Gezondheid alle pijlers

Buikpijn anders dan anders

12-03-2013 20:04 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds zondag buikpijn.

Tenminste, op zondag had ik een schrijnend gevoel, een beetje alsof er een hard stikseltje van mijn broek steeds over mijn huid schrijnde. Spijkerbroek uit en joggingbroek aan, maar eigenlijk veranderde er niet zoveel.

Nou ja, er was aan mijn vel niks te zien en het zou morgen wel over zijn.

Maar de andere ochtend was het er weer. Niet toen ik wakker werd, maar wel nadat ik was opgestaan en in beweging was gekomen

Nu leek het lager te zitten, en het schrijnen leek niet aan de buitenkant te zitten, maar aan de binnenkant.

Was ook iets heviger.

Het was draaglijk, maar zeurend, daarom heb ik wel een paracetamol ingenomen en ben naar mijn werk gegaan.

Zo is het eigenlijk nu dinsdagavond geworden en ik heb de pijn nog steeds. Wel is het of het zich verplaatst, want op dit moment zit het hoger ten opzichte van mijn navel, en eerst zat het duidelijk lager.

Het is geen pijn die verband lijkt te houden met ontlasting, het is ook geen kramp, maar meer een brandend gevoel. Het irriteert het meest als ik buk, of meer in elkaar zit.

Het is ook niet dat ik krepeer van de pijn, want anders was ik al naar de ha gegaan, maar als dit zo blijft dan ga ik voor het weekend wel even naar laten kijken.

Het zit dus alleen aan de rechterkant.

Ik ga dus wel naar de ha, maar is er ondertussen iemand wie dit bekend voorkomt?
zitten er larven van een of ander insect in je buik die uit beginnen te komen?
Vreemd... nog nooit zoiets gehoord...
quote:elninjoo schreef op 12 maart 2013 @ 20:19:

zitten er larven van een of ander insect in je buik die uit beginnen te komen? Nee, ik ben niet zwanger.
Perel
Goh. Hoe ga je nou iets bruikbaars uit dit topic willen halen?
Heb je toevallig nieuwe buikspieroefeningen gedaan?
geen flauw idee.
nee, ik bedoel écht insecten zoals dit bijv:

http://www.yourdiscovery. ... ide-me-maden-in-de-hoofd/
Herken je hier iets uit?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Je blindedarm! Niet te lang wachten met dit soort klachten
Doet het pijn, als je er op drukt?

En dan weer pijn, als je je hand snel wegtrekt?

(Typisch voor blindedarm)

Heb je trouwens koorts??
Hoe zit het met je eetlust?

Ik had ook buikpijn wat anders dan anders was, een apart gevoel en weinig tot geen eetlust. Uiteindelijk bleek het ook mijn blindedarm te zijn, ik had overigens aanvankelijk geen koorts.
Elninjoo, excuus voor mijn eerste uitlating, je bedoelde het goed.

Maar ik heb dat met die insecten niet echt bekeken, voor mijn gevoel is dat iets dat je meeneemt uit exotische oorden, of moet je dan ergens bewegende bulten hebben. Niks van dat alles.

Lucifer het lijkt inderdaad nog het meest op buikspierpijn, maar ik heb geen bijzondere bewegingen gemaakt, geen kast verschoven of zware dingen getild.

Merano, bij al die ziektes (ik mocht van mijzelf al niet zelf gaan googelen) komen toch symptomen voor als misselijkheid en braakneigingen, onregelde stoelgang en koorts.

Daar heb ik allemaal geen last van.

Het is echt meer een pijn die voor mijn gevoel ook niet echt ver inwendig zit. Het voelt een beetje als een schaafwond, maar dan aan de binnenkant van mijn vel. Schrijnend.
Spier verrekt? Striae?
Toch maar even naar de arts want als het je blindedarm is moet je er op tijd bij zijn. Koorts enz krijg je als ie ontstoken is.
quote:lilalinda schreef op 12 maart 2013 @ 20:48:

Doet het pijn, als je er op drukt?

En dan weer pijn, als je je hand snel wegtrekt?

(Typisch voor blindedarm)

Heb je trouwens koorts??

En ook luchtigtoetje:

Dat was wat ik maandagochtend dacht.

Heb alvast wat spullen klaargelegd en mijn verzekeringsspullen voor als het inderdaad menens zou worden.. dan hoefde ik de kinderen alleen maar instructies te geven hoe en wat.

Maar als het een blindedarmontsteking is, dan zeker geen acute.

En daarvoor verplaatst de pijn zich naar mijn idee te veel.
Ik heb gewoon een gezonde eetlust, als altijd.

En het smaakt me ook allemaal prima.

Vanavond tuinboontjes, gekookte aardappeltjes en een slavink gegeten met komkommersla.
Hmm, heb aardig wat ervaring met veel verschillende soorten buikpijn (darmziekte) maar herken jouw beschrijving niet! Ik weet wel dat de pijn in darmen soms erg lokaal kan zijn, maar toch veranderend van locatie. Alsof het een pijnlijk plek is die zich in een gebiedje in je buik beweegt.

Als het aanhoudt of duidelijk erger wordt zou ik toch voor de zekerheid maar even naar je HA gaan en kijken of hij er iets van kan maken... Beter voor niks dan te laat!
Klinkt mij in de oren als een blindedarmontsteking, die pijn wil nog wel eens aan de wandel gaan.

Mijn moeder had een chronische blindedarmontsteking. Dat was een lichte ontsteking die nooit echt 'doorgezet' heeft. Verder overigens ook geen klachten, maar uiteindelijk wel een inkapseling ter grootte van een sinaasappel (ze dachten aan een maligne tumor!) en een flinke buikoperatie was het gevolg. Wil je niet bang maken, maar bel de huisarts en laat het nakijken.
Is het niet meer huidpijn; de huid van je buik dus. Alles wat je schrijft herken ik, maar dan als huidpijn. Ik heb het ook vaak bij mijn buik. Soms echt van buiten, maar soms ook van binnen en dan doet naar het toiletgaan ook pijn. Schijnt overprikkeling van zenuwen te zijn.
Waar zit de any-key?
Zou het niet gordelroos kunnen zijn? Ik herken vooral de klachten branderig,zeurderig gevoel en ook omdat je het aan een kant hebt.
Ik heb het ook wel eens. Volgens mij is het maagpijn. Googel er maar eens op.
quote:Roelfien schreef op 13 maart 2013 @ 19:42:

Ik heb het ook wel eens. Volgens mij is het maagpijn. Googel er maar eens op.

Maagpijn ter hoogte van je broeksrand/navel???

Perel, is er inmiddels nog iets verander?
Ja hoor, buaya, dat kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven