Gezondheid alle pijlers

bruin verlies??

08-02-2015 10:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel wat advies gebruiken.

Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn stopweek. Nu ben ik net thuis van een vakantie in Egypte en hoor ik met de pil in de nacht van za-zo ongesteld te worden. Ik ben het echter niet geworden!! Ik heb alleen heel af en toe wat licht bruin slijm. Normaal heb ik veel buikpijn en ben ik erg ongesteld. Nu heb ik nergens last van. Ik maak me zorgen maar slik de pil zoals je hem moet slikken. Wat moet ik doen afwachten tot de ongesteldheid doorzet. Ben bang dat ie niet komt namelijk.
Waarom zou het niet komen? Heb je de pil netjes geslikt? Niets vergeten?
Quote [..... in de nacht van za-zo ........]

Het is nu nog maar zondagmorgen 10:40 uur.

Ben je altijd zo snel paniekerig?
Zwanger van een hotelmedewerker?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
tja.. het kan innestelingsbloed zijn.. maar ook een vertraagde menstruatie...stress...
Duidelijk zwanger! Dat is bekend van Egypte. Die Rode Zee zit vol met sperma. En omdat ie zo warm is, blijft het gewoon leven....
Vliegen kan je cyclus in de war gooien. En ik geloof dat iedere vrouw weleens een maand wat bruin oud bloed heeft gehad tijdens een menstruatie. Als je je zorgen maakt dat je misschien zwanger bent moet je een test halen.
Je lichaam is gelukkig geen atoomklok, gewoon nog even afwachten en niet stressen (stress kan invloed hebben op je cyclus). Zoals hierboven al gezegd, het is pas net zondagochtend.
Bruin slijm is echt niet gek hoor! Das gewoon oud bloed, hoef je je geen zorgen over te maken.

Na de laatste pil genomen te hebben kan het wel vijf dagen duren voordat je ongesteld word.

Vast niets aan de hand.
Ik wacht het nog wel even af. Dit is gewoon allemaal nieuw voor mij en als ik dan iets (niet normaals) ervaar schrik ik heel erg. Vandaar mijn vragen. Bedankt igg:)
quote:jo12345 schreef op 08 februari 2015 @ 10:49:

Duidelijk zwanger! Dat is bekend van Egypte. Die Rode Zee zit vol met sperma. En omdat ie zo warm is, blijft het gewoon leven....Wat een grappig antwoord zeg. Ha ha. Deze is nog leuker dan de glazen bol of run forest run.
No worries, je ongesteldheid zet vast wel door. Zo nee, kan je altijd nog een test doen om jezelf gerust te stellen. (Tenminste, denk dat je daar bang voor bent) Toen ik de pil slikte, heb ik dit ook wel eens gehad hoor.
Ik heb ooit vanwege stress een hele menstruatie overgeslagen. Ik was toen 18(dit weet ik zeker,aangezien ik toen nog niet sexueel actief was. Dus niks is onmogelijk to.
quote:liefdebloem18 schreef op 08 februari 2015 @ 11:44:

Ik wacht het nog wel even af. Dit is gewoon allemaal nieuw voor mij en als ik dan iets (niet normaals) ervaar schrik ik heel erg. Vandaar mijn vragen. Bedankt igg:)

Hoezo "niet normaals"?

Er kunnen allerlei zaken je 'menstruatie' ontregelen.

Maar je bent nog niet eens een dag te laat, voor zover je er de klok op gelijk kan zetten.
wat dacht je van een bezoekje aan de huisarts?

die is even iets medischer onderlegd.
Mrsdoubtfire: voor zoiets naar de huisarts gaan is belachelijk. Ze is nog niet eens een dag overtijd. Die laatste zal haar ook alleen maar aanraden om zich niet druk te maken en als de ongesteldheid niet op gang komt een zwangerschapstest doen. Als je voor dit soort wissewasjes naar de HA blijft gaan maak je de zorg echt onnodig duurder.

@ TO: wat de rest zegt. Ik ben wel eens 2 weken overtijd geweest en toen was het ook alleen maar stress. Een zwangerschapstest kan die stress aanzienlijk verminderen omdat je dan wéét dat er niks aan de hand is. Dus: hop, lekker naar de kruidvat en de goedkoopste mee naar huis nemen.

Bruin slijm is in mijn geval heel normaal voorafgaand aan een menstruatie, ik heb vrijwel altijd pas na 2 dagen rood bloed.
ik weet niet hoor.. bij mijn weten krijgt de huisarts per kwartaal een bedrag uitgekeerd van de verzekeraar ongeacht of je nou wel of niet komt.

het gaat mij erom dat TO zich zorgen maakt. en dan vind ik dat je recht hebt op een goed medisch onderlegd advies.
best eventjes rustig bllijven, indien je dat niet kan doe een test dan zal je zien dat je niet zwanger bent en valt de stress van je af, dan word je snel ongesteld hoor, stress, vliegen kan de ontrekkingsbloeding verlengen.... hoe langer je de pil neemt hoe minder je nog die bloeding hebt
Oke bedankt voor jullie reacties. Ik slik nu idd 5-6 maanden de pil en de laatste twee maanden heb ik steeds zoiets. Tis voor mij nieuw. Ik heb nu mog steeds bruin slijm en had afgelopen woensdag mijn laatste pil. Ik hoop dat ik zo ongesteld wordt.
quote:mrsdoubtfire schreef op 08 februari 2015 @ 12:52:

ik weet niet hoor.. bij mijn weten krijgt de huisarts per kwartaal een bedrag uitgekeerd van de verzekeraar ongeacht of je nou wel of niet komt.

het gaat mij erom dat TO zich zorgen maakt. en dan vind ik dat je recht hebt op een goed medisch onderlegd advies.

De huisarts krijgt sowieso een kwartaalbijdrage per ingeschreven persoon. Maar de huisarts krijgt per afspraak (of telefonisch consult) ook gewoon extra uitbetaald. Die kwartaalbijdrage is alleen om ingeschreven te zijn, daar worden geen afspraken mee betaald.

TO, ik zou ook nog even afwachten. Als het nog paar dagen langer duurt zou ik een zwangerschapstest doen zodat je dat kan uitsluiten (of niet natuurlijk).
De pil kan ervoor zorgen dat je minder bloedverlies per maand krijgt. Er zijn nog andere factoren, zoals eerder genoemd de stress. Bruin slijm is meestal oud bloed en hebben veel vrouwen wel eens.

Jij weet het beste of je de pil goed hebt geslikt. Als je dat goed hebt gedaan, heb je de kansen op zwangerschap in elk geval voor >99% afgewend - mits je geen last heb gehad van diarree, braken en/of antibiotica hebt gebruikt. Dan kan het zijn dat de pil minder betrouwbaar is door verminderde opname en/of werkzaamheid.

Lees anders de informatie van www.thuisarts.nl eens goed door:

https://www.thuisarts.nl/ ... binatiepil-gaan-gebruiken

Als u de pil steeds op tijd inneemt, bent u voortdurend beschermd. Ook tijdens de stopweek bent u dan veilig.

Het kan zo zijn dat u in de stopweek weinig of geen bloedverlies heeft. Het kan ook voorkomen dat u tussendoor wat bloed verliest, terwijl u nog niet in een stopweek bent. Ook dan bent u tegen zwangerschap beschermd (mits u geen pillen vergeten hebt).

Verder kun je kijken op http://www.anticonceptie.nl/de-pil/microgynon/faq

Bij twijfel kun je altijd een zwangerschapstest doen.

Zorg in elk geval dat je de volgende keer betrouwbare bronnen aansnijdt voor informatie, zoals officiële sites, de bijsluiter en indien nodig een arts.
Bedankt voor de reacties ik kijk het even aan!
Na geloept te hebben, denk ik dat je toch maar eens met je HA moet praten, over de werking van de pil en hoe het per vrouw verschillend kan zijn, oa. qua bloeding.
quote:vla-flip schreef op 08 februari 2015 @ 14:56:

Na geloept te hebben, denk ik dat je toch maar eens met je HA moet praten, over de werking van de pil en hoe het per vrouw verschillend kan zijn, oa. qua bloeding.Ja inderdaad. Het 3e topic over soortgelijk probleem. De pil kan je menstruatie ook lichter maken. Tijd voor wat voorlichting over de pil misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven