bultjes door honden, kan dat?
dinsdag 14 juni 2011 om 22:55
Hoi,
Even een vraag.
Mijn zoontje van 1.5 komt maar zelden bij mijn ouders, maar af en toe gaat hij er toch heen. Ze hebben 2 honden die het in het begin als hij komt, niet kunnen laten om hem in zijn gezicht te lebberen. Ik word daar laaiend van en stuur ze meteen weg. Ik merk dat mijn moeder hier ook wel een stokje voor steekt maar ze ziet het vaak te laat waardoor het kind alweer onder de kwijl zit.
Ik vind het echt te ranzig voor woorden maar ja, wat doe ik er verder nog aan?
Nu is hij het weekend een nachtje bij mijn moeder geweest en meteen daarna kwam hij thuis met rode plekjes op zijn wangen en 1 op zijn oorlel. Deze zijn inmiddels veranderd in flinke rode bultjes waar wat troep uit komt.
Zou dit daardoor komen? IK twijfel een beetje. Misschien is het toeval. Ik heb het nooit eerder gezien bij hem.
Even een vraag.
Mijn zoontje van 1.5 komt maar zelden bij mijn ouders, maar af en toe gaat hij er toch heen. Ze hebben 2 honden die het in het begin als hij komt, niet kunnen laten om hem in zijn gezicht te lebberen. Ik word daar laaiend van en stuur ze meteen weg. Ik merk dat mijn moeder hier ook wel een stokje voor steekt maar ze ziet het vaak te laat waardoor het kind alweer onder de kwijl zit.
Ik vind het echt te ranzig voor woorden maar ja, wat doe ik er verder nog aan?
Nu is hij het weekend een nachtje bij mijn moeder geweest en meteen daarna kwam hij thuis met rode plekjes op zijn wangen en 1 op zijn oorlel. Deze zijn inmiddels veranderd in flinke rode bultjes waar wat troep uit komt.
Zou dit daardoor komen? IK twijfel een beetje. Misschien is het toeval. Ik heb het nooit eerder gezien bij hem.
dinsdag 14 juni 2011 om 23:02
Ik denk het niet, want als er troep uit komt dan wijst dat op een ontsteking en normaalgesproken zorgt hondenkwijl niet voor een ontsteking. Overigens is de bek van een hond niet zo ranzig als vaak gedacht wordt, maar ik kan me goed voorstellen dat je het een vies idee vindt.
Ik geloof dus dat het toeval is en dat iets anders voor die plekjes gezorgd heeft.
Ik geloof dus dat het toeval is en dat iets anders voor die plekjes gezorgd heeft.
dinsdag 14 juni 2011 om 23:03
ik dacht ook waterpokken, maar hij heeft geen verhoogde temp. het ziet er ook echt uit als een soort puistjes. Verder zie ik niks op de rest van zijn lichaam maar precies waar die honden aan zitten zeg maar.
We hebben zelf ook 2 honden, maar die zien hem iedere dag dus die hebben geen behoefte meer om hem te bespringen haha. Die van mijn ouders zijn heerlijk enthousiast maar die laten hem echt niet meer met rust en blijven hem in zijn gezicht likken .het kind krijgt daar echt geen rust vandaar de lichtelijke irritatie. Ik heb niks tegen dieren, in tegendeel zelfs... Maar dit is me wat teveel van het goede.
We hebben zelf ook 2 honden, maar die zien hem iedere dag dus die hebben geen behoefte meer om hem te bespringen haha. Die van mijn ouders zijn heerlijk enthousiast maar die laten hem echt niet meer met rust en blijven hem in zijn gezicht likken .het kind krijgt daar echt geen rust vandaar de lichtelijke irritatie. Ik heb niks tegen dieren, in tegendeel zelfs... Maar dit is me wat teveel van het goede.
dinsdag 14 juni 2011 om 23:26
Josske, het is ook bijna niet te voorkomen, maar hij ziet er best gehavend uit en heeft er jeuk aan, dus als het echt daar van zou komen, dan zou ik toch mijn maatregelen moeten treffen. Mijn moeder vind het ook zielig om ze steeds te straffen dus ik denk dat als we er niet bij zijn, ze het toch makkelijker toelaat. Mijn zoon vind het zelf ook wel gezellig en doet dan zelf zijn mond open waardoor ze ook in zijn mond likken. Ik vind het veel te ver gaan.
Maar ja straks ligt het niet aan de honden en dan houd ik hem voor niks voortaan thuis...
Even kijken hoe het er morgen voor staat.
Maar ja straks ligt het niet aan de honden en dan houd ik hem voor niks voortaan thuis...
Even kijken hoe het er morgen voor staat.