Gezondheid alle pijlers

Buikkrampen

10-06-2017 21:35 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb net door de topic's heen gekeken maar zag zo snel niet eentje die mij verder kan helpen.
Ik heb last van buikkrampen, hier heb ik al een paar jaar last van. In de buikkrampen zit echter geen regelmatigheid.
Hier kan ik zo maar last van krijgen en soms zijn ze heftig maar soms is de pijn ook wel dragelijk. Ook de duur van pijn is wisselvallig.
Soms is de pijn zelf zo erg dat ik niet meer kan blijven staan of kan lopen.

Hebben jullie hier tips voor of hebben jullie hier zelf ervaring mee?
Wel eens buikkrampen, dat ik echt ervan ga zweten, wit wegtrek en niet lekker ben. Dan moet ik echt na de w.c. toe. Maar zodra ik dan geweest ben en het is eruit dan knap ik weer op. De dokter heeft tegen mij wel eens gezegd spastische darmen.
Ben je in al die jaren nog niet bij je huisarts geweest?
Ja, wat zei de dokter?
Waarom ben je nog niet naar een arts geweest ermee?

Ik had dat ook. Zo erg dat ik wit wegtrok en soms het gevoel had dat ik even weg was en ik bleek coeliakie te hebben.

Dus hop naar een arts ermee!
Prikkelbare darm is de diagnose die vaak gegeven wordt als artsen niets anders kunnen vinden. De een zegt dat het bestaat en dat de oorzaak in voedsel moet worden gezocht en de ander vindt dat het een fabel is.

Ikzelf heb ook perioden van hevige buikpijnen; de kans daarop neemt toe naarmate ik meer groenten eet, en ook suikerloos snoep (met polyolen; vooral sorbitol) en hevige stress en weerzin geven voorspelbaar symptomen van versnelde passage, darmgas e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als darmgas niet snel naar de uitgang kan dan wordt de darm wat uitgerekt (verg. een ballon) en dat kan heel hevige pijnen geven.
Ze zeggen dat een hete kruik kan helpen omdat er door vaatverwijding dan meer bloedtoevoer en -afvoer is naar de darmen die het gas meeneemt maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Op bed gaan liggen en af en toe draaien schijnt bij mij voldoende te ontspannen.

Als je gaat lopen dan gaat er sowieso meer bloed naar je benen en dan is er minder over voor je darmen lijkt mij.
Probeer minder koude dranken te drinken, warme dranken is beter voor de maag. Een andere tip is om geen koffie of thee op een lage maag te drinken. Dat kan laxerend werkend en voor buikkramp zorgen.
Liefde gaat door de maag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven