Gezondheid alle pijlers

Bruin zonder zon. Hoe werkt het?

12-07-2011 15:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag bij drogist fles bruin zonder zon (vergeet het merk) bodylotion gekocht. Aangezien mijn benen nooit bruin worden denk, misschien werkt het. Gisteravond voor het slapen gaan netjes en voorzichting gesmeerd zodat je geen rare strepen krijgt en inderdaad, vanmorgen op een plekje na bruine benen.

Hoe werkt zoiets, weet iemand dat en is dat nu eigenlijk wel gezond om te blijven smeren.

Ben benieuwd, vroeg het me zomaar even af:)
Zelfbruinende crèmes en lotions bevatten bijna allemaal hetzelfde actieve bestanddeel: dihydroxyaceton (DHA), een stof die een reactie (oxidatie) aangaat met de bovenste laag van opperhuid.

Een zelfbruinend product stimuleert dus niet, zoals dat bij blootstelling aan de zon het geval is, de pigmentaanmaak (met uitzondering van de zogenaamde pre-tanners die wel voor een toename van de melaninevorming kunnen zorgen).

Het is de DHA die de zelfbruiners het kenmerkende geurtje geeft. Hoe meer DHA een zelfbruiner bevat, hoe sneller en intenser het
A bedankt,

KLinkt overigens niet echt gezond net nog even gegoogles maar kan er ook niet veel bijzonders over vinden.
Volgens mij is er niks mis mee hoor, niet ongezond ofzo, maar er bestaat wel een hele lobby tegen zelfbruiners.
Het is een reactie met je bovenste huidlaag. Wanneer je vandaag of morgen je benen scheert, scheer/ schraap je het bruine er gewoon weer af.

Het lijkt me totaal niet ongezond. Je bovenste huidlaag is continu in aanraking met allerlei stoffen (douchegel, haarspray, haarmousse, bodylotion, maar ook uitlaatgassen, zweet, speeksel, regen, bacteriën etc.)
quote:heleen1234 schreef op 12 juli 2011 @ 16:07:

Het lijkt me totaal niet ongezond. Je bovenste huidlaag is continu in aanraking met allerlei stoffen (douchegel, haarspray, haarmousse, bodylotion, maar ook uitlaatgassen, zweet, speeksel, regen, bacteriën etc.)

haha ja nu je het zegt:D

Nou gaan we vrolijk door met smeren dan maar, ben wel blij met mijn bruine beentjes
.
Ik smeer idd ook maar een paar keer per week om m'n kleurtje bij te houden. Mijn benen worden niet goed bruin dus het is echt een uitkomst. Zo hoef ik niet op vakantie met melkflessen...
DHA kan helemaal geen kwaad. Het dringt helemaal niet diep in de huid door, het ondergaat alleen maar een reactie met de aminozuren in de aller-bovenste huidlaag! No worries dus

Chemisch gezien is het eigelijk hetzelfde als de bruine kleur van gebakken vlees
Ik vind alle zelfbruiners zo stinken.... dat ze daar nou nooit eens iets op gevonden hebben....
Ja idd de meeste stinken verschrikkelijk bleh..

Welk merk is wel een beetje te doen?

Heb al verschillende geprobeerd.
Ik heb zelfbruiner van Piz, die stinkt ook. En ik vind hem ook niet zo prettig werken.

Zit erover te denken om de Ambre solair te proberen, die je er ook gewoon weer afwast na een dag. Mocht t mislukken, is er niets aan de hand.
Ze meuren allemaal en bij mij vlekken ze ook allemaal, hoe goed ik ook scrub en hoe secuur ik 't ook aanbreng. Ga maar eens zo'n spray tan proberen nu..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven