Gezondheid alle pijlers

Bult na blauwe plek wil maar niet weg

11-08-2010 15:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een lekker onbelangrijk vraagje, maar vroeg het me toch af:

Ik heb 2 maanden geleden door een smak met fiets een flinke blauwe plek inclusief bult opgelopen op mijn scheenbeen.

Niks aan de hand verder... maar die bult is nou nog steeds niet weg, en doet nog steeds pijn als een blauwe plek! Is niet blauw meer.

Is natuurlijk wel enoooorm dramatisch Maar ik wil 'm weg hebben, en dat het geen zeer meer doet!

Iemand een tip? Alsnog ijs erop? Inbinden? Wachten? Mes pakken?
Begin februari ben ik keihard op het ijs op straatstenen neergesmakt en heb nog steeds een bult net onder mijn knie.

Da's dus al een half jaar gelden.

Het kan ff duren.... (bult is wel iets kleiner geworden, doet op sommige dagen nog steeds pijn)

Sterkte.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
dokter?
Ik heb een bult op mijn linkerknie, van een hockeybal die 15 jaar geleden daar tegen aan botste. Het blauwe is al heeeel lang weg, en pijn doet het ook al lang niet meer, maar ja, die bult zit er dus nog wel. Dus tja, misschien blijft het bij jou ook wel een bult....
Heb ooit nadat ik was aangereden twee jaar last van een gekneusd beenvlies (om het scheenbeen) gehad en last van een stijf onderbeen. Huisarts gaf ook aan dat het vrij lang duurt omdat de huis daar zo dicht op het bot zit.
He, dat heb ik ook. Precies zo. Mijn huisarts heeft ernaar gekeken en hij zei dat het wel weken, zo niet maanden kon duren. Lekker dan. Ondertussen ben ik alweer weken verder en de bult en de pijn worden niet minder. Maar het heeft dus tijd nodig...

Sterkte!
O ja, bij mij zit het net boven mijn enkel bij het scheenbeen. Ik draag trouwens wel zo nu en dan een steunkous van mijn werk, anders wordt de bult enorm na een dag lang staan. Dat helpt wel.
Hé, dat heeft m'n moeder ook al weken op haar scheen.

Schijnbaar niks aan te doen dus?!
Ik heb zo'n bult op mijn bil die ik nog steeds voel. Is al sinds vorig jaar december, ben toen van de trap gegleden. Ben er voor naar de dokter geweest, maar die gaf aan dat het niet meer weg zal gaan. Waarschijnlijk is er onderhuids iets beschadigd.

Mee leren leven dus :-)
Bij mij is het trouwens wel helemaal over gegaan hoor, het is alleen nog wat onregelmatig onder de huid maar de stijfheid en de verdikking is weggegaan
Hm, blijkbaar moet ik in ieder geval voorlopig maar 'vrienden' worden met de bult. Nu maar niet nog vaker vallen of stoten, anders krijg ik helemaal zo'n bultig been!
Ik ben 20 jaar geleden van de trap gegleden waardoor ik een (langwerpige) bult van onderkant kuit tot halverwege kuit heb. Ziet er niet echt fraai uit van opzij maar deze bult is dus nooit weggegaan. Volgens arts (heb er jaaaaren later eens tussen neus en lippen door naar gevraagd) is het verhard bindweefsel en gaat het niet of moeilijk weg. Wat ik had moeten doen is het masseren, dat had nog een beetje kunnen helpen. Nu heeft dat geen zin meer.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik ben half mei van m'n fiets gevallen en heb daardoor nog steeds een zere knie. Blauwe plek is weg, maar ik kan er nog niet op steunen.

Had ook een flinke schaafwond op m'n kin, en daar is nu door onderhuids littekenweefsel een bultje onstaan. Gaat uit zichzelf ook niet weg, baal ik best van. Ben nu met littekenpleisters aan 't klooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven