Gezondheid alle pijlers

Buikklachten en nu ook overal kleine knobbeltje in buik....

29-02-2008 12:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Waarschijnlijk maak ik me druk om niets, maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Begin februari menstruatie gehad. Nog geen week erna bleek ik een blaasontsteking te hebben. Antibiotica gekregen voor 5 dagen. Buikklachten bleven aanwezig en half februari (1,5 week na laatste dag van menstruatie) kreeg ik ineens bloedverlies. Voor zekerheid urine gebracht naar huisarts, maar blaasontsteking was weg. Ruim een week flink bloedverlies gehad, zonder krampen, maar wel vervelende buikpijn erbij. Sinds afgelopen weekend is vloeien over, maar blijf veel last van mijn buik houden. Af en toe vervelende steken en soms zeurderige pijn. Ook regelmatig last van darmen en slijm bij ontlasting.

Nu voelde ik van de week tijdens het douchen een kleine bultje onderin mijn buik, onderhuids....Niet pijnlijk en niet groot, ongeveer de grootte van een erwt. Niet teveel aandacht aan besteed, maar gisteren voelde ik nog eens goed. En wat bleek.....die knobbeltjes/bultjes zitten door mijn hele buik, de een iets groter dan de andere.....

Nu ga ik twijfelen of deze er eigenlijk altijd zitten en of dat normaal is.....Of "hoort" dit niet???? Wie kan me dat vertellen???

Ik gebruik overigens geen pil, ben 34 jaar en heb al heeeele lange tijd geen sexuele contacten gehad.

En ja, ik weet het, jullie zijn geen dokters, maar wilde graag mijn verhaal kwijt en hoop dat iemand mij gerust kan stellen.
Ga vooral naar de huisarts joh! Wie weet hoort het niet en moet er wat mee gebeuren en anders kan je huisarts je beter gerusstellen dan wij (die er niks vanaf weten...)
Everytime you make a typo, the errorists win.
Zeker naar de huisarts.

xx lisa.
Ik vraag me alleen maar het volgende af: waarom open je hier een topic over? In de tijd dat je dit schreef, had je al tien keer de huisarts kunnen bellen.
Kan me voorstellen dat je je dat afvraagt, Fleurtje, maar mijn huisarts heeft deze week vakantie en om hiervoor nou naar een vervangende huisarts te vragen???
Nou, kennelijk maak je je er wel druk om en in dat geval zou ik idd om een vervangende huisarts vragen,
De enige manier om jezelf gerust te stellen is:

In gestrekte draf naar de huisarts!
Als je je er niet druk om had gemaakt, had je dit topic niet geopend...
jah Fleurtje dat vraag ik mij ook af ..

Kleine moeite toch om je huisarts te bellen afspraak te maken en er naar laten kijken...

Het kan van alles zijn dat kunnen wij vanaf hier niet beoordelen.. Van opgezette lymfeklieren , ontlasting verstopping tot aan in t ergste geval kanker..

Dus .. maak een afspraak misschien kan je vandaag nog terecht bij je huisarts
Precies, dit kan onschuldig zijn of binnen enkele weken fataal en alles er tussenin. Gewoon meteen naar de huisarts.

xx lisa.
Ik heb gisteren toch maar naar huisarts gebeld, assistente was er wel. Ze wilde eerst een telefonische afspraak voor me inplannen volgende week, maar ja.....Die harde plekjes/knobbeltjes zijn moeilijk te voelen via de telefoon, he?? Ik heb nu voor dinsdag een afspraak staan. Pfff, voel me toch wel een beetje bezwaard....Ben er het afgelopen jaar regelmatig geweest ivm hartritmestoornis en overspannenheid en nu kom ik met zoiets....Straks heeft iedereen van die harde plekjes in de buik, zijn het gewoon mijn ingewanden ofzo..... Nou ja, aan de andere kant is het voor mijn eigen gemoedsrust.....

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik voel ook wel wat bobbeltjes, maar dat is volgens mij gewoon mijn bindweefsel.

Maar goed, je had ook buikklachten en bloedverlies, gewoon goed laten onderzoeken. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt.

xx lisa.
Hallo

Ik voel geen bobbeltjes op mijn buik, maar ik heb ze wel op mijn scheenbeen. Alsof het bot volzit met bobbeltjes. De eerste ontdekte ik toen ik rond de 14 was, inmiddels zit het vol (ben nu 36). Sommige bobbeltjes horen gewoon bij jou en je lichaam. Maar als je meerdere klachten hebt vind ik een afspraak bij een huisarts helemaal zo gek nog niet.

En als je regelmatig bij je huisarts zit ivm een hartritmestoornis, dan zit je er niet voor niks. En ja, natuurlijk zat je er wel regelmatig voor niks (mijn halve trouwboek heeft het ook gehad en heeft zich nog 5 jaar lang bij iedere hartslag zorgen gemaakt), maar zo'n huisarts heeft echt wel al wat meegemaakt hoor. Bovendien kun je beter 10x te vaak gaan, dan 1x te weinig. Daarmee wil ik niet zeggen dat we met z'n allen de gezondheidszorg nog wat duurder moeten maken door bij iedere scheet naar de dokter te rennen, maar van bepaalde dingen kun je toch zelf niet beoordelen of ze ernstig zijn of niet. Zelfs de huisarts kan dat niet altijd. Dus gewoon gaan.
Hoi Mamalelie,

Bobbeltjes op mijn scheenbeen heb ik ook wel, die blijken te zijn ontstaan door regelmatig je been te stoten etc...

Ik voel kleinere bultjes/bobbeltjes in mijn buik (bij lichte druk), maar ook grotere (bij iets meer druk). Eerst dacht ik nog dat dat wellicht mijn darmen waren, maar nu, paar dagen later, zitten ze er nog, terwijl ik een vrij normale toiletgang heb....Weet niet wat ik zelf allemaal aan organen kan voelen als ik zachte druk uitoefen, maar ik laat de dokter voor de zekerheid maar even voelen....
Ha Kaatjekakel, wat zei de huisarts?

xx lisa.
dag kaatjekakel... je symptomen komen me heel erg bekend voor.. ga is naar het onderwerp endometrios, ontsteking baarmoeder.. ik weet niet of je weet wat het is maar heel veel vrouwen hebben het en weten het zelf niet... kan op alle organen ontstaan. tijdends de menstruatie komt baarmoederslijmvlies in de buikholte en zet zich op de organen als een soort cyste... een chocoladecyste noemen ze het... zou echt is langs de gynaecoloog gaan... denk dat hij het antwoord heeft op je pijn... mijn huisdokter wist het ook niet en na een spoedopname zijn ze erachter gekomen... ga maar eens even op dat onderwerp kijken... groetjes x
Ik ben toch erg benieuwd hoe het nu gaat, kaatjekakel. Hopelijk wil je nog een keer reageren.

xx lisa.
Hoi hoi,

Nou, ik ben bij de huisarts geweest en volgens haar "horen" de knobbels bij het beeld van (bij mij bekende) prikkelbare darm. Wel heeft ze voor de zekerheid nog een uitstrijkje gemaakt, uitslag heb ik nog niet.

Ben ergens wel opgelucht, maar buikklachten verdwijnen nog niet echt. Heb nu al enkele dagen het gevoel ongesteld te worden, maar er komt nog niets.

Mocht het over enkele weken nog niet verbeterd zijn dat ga ik zeker eens verder vragen over endometrios(e).

Bedankt voor jullie medeleven en meedenken.

groetjes

Karin
Hallo . Ik hen zelf enorm veel knobbels in mijn buik onderhuids. Aanraken is zo pijnlijk. Kaatjekakel zijn ze bij jou ondertussen verdwenen? Ik wil zo snel mogelijk naar de gynaecoloog. Ze zitten echt overal. Zowel waar mijn eierstokken zitten als juist onder mijn navel. Wat vreemd!

Groetjes

Sofie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven