) de eisprong, en in jouw geval nog later aangezien jij meestal maar eens in de 40 dagen ongesteld wordt (als je dan uberhaupt al een eisprong heb gekregen, je kan ook ongesteld worden zonder eisprong te hebbeng gehad).

Maar helemaal uit te sluiten valt het natuurlijk niet. Zeker als je niet regelmatig menstrueert kun je toch ineens een eisprong gehad hebben al heel vroeg (dat zou dan rond 16/ 17 maart moeten zijn geweest) en dan is dit nu een innestelingsbloeding. Moet je natuurlijk wel (onbeschermde) sex hebben gehad, anders gaat dat verhaal natuurlijk niet op
Afhankelijk van het antwoord op de vraag van Louba:

Ja: een innestelingsbloeding

Nee: je eisprong.

Of je baarmoeder is in de war door onregelmatig werk of een jetlag (if any?)
Klinkt als eisprong. Google maar eens op cervixslijm. En op symptomen van je eisprong.
Bij je eisprong kan je ook een bloedinkje krijgen, dat heet een ovulatie bloeding
Bedankt voor de reacties! Wel onbeschermde seks gehad omdat de kans van zwangerschap door PCOS niet groot is maar een baby stiekem zeer gewenst is!
Indien onbeschermde seks, dan kan het ook een zwangerschap betekenen. Als je straks niet ongesteld wordt dan maar een test doen!

Enneh...bij mij werd ook gezegd dat de kans op zwangerschap niet groot was ivm PCOS, maar van de oudste binnen 3 maanden zwanger, van de middelste in 1x en van de derde binnen 2 maanden. Kortom, als baby nog niet echt gewenst is zou ik toch zeker wel beschermde seks hebben, ook bij PCOS.
Nonovrouw, wat fijn dat je zo snel zwanger werd van je kinderen! Ik maak me er soms best zorgen over. Een baby is zeker gewenst ik ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven