Bruin zonder zon. Hoe werkt het?
dinsdag 12 juli 2011 om 15:16
Gistermiddag bij drogist fles bruin zonder zon (vergeet het merk) bodylotion gekocht. Aangezien mijn benen nooit bruin worden denk, misschien werkt het. Gisteravond voor het slapen gaan netjes en voorzichting gesmeerd zodat je geen rare strepen krijgt en inderdaad, vanmorgen op een plekje na bruine benen.
Hoe werkt zoiets, weet iemand dat en is dat nu eigenlijk wel gezond om te blijven smeren.
Ben benieuwd, vroeg het me zomaar even af:)
Hoe werkt zoiets, weet iemand dat en is dat nu eigenlijk wel gezond om te blijven smeren.
Ben benieuwd, vroeg het me zomaar even af:)
dinsdag 12 juli 2011 om 15:25
Zelfbruinende crèmes en lotions bevatten bijna allemaal hetzelfde actieve bestanddeel: dihydroxyaceton (DHA), een stof die een reactie (oxidatie) aangaat met de bovenste laag van opperhuid.
Een zelfbruinend product stimuleert dus niet, zoals dat bij blootstelling aan de zon het geval is, de pigmentaanmaak (met uitzondering van de zogenaamde pre-tanners die wel voor een toename van de melaninevorming kunnen zorgen).
Het is de DHA die de zelfbruiners het kenmerkende geurtje geeft. Hoe meer DHA een zelfbruiner bevat, hoe sneller en intenser het
Een zelfbruinend product stimuleert dus niet, zoals dat bij blootstelling aan de zon het geval is, de pigmentaanmaak (met uitzondering van de zogenaamde pre-tanners die wel voor een toename van de melaninevorming kunnen zorgen).
Het is de DHA die de zelfbruiners het kenmerkende geurtje geeft. Hoe meer DHA een zelfbruiner bevat, hoe sneller en intenser het
dinsdag 12 juli 2011 om 16:07
Het is een reactie met je bovenste huidlaag. Wanneer je vandaag of morgen je benen scheert, scheer/ schraap je het bruine er gewoon weer af.
Het lijkt me totaal niet ongezond. Je bovenste huidlaag is continu in aanraking met allerlei stoffen (douchegel, haarspray, haarmousse, bodylotion, maar ook uitlaatgassen, zweet, speeksel, regen, bacteriën etc.)
Het lijkt me totaal niet ongezond. Je bovenste huidlaag is continu in aanraking met allerlei stoffen (douchegel, haarspray, haarmousse, bodylotion, maar ook uitlaatgassen, zweet, speeksel, regen, bacteriën etc.)
dinsdag 12 juli 2011 om 16:20
quote:heleen1234 schreef op 12 juli 2011 @ 16:07:
haha ja nu je het zegt:D
Nou gaan we vrolijk door met smeren dan maar, ben wel blij met mijn bruine beentjes
haha ja nu je het zegt:D
Nou gaan we vrolijk door met smeren dan maar, ben wel blij met mijn bruine beentjes
donderdag 14 juli 2011 om 11:25