Gezondheid alle pijlers

Burn-out, overspannen, depressief , arbo arts psycholoog

12-03-2019 13:27 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,

Tips etc?



Groet,

Samantha
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-03-2019 09:49
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
94.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat jij denkt dat jou collega's die ziek zijn, gewoon rust krijgen.

Dit denken wel meer mensen die nog nooit ziek zijn geweest.

Tijdens mijn ziekte, zoveel administratie, formulieren moet je in vullen, bij houden en al die afspraken, werkgever, casemanager, arbo dienst bedrijfsarts, reïntegratie coach, arbeidsdeskundige.

En dan nog alle afspraken met ziekenhuis, psycholoog, fysio, hulp dit, hulp dat.

Ziek zijn is heul veel werk en administratie.

Niemand zit gewoon lekker thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ambtenaartjee schreef:
28-03-2019 00:58
En jij weer nu al dat ik dat dan nog niet heb gedaan? Glazen bol?
Je zult dat iedere keer opnieuw uit moeten leggen: waarom ben je nu nog niet uitgerust.

Je moet weer aan het werk en naar een psycholoog. Heb je die psycholoog al gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Ambtenaartjee schreef:
28-03-2019 00:59
Alles wat ik zeg is niet goed. En ja waarom mag ik niet slachtoffer zijn. Dit ben ik ook!
Oké. Jij bent slachtoffer. Het is allemaal de schuld van anderen.

Wat schiet je op met die erkenning?
Gele_Suikerspin schreef:
28-03-2019 08:56
Bijzonder dat jij denkt dat jou collega's die ziek zijn, gewoon rust krijgen.

Dit denken wel meer mensen die nog nooit ziek zijn geweest.

Tijdens mijn ziekte, zoveel administratie, formulieren moet je in vullen, bij houden en al die afspraken, werkgever, casemanager, arbo dienst bedrijfsarts, reïntegratie coach, arbeidsdeskundige.

En dan nog alle afspraken met ziekenhuis, psycholoog, fysio, hulp dit, hulp dat.

Ziek zijn is heul veel werk en administratie.

Niemand zit gewoon lekker thuis.
Dit inderdaad.
Celaena_Aelin schreef:
27-03-2019 00:39
Ik heb niet het gevoel dat jij kunt waarderen wat wij zeggen. Er reageren diverse forummers met ervaring met een burn-out. Maar zij zeggen niet wat jij wil horen.

Jij wil dat wij zeggen: “O, ambtenaartje, wat is je werkgever gemeen! En de bedrijfsarts ook! Dat ze van je verwachten dat je bereikbaar bent, hoe durven ze! En dan ook nog dingen gaan doen voor je reintergratie, nou, hoe halen ze het in hun hoofd? Begrijpen ze dan niet dat jij na twee maanden rust nog helemaal niet uitgerust bent? Weet je wat, als je X tegen ze zegt, laten ze je tot het eind van het jaar met rust.”

En dat zeggen we niet. Wij zeggen dat je hulp moet zoeken bij een psycholoog, omdat na twee maanden wel duidelijk is dat alleen rust niet genoeg is. Wij zeggen dat je een verantwoordelijkheid hebt naar je werkgever, aangezien die jouw salaris doorbetaalt. Wij zeggen dat het normaal is dat er gekeken wordt of je weer iets kunt doen: koffie drinken op je werk, een printje maken, zoiets.

We zeggen ook dat het zwelgen en blijven hangen in de slachtoffer-rol a) niet goed is voor je herstel en b) de relatie met je werkgever nog verder verpest. En dat je hulp nodig hebt om daaruit te komen als het je zelf niet lukt.

Je reageert hier ook alsof je het gevoel hebt dat je ‘recht’ hebt op een paar maanden thuis zijn, rust nemen en leuke dingen doen. Want jij hebt zo hard gewerkt en je collega’s zijn al veel langer ziek en en en... feit: je mag best om die reden thuis gaan zitten, maar niet op kosten van de werkgever.

Nogmaals: veel van de mensen die in je topic reageren hebben een burn-out of andere psychische problemen (gehad). Je kunt het allemaal naast je neerleggen, je kunt ook luisteren naar hun ervaring en kijken of er een kern van waarheid in zit.
Amen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik wel!!!
Alle reacties Link kopieren
Ambtenaartjee schreef:
28-03-2019 15:20
Ben ik wel!!!
Wat ben je wel?
Alle reacties Link kopieren
Ambtenaartjee schreef:
28-03-2019 15:20
Ben ik wel!!!
Oké. Je bent wel slachtoffer.

En nu?
Alle reacties Link kopieren
Je houding is echt die van een ambtenaartje :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
28-03-2019 16:30
Je houding is echt die van een ambtenaartje :biggrin:
Ze doet haar naam in ieder geval wel eer aan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
28-03-2019 16:30
Je houding is echt die van een ambtenaartje :biggrin:
Er was hier een 'ambtenaartje', met hetzelfde verhaal, vorige maand.
gezondheid/quot-burn-out-quot-door-werk ... ges/437031#
nounou
Ambtenaartjee schreef:
28-03-2019 15:20
Ben ik wel!!!
Slachtoffer waarvan dan?
Zazamaenade schreef:
28-03-2019 16:57
Er was hier een 'ambtenaartje', met hetzelfde verhaal, vorige maand.
gezondheid/quot-burn-out-quot-door-werk ... ges/437031#
Okay dat verklaart alles. Deze figuur is niet serieus. Heeft iig geen burnout, maar wil lekker profiteren. Leuk voor de mensen die wel een burnout hebben en de moeite hebben genomen om hier te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
28-03-2019 16:30
Je houding is echt die van een ambtenaartje :biggrin:
is dit nou echt nodig?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
28-03-2019 17:44
is dit nou echt nodig?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
28-03-2019 17:40
Okay dat verklaart alles. Deze figuur is niet serieus. Heeft iig geen burnout, maar wil lekker profiteren. Leuk voor de mensen die wel een burnout hebben en de moeite hebben genomen om hier te reageren.

Of de forummer in dit topic geen burnout heeft zou ik niet durven zeggen.
Ik herken zelf wel degelijk de immense tegenstand en boze onwil om nog iets te doen of ergens mee akkoord te gaan.
Probleem is dat hij/zij er alleen maar verder door in de shit komt en bij professionals, (en ook hier bij 'ervaringsdeskundigen') weerstand oproept.
Dat is verdomde akelig als je al zo uitgeput bent, en kost bergen energie, allemaal nutteloze verspilling :|
nounou
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
28-03-2019 17:53
Ja.
oh? Ben heel benieuwd naar de reden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven