Bloedverlies dagen na seks
woensdag 16 januari 2013 om 09:46
Vanwege zware menstruaties (8/9/10 dagen met uitschieter naar 12 dagen) ben ik bekend bij gynaecoloog. Er is een vleesboompje gevonden (buikzijde in de wand) die niet het bloedverlies kan verklaren. Gezien mijn kinderwens is behandeling (pil of mirenaspiraal) niet aan de orde. Het is een ingewikkeld verhaal, maar vanwege beoordeling vleesboom in combi met kinderwens ben ik van afdeling gynaecologie doorverwezen naar afdeling fertiliteit, daardoor is de reguliere gynaecoloog niet meer in beeld. Ook het traject bij de afdeling fertiliteit is op dit moment een soort van 'on hold'.
Door die focus op vruchtbaarheid is mijn tussentijdsbloedverlies eigenlijk een onderbelicht probleem geworden (lag ook aan mezelf). Ik heb hier al langere tijd last van. Het is niet zo relevant maar ik ovuleer en menstrueer door medische aandoening pas sinds anderhalf jaar weer.
Vroeg in de nacht van donderdag op vrijdag had ik mijn eisprong. In de nacht van vrijdag op zaterdag was ik intiem met mijn vriend. Tijdens de seks had ik al bloedverlies. De dag direct erna enig helder bloed in afscheiding. De tweede avond na de seks (en dit is echt een terugkerend patroon) trad er echt weer een nieuwe bloeding op. Meer en helder bloed inclusief enige stolsels. De twee dagen erna bruinige afscheiding. Nu is het woensdagochtend en heb lage rugpijn, "voel" mijn baarmoeder en jawel: opnieuw meer en helder bloedverlies. Pas over exact een week behoor ik te gaan menstrueren. Mijn menstruaties duren al lang en als ik seks heb leidt dit ook tot langdurige bloedingen. Ik ben het zo beu, want er blijven maar weinig bloedvrije dagen over.
Herkent iemand dit? Weet iemand wat dit nu is?
- tijdens de seks was ik voldoende vochtig
- seks was niet ruw of gevoelig
- in mei vorig jaar was uitstrijkje prima
- SOA's zijn recentelijk al meerdere keren uitgesloten
- geen poliepen oid gevonden
Door die focus op vruchtbaarheid is mijn tussentijdsbloedverlies eigenlijk een onderbelicht probleem geworden (lag ook aan mezelf). Ik heb hier al langere tijd last van. Het is niet zo relevant maar ik ovuleer en menstrueer door medische aandoening pas sinds anderhalf jaar weer.
Vroeg in de nacht van donderdag op vrijdag had ik mijn eisprong. In de nacht van vrijdag op zaterdag was ik intiem met mijn vriend. Tijdens de seks had ik al bloedverlies. De dag direct erna enig helder bloed in afscheiding. De tweede avond na de seks (en dit is echt een terugkerend patroon) trad er echt weer een nieuwe bloeding op. Meer en helder bloed inclusief enige stolsels. De twee dagen erna bruinige afscheiding. Nu is het woensdagochtend en heb lage rugpijn, "voel" mijn baarmoeder en jawel: opnieuw meer en helder bloedverlies. Pas over exact een week behoor ik te gaan menstrueren. Mijn menstruaties duren al lang en als ik seks heb leidt dit ook tot langdurige bloedingen. Ik ben het zo beu, want er blijven maar weinig bloedvrije dagen over.
Herkent iemand dit? Weet iemand wat dit nu is?
- tijdens de seks was ik voldoende vochtig
- seks was niet ruw of gevoelig
- in mei vorig jaar was uitstrijkje prima
- SOA's zijn recentelijk al meerdere keren uitgesloten
- geen poliepen oid gevonden