Gezondheid alle pijlers

Brace

19-10-2008 18:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn been gebroken. En i.p.v gips heb ik een brace gekregen. Ik was hier eigenlijk wat verbaasd over (ook blij) maar volgens de arts heeft dit hetzelfde effect als gips.

Heeft iemand ervaring met breuken en brace? Hoelang was jij ermee "onderweg"? Er is tegen mij gezegd 6 weken maar heel eerlijk gezegd ben ik bang dat het langer gaat duren. Ik heb veel pijn.

Iemand?
Waarom ben je bang dat het langer gaat duren als de arts zegt 6 weken?
Nou, ten eerste omdat ik nogal een angsthaas ben :-) En omdat ik verschillende artsen heb gezien en de een zegt reken op 3 maanden en de arts in de gipskamer zei 6 weken. Ik moet nog voor en extra foto terugkomen en ben bang dat daar iets nieuws uitkomt. Ik heb een `dubieuse´breuk werd er gezegd. (lastig te lokaliseren)
Er is een verschil tussen de zes weken dat het nodig heeft om te helen, en de periode tot je weer helemaal tiptop in orde bent.

Dat verklaart waarschijnlijk de zes weken en drie maanden.
668, the neighbour of the Beast
Aha, maar zou je na 6 weken alweer kunnen lopen? Zou het herstel ook korter kunnen duren? (ben die brace nu al zat....)
Dan kun je weer gaan oefenen en opbouwen met lopen ja, na zes weken.

En zes weken nodig om te helen is zes weken he. Dan gaan ze niet na drie weken ineens de brace verwijderen.
Klopt wat Marels zegt: 6 weken gips en daarna ga je weer starten met lopen. Wanneer ze de brace eraf halen na 6 weken, stap je echt niet zomaar weer weg hoor. Dat kost ook nog de nodige tijd.

Sterkte er mee!
Marels heeft altijd gelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven