Gezondheid alle pijlers

Brandblaar verbinden

27-04-2010 16:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een brandblaar op de wreef van haar voet.

Nu ben ik vanmiddag toen zij op school was al snel even bij de huisarts langs geweest om te vragen wat ik er aan moest doen, ze had geen pijn, maar de blaar was erg groot geworden. Daar gaven ze me het advies het te verbinden met een gaasje en verbandje, en het zo te laten rusten. Nu is dochter inmiddels uit school gekomen, en daar is de blaar open gegaan. Nu kan ik het alsnog wel gaan verbinden natuurlijk, maar moet ik er dan eerst een betadine zalfje of iets dergelijks op smeren?

Bij de huisarts niet gevraagd natuurlijk, omdat de blaar toen nog intact was, en ik kan ze nu niet meer bereiken.. (ben bang dat door het vocht het gaasje 'vast' gaat zitten)
Mijn zoontje heeft een fikse brandblaar op het topje van zijn duim gehad. Dit moest ik verbinden tot de blaar open was. Hierna heb ik het laten 'drogen' aan de lucht.

Toen de blaar nog dicht zat smeerde ik er, op advies van de ha, een verkoelende creme op.

Het drogen aan de lucht ging erg goed, de blaar was al vrij snel goed ingedroogd.
Idd, niks erop doen en in laten drogen.
niks erop en liefst aan de lucht laten drogen. Mocht je het toch moeten verbinden (op een voet is dat toch vaak wel praktisch met schoenen ed) vette gazen halen bij de apotheek en die eerst op de wond doen en dan pas een verbandje.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Je kunt wel een gaasje gebruiken, maar dan een "vet" gaasje (geimpregneerd), GEEN hydrofiel gaas gebruiken. Dit absorbeert het vocht teveel en trekt de wond dus weer open als je het gaas erafhaalt.
Niet bedekken en als het niet anders kan Biogaze erop doen.

Werkt als een trein.
MILF in the making ;-)
Bedankt dames!

Zo nog maar snel even op de fiets dus om vette gaasjes of dat van DRP te halen.

Vandaag is ze al zonder schoen naar school gegaan, alleen op een sok, maar dat was niet echt een succes

Nu op blote voeten is geen probleem, maar op school lijkt me dat niet zo handig, vandaar dat ik het dan wel even wil verbinden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven