Gezondheid alle pijlers

buikgriep en baby

14-11-2013 12:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ik weer! Ik ben gisternacht goed ziek geworden. Heb bijna de hele nacht doorgebracht boven de wc. Gister leek het beter te gaan, maar vannacht weer hetzelfde liedje.

Ik heb een baby en ik ben zo bang dat ik haar aansteek! Hoe doen andere moeders dit? Ik voel me zo schuldig dat ik niet even met haar kan knuffelen. Gelukkig is m'n man vandaag thuis, dus dat is het probleem niet, maar ik word hier gewoon verdrietig van. Zullen ook nog wel de hormonen zijn!

Ik denk huppa doorgaan, je zal wel vaker ziek worden, maar als ik 2 stappen verzet begin ik weer te spugen!

Sara
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Gewoon knuffelen, je steekt haar toch wel aan. Of niet. Nu afstand houden is nergens voor nodig!

Beterschap!
Ik heb het ook 3 keer gehad toen dochter baby was. Je hebt geluk dat je man thuis is, ik moest het alleen doen toen. Ik ben maar gewoon doorgegaan, meestal kreeg ik het juist van dochter dus daar hoefde ik me niet druk om te maken heb haar 1 keer bij oma ondergebracht toen ik echt beroerd was. Verder goed handen wassen enzo en verder gewoon doen zoals anders. Sterkte ermee!
Wat desperate housewife zegt.

Gisteren was de oudste ziek en vandaag heb ik het (en de man maar die is werken). De kleinste begint nu ook wat te snotteren maar verkomen kan ik het verder niet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Oooh, ik snap goed wat je bedoelt. Ik heb hetzelfde gehad, en ik gaf nog borstvoeding! Ik weet het nog goed.... Wc... Voeden.... Wc.... Voeden... Maar ik heb niemand aangestoken hier in huis, dus daar kan je niks over zeggen. Gewoon knuffelen als je je redelijk voelt hoor. Als ze ziek moet worden, wordt ze het toch wel.
Mijn ervaring is dat die kleintjes het vaak veel sneller kwijt zijn. Door de borstvoeding krijgen ze al anti-stoffen mee. Wij waren toen onze jongste baby was allemaal tegelijk flink ziek van de buikgriep, maar de jongste spuugde 1 keer en toen was het al klaar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Jullie reacties stellen me enigszins gerust! Fijn dat ik hier even van me af kon schrijven. De buikgriep is meestal 1 dag heel heftig en daarna voel je je gewoon slap, maar dat is niet erg. Ik ben inderdaad heel blij dat mijn man thuis is vandaag!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Toen mijn jongste baby was hadden man, oudste en ik een keer alle drie tegelijk buikgriep. Het was dus ongeveer onvermijdelijk dat jongste het ook zou krijgen, dacht ik. Maar hij bleef als enige fris en fruitig .
Een baby heeft, zeker als hij/zij BV krijgt, de eerste maanden een uitstekende weerstand. Je kunt zelfs snipverkouden op kraambezoek volgens mijn huisarts, niet dat dat in me zou opkomen maar het schijnt geen kwaad te kunnen, in ieder geval niet voor de baby maar doorgaans zijn er nog andere gezinsleden die je evenmin wenst te besmetten.
verba volant, scripta manent.
Als je baby het wel krijgt, let dan heel goed op uitdrogingsverschijnselen. Een jonge baby droogt snel uit met diarree en spugen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven