Gezondheid alle pijlers

Borstvoeding

06-06-2014 21:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag en hoop dat andere moeders die borstvoeding geven het herkennen en/of tips hebben

Ik ben op sommige momenten draaierig en heb veel slaap en trek/hongerig. Hierdoor denk ik dat de borstvoeding veel van mij vraagt. Ben benieuwd wat jullie (extra) doen qua eten, dagindeling en voldoende slaap proberen te pakken?

Zelf heb ik als ontbijt twee bruine boterhammen. Tussendoor fruit, ontbijtkoek of eierkoek. Lunch vier bruine boterhammen met melk of thee. Tussendoor stuk chocolade, eierkoek of ander koekje sultana, liga o. i.d. '

's avonds gevarieerde maaltijd en kwark, vla als toetje.

Verder probeer ik zoveel mogelijk water te drinken en dat lukt niet altijd. Las op internet dat melk belangrijk is? 3, 4 glazen per dag?

Ik kom er tot nu toe aan 1 of 2 en 's avonds dat een toetje (melkproduct)

Ik lees graag of er herkenning of tips zjn. Alvast bedankt
Borstvoeding geven staat gelijk aan 500 calorieën per dag verbranden. Die moet je erbij eten. Ik ontbijt tegenwoordig met 3 boterhammen, een tussendoortje daarna, lunch 3 boterhammen, in de middag weer een tussendoortje en een goed bord warm eten. Daarnaast vele drinken, zowel voor mezelf als voor Dorian. Toch ben ik al 6 kilo onder het gewicht wat ik was voor ik zwanger raakte.

Dus ja, ik herken het.

Ps: er is een goedlopend topic 'borstvoedingsvragen (deel 4) waarin je al je vragen kan stellen zonder een topic te hoeven openen en waar misschien je vraag al eens gesteld is.
Heel herkenbaar. Zeker nu ik weer werk vliegen de kilo's eraf. En ik was al niet zo zwaar. Heb er zelf ook geen goede balans in. Ik snaai de hele dag door. (Geen snoep, maar extra boterhammen enzo) Maar helpen doet het niet.
Boterhammen met pindakaas

Noodles

En veel eetmomenten.

T is erg herkenbaar. Vond t heerlijk dat ik zo veel kon eten als ik eigenlijk wilde en lekker vond, en niet aankwam. At niet enorm veel meer maar beduidend meer dan nu ik gestopt ben
Hoe oud is je kind? En hoeveel slaap je? Meer honger kan best door bv komen, draaierig zijn kan, zeker als je pas bevallen bent/erg gebroken nachten hebt ook een heleboel andere oorzaken hebben.

Ik dronk standaard een of twee glazen water bij elke voeding om genoeg vocht binnen te krijgen. Je zou eens kunnen proberen of dat helpt.
Eet je vanaf het avondeten tot het ontbijt helemaal niets?

Mijn jongste (3 maanden) voedt ik tussen het avondeten en het ontbijt nog minimaal drie keer (19:00 - 23:00 - 04:00) en daarom heb ik voor mezelf 's avonds nog een eetmoment ingelast (dus naast drie maaltijden en drie tussendoortjes). Dus rond een uurtje of tien nog een boterham of iets in die geest (vanavond bord macaroni (hihi was nog over van het avondeten).

En ach ik weet dat het normaal wordt afgeraden om na acht uur 's avonds nog te eten i.v.m. niet meer kunnen verbranden voor slapen gaan, maar met borstvoeding lap ik dat soort adviezen even aan mijn laars.

Veel trek/honger is heel herkenbaar, maar dan pak ik gewoon iets extra's te eten. Bij mijn eerste kindje vlogen er door de borstvoeding ook de kilo's af, toen hij zes maanden was woog ik 2 kilo minder dan voor de zwangerschap.

Veel slaap hebben/moe zijn is ook herkenbaar. Maar waarschijnlijk komt dat ook omdat het lang geleden is dat ik 8 uur achter elkaar geslapen heb. Afgelopen nacht voor het eerst in weken 5 uur achter elkaar in bed kunnen liggen zonder eruit te hoeven (wel twee keer wakker geworden, maar dat kwam niet door kindjes, maar door ongelofelijk snurkende partner)
Grappig ik lees dit terwijl ie aan het drinken is. Nu al uren last v hoofdpijn, misschien toch te weinig gedronken?

Qua meer eten doe ik meer brood en vaak schiet t er dan al bij in maar voornemen is ook meer fruit en bv noten (goed bij ijzertekort)

Voornemen was voor iedere voeding groot glas water en ook bv als bij wc ben geweest. Maar kijken of ik me vanaf morgen weer aan kan houden....
Waarom zou melk drinken belangrijk zijn? Lijkt me een fabeltje....
Herkenbaar, die gierende honger.

Let er op dat je goed drinkt. Je hersenen kennen niet altijd goed het verschil tussen honger en dorst. Het zou kunnen dat je, als je goed gaat drinken, minder honger krijgt.

Melk drinken hoeft niet per se. Water drinken is wel heel belangrijk.

Ik dronk standaard bij elke borstvoeding een groot glas water.
Na het avondeten neem ik nog een koek met koffie en regelmatig wat chips, wat kaas/ worst. Hij komt 's nachts één of twee keer, dan neem ik alleen wat water. Tussen 23.00/24.00 en 8.00 uur/ 9.00 uur eet ik niks. Kijken of ik d.aar nog wat mee kan doen.

F ijn om te lezen dat er herkenning is. Bij de eerste zat ik ook onder mijn startgewicht. Nu vorige maand bevallen en heb nog drie kilo extra.
quote:mapressa schreef op 06 juni 2014 @ 23:17:

Waarom zou melk drinken belangrijk zijn? Lijkt me een fabeltje....Als ik het goed onthouden heb, is dat voor de eiwitten(?)
Herkenbaar allemaal. Borstvoeding geven vergt gewoon best veel van je lijf. Toen ik een tijdje wel heel erg duizelig en draaierig was, bleek overigens mijn hb te laag te zijn. Dus dat zou je even kunnen laten controleren voor de zekerheid (doet de assistente met een prikje in je vinger).

Als het kan, doe dan af en toe een middagdutje. Zelfs een halfuurtje liggen kan al helpen.

Melk drinken is onzin. Jouw melk wordt niet gemaakt uit de koemelk die je drinkt! Je moet wel genoeg drinken, maar je kunt drinken wat je wilt.

Op www.borstvoeding.com vind je veel informatie over borstvoeding.
Het enige dat me echt is bijgebleven is dat ik steeds een verschrikkelijke dorst had op het moment dat mijn baby mijn tapels raakte. Echt een verschrikkelijke dorst. Ik had standaard een halve literfles water bij me.

Ik dronk ook veel sinaasappelsap met floradix, juist tegen die duizeligheid. Heb je je op ijzer tekort laten testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven