Gezondheid alle pijlers

Bult in nek

06-01-2017 09:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met oud en nieuw ontdekte ik een pijnloos bultje in mn nek. Bij de haargrens vlak naar de spier in mn nek. Verder toen nog geen klachten maar inmiddels pijn in de spieren in mn nek en soms uitstralend naar mn oor/hoofd. Op oudjaarsdag heb ik mn bijna 10 kilo zware baby veel rondgesjouwd dus mogelijk heeft dat ermee te maken. Als het volgende week nog zo is ga ik naar de huisarts. Iemand tips voor mn spieren in de tussentijd?
Kan het niet een wervel zijn?
Ik heb daar altijd last van een opgezwollen lymfeklier. Hij is bijna altijd opgezet, maar soms doet t zeer over de hele zijde van mijn hoofd.

Maar ja 't zou eigenlijk van alles kunnen zijn dus als je er last van blijft houden, zou ik even naar de dokter gaan.
Kan het een cyste zijn?
Ik heb daar ook last van een opgezwollen lymfeklier. Gaat ook niet meer weg bij mij. Af en toe is het een beetje pijnlijk. Je kan het best je huisarts even laten voelen of hij hard of week is
Ik heb daar ook een permanent opgezette klier. Was er ineens en is nooit meer weggegaan.

Even langs de huisarts uiteraard.
Bedankt allemaal, als het bultje of de pijn blijft dan ga ik naar de huisarts. Nu lekker met een warmtekussentje in m'n nek en m'n vriend heeft het bultje gemasseerd en het Lijkt daardoor wat kleiner te worden (of het verdwijnt meer naar binnen, dat kan natuurlijk ook).
Bij mij helpt een warmtepleister goed als ik nekpijn heb. Dat bultje kan van alles zijn. Bij twijfel even naar de huisarts.
Het bultje is een verstopte talgklier
Ik heb ook zo'n soort bultje, een ontstekingsbult, maar dan op een andere plek. Don't ask, then I won't tell. Okee ga het toch vertellen. Ik zit erop, zeg maar. En het is van dien aard dat er wel een arts naar zal moeten kijken. Ik zie er nu al naar uit. 'Bukt u maar!'
He bah. Ik heb inmiddels het een en ander inwendig te verduren gehad daar (oa een darmonderzoek), dus ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Het scheelt dat artsen er over het algemeen heel discreet mee omgaan. Ik heb ook nooit hoeven bukken, maar moest op m'n zij gaan liggen. Dat scheelt wel, wie weet gaat dat bij jou ook wel zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven