Gezondheid alle pijlers

Borstkanker...

01-12-2016 16:26 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben na de mammografie direct een punctie gedaan en een stukje weefsel weggenomen omdat ze zich ernstig zorgen maakten na het zien van de echo.

Nu hebben ze gebeld en weten we dat het inderdaad om kanker gaat. Morgen hebben we een gesprek met de arts en krijgen we de uitslag van de biopt, maar wat kan een arts ons precies vertellen morgen??

Volgende week is er pas een MRI om te kijken of het nog ergens anders zit. Kunnen ze na het weten om welke soort kanker het gaat al zeggen hoe ernstig het is? Wat je overlevingskansen zijn?? En of er chemo enz nodig zal zijn of kan dit pas na die MRI.

Wat kunnen ze je melden na alleen een bioptie en echo mammografie?
Hebben jullie nog nieuws gekregen?
quote:chentolove schreef op 30 december 2016 @ 21:41:

Hebben jullie nog nieuws gekregen?

Hey Chentolove! We hebben te horen gregen dat er geen uitzaaiingen zijn gelukkig, wel is het zo dat mn moeder in beide borsten kanker heeft. Beide kanten verschillende soort. Zijn wel allebei hormoongevoelig. Mn moeder is gestart met hormoontherapie (tabletten en injecties) en na 9 maanden gaan ze beide borsten hopelijk borstbeparend opereren. Chemo is niet nodig.

We gaan wel uitzoeken of het erfelijke soort is
Oh ! Ik ben toch opgelucht dit te horen.

Natuurlijk is het allesbehalve ideaal, maar het klinkt toch allemaal erg hoopvol!

Ik hoop dat 2017 voor jullie mooier mag eindigen dan het beginnen zal
Dankjewel! Ben enigzins opgelucht, dat zeker, maar het is zo spannend geweest dat afgeopen dagen dat ik dat nog even moet verwerken. Ze hadden in eerste instantie gezegd dat linkerborst schoon was, toen gevraagd of ze toch nog een keer een punctie wil doen, toen aangegeven dat er toch wel kwaadaardige cellen zijn en zo gaat het de hele tijd al. Je gaat van blij naar bang, naar verdrietig enz. Maar goed we blijven zeker hoopvol! Dankjewel voor de lieve wensen, jij ook al het goeds in 2017!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven