Gezondheid alle pijlers

Boek over vrouwen cyclus?lichaam?ivm periodieke onthouding

04-05-2010 19:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij doen aan Periodieke onthouding (=sex op onvruchtbare dagen, even kort door de bocht)

Nu wil ik daarom graag alles weten wat er bij het vrouwen lichaam komt kijken tijdens mijn cyclus, om niet de boot in te gaan!

Ik voel mijn eisprong heel goed, dus dat is een pre. Maar ik voel nog zoveel meer, en ik wil alles weten!!en niets aan het toeval over laten.

Wie weet een goed informatief boek te noemen? wikipedia google, vind ik niet voldoende, ik wil graag een goed boek, of misschien zijn er wel speciale kalenders te krijgen?

thanx!
anoniem_21667 wijzigde dit bericht op 04-05-2010 20:02
Reden: -
% gewijzigd
quote:Soppie300 schreef op 04 mei 2010 @ 20:01:

niets aan het toeval over laten?

ahum, mag ik even lachen? Door dit soort toeval worden de meeste kindjes geboren
Ik hoop dat je er over nagedacht hebt wat je doet mocht je methode toch niet doen wat je ervan verwacht.
Je zou hier een cursus kunnen volgen.

Of google eens op natural family planning, dan vind je veel info en misschien ook boeken, zoveel kennis heb ik er niet van.
@Greenleaf top die site!! hier heb ik wat aan ik kende de term NFP nog niet, dus heel fijn.

ik ken de reputatie van deze methode..Maar ik heb er echt vertrouwen in. We hebben zowiezo nauwelijk sex dus dat is ook een handige bijkomstigheid
Molly80, Wist je dat een zaadje kan wel 5 dagen kan overleven in de baarmoeder? Dus ook voordat je je eisprong hebt ben je vruchtbaar... maar dat weet je waarschijnlijk al wel. Ik heb het ook niet zo op voorbehoedsmiddelen maar mocht ik zwanger worden dan is dat in onze situatie geen probleem. Hoe zit dat bij jou?
Als je aan periodieke onthouding wil doen, dan is dat natuurlijk je goed recht. Maar houd er wel rekening mee dat je hiermee een van de onveiligste methoden toepast om zwangerschap te voorkomen. De kans dat het mis gaat is dus erg groot.

Bovendien is het onmogelijk om de zekerheid te vinden die je met jouw vraag duidelijk zoekt. Iedere vrouw is anders, elke cyclus verschilt. En dan kan het ook nog eens zo zijn dat je eigen cyclus (zelfs na jaren van regelmaat) zomaar opeens verandert.
quote:Molly80 schreef op 04 mei 2010 @ 20:13:

We hebben zowiezo nauwelijk sex dus dat is ook een handige bijkomstigheid 1x is genoeg he!
www.persona.nl
Lief al die bezorgdheid, maar ik zal even wat toelichten:

Als er een kindje wordt geboren is dit geen ramp. Ik heb een stabiele thuisituatie, en ik heb al kinderen. (heb daardoor mijn lichaam ook goed leren kennen)

Ik weet het ook van het langlevende zaad

Ik denk ook dat mijn gezonde man zulk sterk zaad heeft,dus ik neem de periode rond "de sprong" heel ruim. Dus ongeveer 1 week in de maand kunnen we los

tuurlijk zijn hormonen makkelijker, omdat je dan je verstand op nul kan zetten, maar ik voel mij bij deze methode prettiger.
Dank je suze, persona ook nooit van gehoord, even in verdiepen.
Vind je 1 week in de maand niet wat weinig? Of doen jullie het ook in die andere weken maar dan met condoom? Fijn om te lezen dat 't iniedergeval geen 'probleem' zou zijn mocht je toch zwanger worden.
tandpasta, ja ik vind het wel wat weinig, maar dat komt dus ook omdat ik heel voorzichtig ben,en de dagen rondom de sprong heeeeel ruim neem. Dit wil ik wat veranderen door nog meer te leren over over de onthouding...vandaar mijn topic.
Heb je niet liever sex met een voorbehoedsmiddel dan weinig sex? Je zou ook persona kunnen proberen. Overigens ken ik ook veel mensen die met deze methode kinderen hebben gekregen.
quote:babado schreef op 04 mei 2010 @ 20:53:

Heb je niet liever sex met een voorbehoedsmiddel dan weinig sex? Je zou ook persona kunnen proberen. Overigens ken ik ook veel mensen die met deze methode kinderen hebben gekregen.hmmm ook geen betrouwbare tester dus...Ja klinkt gek, ik heb liever minder sex, dan de pil slikken (haat die bijwerkingen van hormonen!) en condoom (is een keer gescheurd, raakte toen zwanger)..tja...en dan kijk je eens verder..en zo kwam ik bij de onthouding
Ik kan door medische redenen ook geen pil slikken en gebruik al 20 jaar condooms en er is er nog nooit een gescheurd, als je de juiste maat neemt kan dat volgens mij niet zo makkelijk gebeuren.
quote:Molly80 schreef op 04 mei 2010 @ 21:05:

[...]

hmmm ook geen betrouwbare tester dus...Ja klinkt gek, ik heb liever minder sex, dan de pil slikken (haat die bijwerkingen van hormonen!) en condoom (is een keer gescheurd, raakte toen zwanger)..tja...en dan kijk je eens verder..en zo kwam ik bij de onthouding Er zijn ook voorbehoedsmiddelen zonder hormonen als dat het probleem is. Koperspiraaltje is een stuk zekerder dan periodieke onthouding...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven