Gezondheid alle pijlers

Buikpijn ná het plassen

07-02-2019 22:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Sinds een week? Denk ik heb ik na het plassen plotseling een hevige buikpijn onderin en ook een lage rugpijn. Beetje hetzelfde als menstruatiekrampen. Dit duurt ongeveer 10 a 15 min, met een warme kruik gaat deze pijn sneller weg.

Nu heb ik het niet elke keer als ik geplast heb en ook echt alleen ná het plassen. Herkend iemand deze symtompen of heeft tips? Ik moet niet ongesteld worden en ook niet zwanger. (Ik slik de pil door)

Ik ben sowieso van plan om morgen even de dokter te bellen maar zal daar niet meer voor het weekend terecht kunnen. Omdat die buikpijn niet elke keer komt heb ik ook nog niet eerder gebeld.
Ik zou zeker de huisarts bellen en een afspraak maken.

Ik heb ook weleens kramp na het plassen maar dan heb ik te lang gewacht (bijvoorbeeld na wakker worden) en lijkt mijn blaas te uitgerekt te zijn ofzo. Ook bij mij trekt deze pijn na 10 minuten weg. Maar, ik heb het heel af en toe, anders dan jij dus. Even na laten kijken hoor..
Ik heb soms pijn in mijn blaas als ik te lang urine heb opgehouden. Dan krijg ik daarna even hele felle kramp, maar na een paar minuutjes trekt dat weer weg. Weet niet of dit hetzelfde is natuurlijk. Misschien een blaasontsteking oid, maar dat is gokken vanaf hier en wij mogen je geen advies geven. Dus huisarts inschakelen kan nooit kwaad. Succes!
Nee, dacht het niet. Ik zou dan toch heel hard naar de dokter rennen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Misschien is je buikinhoud even opzij geschoven door je volle blaas en schuift het nu weer terug.

Misschien endometriose.

De dokter weet het.
Ik denk gewoon een blaasontsteking óf darmkrampen. Alles komt weer anders te liggen in je buik nadat je hebt geplast. Misschien reageren je darmen daar gevoelig op.

Maar ik zou zéker even in een potje plassen en deze bij de balie vd huisarts inleveren. Dit kan gewoon zonder afspraak...
Kan ook darmgas zijn. :) Veel pijnen komen door darmgas.
Ik heb daar ooit een paar weken mee rond gelopen, dacht zelf aan blaasontsteking maar m’n urine bleek steeds ‘schoon’, en de huisarts destijds bedacht niet mij verder te onderzoeken.
Tot de pijn ineens onhoudbaar bleek en de weekendarts mij onderzocht. Ik had een ontsteking van iets waarvan ik niet wist dat het bestond: het kleine bekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven