Gezondheid alle pijlers

Braken en de pil.

05-09-2015 13:50 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goededag,

Ik slik de pil al een aantal jaar, maar zit nu toch met een vraag en daar mijn huisarts lekker weekend aan vieren is. Dacht ik vraag het hier.

Mijn weekend is namelijk stuk minder leuk begonnen.

Ik heb de pil geslikt rond 1 uur vannacht en begon om 4 uur met braken. Omdat in de bijsluiter stond dat als ik moet overgeven binnen 4 uur na het innemen van de pil ik een nieuwe moet slikken heb ik dat gedaan. Probleem is echter dat ik die er binnen het half uur uitgegooid heb en de volgende is max 2 uurtjes blijven zitten. Nog hou ik niks langer binnen als dat. Moet ik nu blijven slikken? Of alles bij elkaar heb ik wel de pillen meer als 4 uur binnen gehad en genoeg werkzame stof binnen gekregen.

Word inmiddels een beetje priegel van Al die pillen:-! En bang dat als ik teveel neem het ook zijn weerslag geeft om mijn gestel.

Mvg,
Ik zou het er niet op gokken. Kun je HAP niet bellen?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Morgen volgende nemen op schema, rest van de strip veilig sexen. En als je afgelopen dagen hebt gesext checken bij huisarts of je map moet nemen
Ik zou het nu laten voor wat het is, en komende avond weer een tabletje nemen.

In ieder geval wel met een condoom vrijen!

Beterschap!
In welke week zit je? In principe is de pil onvoldoende opgenomen als je binnen 4 uur na inname hebt gebraakt.

Hoe laat neem je de pil meestal? Anders kun je nog de pil innemen binnen 12 uur nadat je hem had moeten slikken en dan geldt het niet als vergeten pil (als je niet meer hoeft te braken natuurlijk).

Beterschap!
Ik zit op de 2de dag. Was er al bang voor dat hij echt 4 uur moest blijven zitten. Nieuwe nemen probeer ik wel steeds maar mijn maag werkt niet erg mee helaas. Vandaar dat ik licht de hoop had dat al die pillen bij elkaar ook zouden werken.
De tweede dag na je stopweek? Dan geldt het als een pil vergeten in de eerste week en kun je de komende 7 dagen het beste aanvullende anticonceptie (condoom) gebruiken.
Ok heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal deze pil als vergeten behandelen. Gelukkig door stopweek geen seks gehad en hoef ik in elk geval geen map in te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven