Bricanyl of Ventolin?
dinsdag 16 november 2010 om 21:42
Wie van jullie heeft zo'n puffer tegen astma?
Ik merk dat wanneer ik 't gebruik, ik echt mega giga hyperdepieper word! In eerste instantie nam ik het voor het slapen gaan omdat ik dan pas benauwd werd, maar als gevolg dat ik gewoon drie uur niet kon liggen en me helemaal vervelend voelde.
- bewegelijk, niet stil kunnen liggen
- opgefokt gevoel
- alsof er iets door je aderen stroomt waardoor je helemaal een raar gevoel krijgt
En meer van die stomme dingen. Inmiddels probeer ik 't altijd rond etenstijd te nemen, dan heb ik daar alleen 's avonds last van.
Moest er ineens aan denken omdat ik dus momenteel sta te stuiteren haha.
Wie van jullie heeft dit ook?
Ik merk dat wanneer ik 't gebruik, ik echt mega giga hyperdepieper word! In eerste instantie nam ik het voor het slapen gaan omdat ik dan pas benauwd werd, maar als gevolg dat ik gewoon drie uur niet kon liggen en me helemaal vervelend voelde.
- bewegelijk, niet stil kunnen liggen
- opgefokt gevoel
- alsof er iets door je aderen stroomt waardoor je helemaal een raar gevoel krijgt
En meer van die stomme dingen. Inmiddels probeer ik 't altijd rond etenstijd te nemen, dan heb ik daar alleen 's avonds last van.
Moest er ineens aan denken omdat ik dus momenteel sta te stuiteren haha.
Wie van jullie heeft dit ook?
dinsdag 16 november 2010 om 21:54
MissyNova, het kan goed dat je puffer deze bijwerkingen geeft. Sommige middelen om je bronchieen te verwijderen activeren adrenalineachtige stoffen die je lichaam als het ware in hoge staat van paraatheid brengen. Dat verklaart je klachten. Misschien aankaarten bij je h.a. en andere medicatie vragen??
dinsdag 16 november 2010 om 21:55

dinsdag 16 november 2010 om 22:17
Herkenbaar. Ik kan (wel bij meer dan 2 pufjes) een trillerig gevoel krijgen. Gebruik ook bricanyl, maar heb het bij ventolin volgens mij ook gehad.
's Ochtends en 's avonds gebruik ik ook Symbicort (onderhoud) en daar heb ik het niet bij. Volgens mij werkt Symbicort ook meteen tegen benauwdheid (even opgezocht, ja!: Symbicort® bevat twee geneesmiddelen in één inhalator: de ontstekkingsremmer budesonide en de luchtwegverwijder formoterol)
Ik zou inderdaad naar je arts gaan om dit voor te leggen.
's Ochtends en 's avonds gebruik ik ook Symbicort (onderhoud) en daar heb ik het niet bij. Volgens mij werkt Symbicort ook meteen tegen benauwdheid (even opgezocht, ja!: Symbicort® bevat twee geneesmiddelen in één inhalator: de ontstekkingsremmer budesonide en de luchtwegverwijder formoterol)
Ik zou inderdaad naar je arts gaan om dit voor te leggen.
dinsdag 16 november 2010 om 22:23
Dat klopt het ligt aan het middel wat er in zit (beta 2 sympathicomimeticum) daar kun je hartkloppingen van krijgen.
In symbicort zit dat middel ook maar langwerkend en gemengd met corticosteroiden.
Soms kan het liggen aan de manier waarop je ventolin in neemt, als je het niet goed inademt, blijft een deel in je keel en in je mond liggen en dan kan het makkelijk opgenomen worden en bijwerkingen geven.
Tijd voor een overleg met je arts.
In symbicort zit dat middel ook maar langwerkend en gemengd met corticosteroiden.
Soms kan het liggen aan de manier waarop je ventolin in neemt, als je het niet goed inademt, blijft een deel in je keel en in je mond liggen en dan kan het makkelijk opgenomen worden en bijwerkingen geven.
Tijd voor een overleg met je arts.

dinsdag 16 november 2010 om 23:06
Ik heb het ook gehad, gebruik symbicort en bricanyl in het hooikoortsseizoen.
Ik word in het begin idd soms helemaal hyper en ik ben een keer terug gegaan naar de ha toen ik blaren op m'n onderarmen kreeg. Kan dus allebei van je puffer komen, al komt het niet heel vaak voor. Bij mij was het alleen in het begin, weet niet precies hoe lang eigenlijk.
Ik word in het begin idd soms helemaal hyper en ik ben een keer terug gegaan naar de ha toen ik blaren op m'n onderarmen kreeg. Kan dus allebei van je puffer komen, al komt het niet heel vaak voor. Bij mij was het alleen in het begin, weet niet precies hoe lang eigenlijk.
woensdag 17 november 2010 om 22:07
Hele normale bijwerking, maar wel vervelend. Misschien dat je de dosering per puf kan verlagen? Ik weet niet wat je nu gebruikt, maar als je 200 mcg gebruikt kun je misschien vragen om 100 mcg zodat je het geleidelijker kan doseren.
Ik heb er geen last van, man wel krijgt hartkloppingen, opgejaagd gevoel.
Ik heb er geen last van, man wel krijgt hartkloppingen, opgejaagd gevoel.