Gezondheid alle pijlers

buipijn links onder

20-12-2009 13:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds een paar maanden (ik denk nu 4 maanden) heb ik vooral 'savonds last van mijn buik.

De linker kant iets onder mijn navel heb ik enorme steken en mijn buik voelt erg hard aan. Rechter kant kan ik gewoon indrukken maar linkerkant echt niet en als ik net iets verder duuw steekt het enorm.

Ik ben naar de huisarts geweest en die zei dat mijn darmen langzaam werken, ik heb extra vezels gekregen maar dat helpt helemaal niet.

Hebben meer mensen wel eens last van.. En wat doen jullie eraan. Ik eet veel vezels die extra vezels (zat in zakjes) zijn op en ik wil liever niet laxeren omdat het net echt goed is voor je gezondheid. Alleen als ik helemaal verstopt zit (na veel vlees eten zoals gourmetten) neem ik laxeerpillen.

Ik ben veel moe, weinig energie ookal wil ik heel veel dingen doen.

Ik wil jullie wijze raad
Ik zou gewoon nog eens terug gaan naar de huisarts.
En voldoende drinken bij die vezels.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
veel moe en weinig energie hebben, denk ik, ben namelijk geen arts, er weinig mee te maken. Ik heb het ook af e toe en wijd het aan mijn darmen. Als ik namelijk naar de WC ben geweest is het weg...en anders zou ik adviseren om bij de HA nog eens een keer langs te gaan voor bijvoorbeeld bloedonderzoek maar dan vooral in verband met die vermoeidheid.
Van slecht werkende darmen word je wel moe hoor, ik in ieder geval wel. Als ik zo'n last heb van mijn darmen neem ik wel lakeer middelen. Veel drinken en veel bewegen naast als die vezels helpt ook.

(daar heb ik het namelijk van te weinig beweging)
Bewegen in inderdaad belangrijk en ik probeer dat zoveel mogelijk te doen.

maar als je vaak laxeer middel gebruikt kunnen je darmen toch lui worden.. door de laxeermiddel werken je darmen nog minder omdat ze dan ook minder werk hoeven te doen waardoor je uiteindelijk nog meer laxeermiddel nodig hebt.. Of zie ik dat verkeerd?
En lekker masseren die buik. Het kan ook een ophoping van lucht zijn die in de weg zit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Blijkbaar helpen die extra vezels dus niet. Laxeren zou ik niet zomaar aan beginnen, het prikkelt je darmen heel erg en maakt ze 'lui'' . Tenzij je medicatie van de ha krijgt, dat is beter dan de pilletjes van de drogist. Ik zou teruggaan naar je had. Dat andere mensen er last van hebben, wil niet zeggen dat je het dus maar moet accepteren. Ik vind het nl wel wat, dat je er ook zo moe enz van wordt kan ook komen doordat je darmen je voedingsstoffen niet goed meer opnemen. Ik hoop dat je verder geholpen wordt, succes!
chronische blinde darm ontsteking denk ik

dus ga terug naar je huisarts
Blindedarm zit rechtsonder volgens mij,Maansa.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Van 1 x laxeren worden je darmenniet gelijk lui hoor! Dan moet je het vaak doen of langere periode achtereen.

Maar goed terug naar de huisarts dus.
Oei, ik heb dit ook gehad en bleek toen met een alvleesklier-ontsteking te lopen. Maar dat was echt zwaar pijnlijk! En ik ben toen met spoed in het ziekenhuis opgenomen. Ga maar gewoon naar je huisarts snel. Het zal vast zo erg niet zijn maar wij zijn geen artsen. Succes!
Dat klinkt gewoon alsof je nogal verstopt zit en harde ontlasting in het laatste stuk van je darm hebt zitten. Dat kan buikpijn geven en krampen enz.

Laxeermiddelen die je darmen lui maken geeft de huisarts je niet langdurig, ze zijn er wel, maar niet voor jouw situatie. Dat gaat over middelen die je darmwand prikkelen en dat werkt niet langdurig en daar krijg je luie darmen van. Maar die zakjes of drankjes met vezels kunnen echt geen kwaad, je hebt er zoveel voordeel bij dat het zonde is om ze niet te gebruiken.

En als je ons niet gelooft: praat dan met de huisarts ipv op eigen houtje met medicijnen te stoppen voortaan. Altijd verstandig toch?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb ook iets soortgelijks gehad, alleen had ik het vaak rechtsonder. Aan mijn bloed was niets bijzonders te zien. Vervolgens heb ik met hulp van een diëtist mijn voedingspatroon verbeterd. Met name heb ik er meer regelmaat in gebracht, dus consequent elke 2 tot 2,5 uur wat eten, én gezond (vezelrijk, groenten etc.). Plotsklaps waren alle klachten weg.

Van de week wat ongezond en onregelmatig gegeten, en ik had direct weer last. Voor mij is het dus wel het bewijs dat regelmaat helpt.

Heb jij hier misschien ook iets aan? Wat zegt de huisarts van je bloed- en urinemonster?
Twee keer per dag lijnzaad (hele zaadjes) door de yoghurt helpt trouwens goed bij verstopping. Ik kreeg deze tip van mijn dokter en was er blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven