Gezondheid alle pijlers

Bult hechting getrokken verstandskies, wat is dit??

21-01-2013 19:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
10 Januari is mijn verstandskies onder getrokken. de hechting zit er nog (pff stink ding..) Maar durf nu eindelijk te voelen met tong etc. vond dat best eng! maar voel geen gat, maar voel nu tegen mijn want aan een soort bult(je), ik met de zaklamp erbij & spiegel. en de hechting zit daar ook in de bult zo te zien!

Kan het door de hechting komen?

Wie herkent dit? het is niet echt groot, het doet niet zeer, ziet niet rood, voelde hem ook niet (nu ik het weet voel ik het natuurlijk beetje) etc. dus vandaar dat ik eerst hier vraag voordat ik in paniek bij de tandarts zit, voor niks straks..
Volgens mij had die hechting al weg moeten zijn en stinken is een teken dat er bacteriën bij zitten. Morgen toch even de tandarts bellen voordat je er echt last van gaat hebben!
Ik kan me voorstellen dat je wat zwelling hebt na het trekken van een verstandskies. Even in de gaten houden dat het niet ineens pijnlijk of rood wordt.

Moet je ook nog op controle binnenkort?

Als je het echt niet vertrouwd, kan je voor je eigen gemoedsrust even een telefoontje doen morgenochtend toch? Dikke kans dat ze je via de telefoon gerust kunnen stellen, en als ze het nodig vinden dan laten ze je wel langs komen neem ik aan.
is dat niet gewoon de "huidflapjes" die bij elkaar getrokken zijn en toen gehecht zijn?
Bedoel je dat met stinkding? Ik dacht gewoon zo van: rotding...als het stinkt, even bellen idd!
Het klinkt niet alsof je een infectie hebt, aangezien je geen pijn voelt en het niet rood is. Je kan altijd je tandarts bellen en vragen natuurlijk. Het zijn overigens zelfoplosbare hechtingen, indien je dit niet wist

Ik heb er 4 laten verwijderen bij de kaakchirurg 14 jaar geleden, en aan de binnenkant van beide wangen lopen littekens van waar de hechtingen hebben gezeten. Echt van voor naar achteren en voelbaar met mijn tong.
quote:emmetjebee schreef op 21 januari 2013 @ 19:48:

Volgens mij had die hechting al weg moeten zijn en stinken is een teken dat er bacteriën bij zitten. Morgen toch even de tandarts bellen voordat je er echt last van gaat hebben!per persoon verschillend hoelang de hechting blijft hoorde ik. hij is wel veel dikker en verwacht ook dat hij eruit gaat vallen. maar vorige keer stonk dat ding ook zo... zit een chemische lucht aan, en eter trekt er in natuurlijk.. Spuit het gat uit en daar komt niks uit. Want is nauwelijks een gat te zien
Heb je vaak een vieze smaak in je mond? Dat is namelijk een teken van ontsteking. Als je helemaal nergens last van hebt, zou ik het aankijken, maar de tandarts bellen (niet perse voor een afspraak, maar om te vragen of t bultje aangeeft dat er iets mis is) kan natuurlijk sowieso.
Die hechting zelf gaat natuurlijk stinken wanneer hij langere tijd in je mond zit. Als de wond bijna dicht is en er geen troep uitkomt en je er geen last van hebt, dan zou het verder wel goed moeten zijn. En bij mij duurde het ook bijna 4 weken voordat de hechting eruit kwam.
niet echt vieze smaak ofzo! in het begin wel, het is toch een wond dus dat smaakt nooit echt fris
Bij mij is ook een kies getrokken op 10 januari. of eigenlijk

Geen verstandskies, maar eentje verder naar voren. Vanochtend heb ik de laatste hechting eruit gefrut, die zat al behoorlijk los.

Geen bult hier en het stinkt ook niet. Ook niet toen de hechtingen er nog in zaten. Met spoelen en tanden poetsen voorkom je echt dat die gaan stinken.

Ik zou toch even bellen met de tandarts.
quote:mopsie schreef op 21 januari 2013 @ 19:56:

Die hechting zelf gaat natuurlijk stinken wanneer hij langere tijd in je mond zit. Als de wond bijna dicht is en er geen troep uitkomt en je er geen last van hebt, dan zou het verder wel goed moeten zijn. En bij mij duurde het ook bijna 4 weken voordat de hechting eruit kwam.Ik heb net even eraan gezeten met een tanden ragger, en het lijkt wel of die alleen nog maar aan mijn wang vast zit! het is maar klein stukje! maar wel vies dik geworden! maar eruit trekken vind ik eng! ben echt een held op sokken.. Maargoed volgens mij duurt het niet lang meer, vorige keer hechtingen eruit laten halen bij tandarts, en kreeg de rekening er wel van... dus zolang ik geen pijn heb kom ik liever er niet ;)
Epileer pincet, hechting vastpakken en hoppa!
Maar je weet zeker dat je goed gespoeld hebt? Ik kan me je eerste topic over dat spuitje om te spoelen nog herinneren
quote:beelicious schreef op 21 januari 2013 @ 20:02:

Epileer pincet, hechting vastpakken en hoppa! eng!
Dat die hechting er nog zit is niet zo vreemd. Kan 2 tot 3 weken duren voordat ie weg is (Korter en zelfs wat langer kan ook). Jij hebt 'm nu elf dagen, dus dat is niet vreemd.

Dat het stinkt is ook niet vreemd. De geur is in deze niet zo'n hele goeie raadgever, in je mond kan dit natuurlijk door meerdere factoren worden veroorzaakt.

Het bobbeltje kan nog zwelling van de behandeling zijn, maar soms komt er ook een blijvend bobbeltje op de plek van een getrokken tand of kies. Littekenweefsel kan dit veroorzaken, maar ook kan het tandvlees gewoon op die manier tegen elkaar groeien.

Pijn is in deze de beste raadgever. Een ontsteking voel je doorgaans wel. Zolang je nergens last van hebt hoef je je niet druk te maken, denk ik.
Gewoon even een belletje naar de tandarts morgen, die beslist wel voor jou of er naar gekeken zou moeten worden of wat je het beste kunt doen.
Meurt inderdaad zo een hechting. Bij mij bleef ie uiteindelijk plakken in m'n kauwgom.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:pulkaap schreef op 21 januari 2013 @ 20:05:

Dat die hechting er nog zit is niet zo vreemd. Kan 2 tot 3 weken duren voordat ie weg is (Korter en zelfs wat langer kan ook). Jij hebt 'm nu elf dagen, dus dat is niet vreemd.

Dat het stinkt is ook niet vreemd. De geur is in deze niet zo'n hele goeie raadgever, in je mond kan dit natuurlijk door meerdere factoren worden veroorzaakt.

Het bobbeltje kan nog zwelling van de behandeling zijn, maar soms komt er ook een blijvend bobbeltje op de plek van een getrokken tand of kies. Littekenweefsel kan dit veroorzaken, maar ook kan het tandvlees gewoon op die manier tegen elkaar groeien.

Pijn is in deze de beste raadgever. Een ontsteking voel je doorgaans wel. Zolang je nergens last van hebt hoef je je niet druk te maken, denk ik.

Dat van pijn dacht ik ook, als het pijn doet is het ontstoken, alleen het doet geen pijn etc. voel er niks van! heb het zonet flink uitgespoten met spuitje & water.

Maar goed, ik zal het nog even aan zien. komt misschien wel door de hechting. want de hechting steekt eruit, het is niet een grote bult, maar voelt beetje als een eeltbultje.

& dat het stinkt is wel logisch, eet aan 1 kant, maar eet alles, en dat vermengt met die chemische lucht.. dus dat het wat stinkt is niet gek! Wie weet wanneer ik weer met Listerine ZERO mag spoelen? Perio Aid heb ik de vorige keer gebruikt, maar dat taste mn smaak wat aan, en dat vind ik niet zo fijn!
quote:Tickel schreef op 21 januari 2013 @ 20:12:

Meurt inderdaad zo een hechting. Bij mij bleef ie uiteindelijk plakken in m'n kauwgom.Oeeh neem gelijk even een kauwgommetje :P
Die mag je nu alweer gebruiken. Er wordt aangeraden de eerste 6 uur je tanden niet te reinigen en de eerste dag geen alcohol te drinken of te roken. Maar in zero zit sowieso geen alcohol, dus dat mag al vrij snel.
quote:s0esie schreef op 21 januari 2013 @ 20:16:

[...]

Oeeh neem gelijk even een kauwgommetje :P

Hahaha...

Wat echt irritant is; als zo'n hechting half loslaat. Dan zit je de hele tijd met je tong tegen dat draadje te pielen. Ik wel tenminste
quote:pulkaap schreef op 21 januari 2013 @ 20:20:

Die mag je nu alweer gebruiken. Er wordt aangeraden de eerste 6 uur je tanden niet te reinigen en de eerste dag geen alcohol te drinken of te roken. Maar in zero zit sowieso geen alcohol, dus dat mag al vrij snel.Jemig.. heb het al die tijd niet durven gebruiken hihi! maargoed mis het wel, vind het wel lekker fris dus daar begin ik dan vanaaf meteen weer mee ;)
quote:pulkaap schreef op 21 januari 2013 @ 20:22:

[...]

Hahaha...

Wat echt irritant is; als zo'n hechting half loslaat. Dan zit je de hele tijd met je tong tegen dat draadje te pielen. Ik wel tenminste Nou hij hangt in het gat (klein stukje gat wat te zien is haha) dus voel hem verder niet! pulk hem er af en toe eens uit om in het gat te kunnen spuiten ;)
Dan heb je vanaf nu weer een lekker fris bekkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven