Gezondheid alle pijlers

cerazette pil

08-07-2010 17:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik sinds april cerazette pil en heb deze maand maar 1 drupje aan bloedverlies gehad, en heb verder heel veel pijn in me onderrug.Is dit wel normaal? en nog wat ik voel me heel erg vermoeid. Graag wat reacties.
Geen idee, maar waarom slik je deze pil? Dit is een hele lichte pil die daardoor iets minder betrouwbaar is dan de standaard pil
Ik word zo goed als nooit ongesteld met die pil.
Onzin, de Cerazette is net zo betrouwbaar als de andere pillen, mits je 'm op de juiste manier inneemt. En dát moet inderdaad wat preciezer dan bij een combinatiepil, maar dat is dan ook alles.

Rasha, waar ben je bang voor? Zwangerschap?

In de periode waarin ik de Cerazettepil slikte, had ik ook geen menstruatie. Wel soms wat zeurende pijn alsof ik ongesteld moest worden, maar die kwam dan maar niet. Met de mirena (waar ook alleen progestagenen in zitten) is dat bij mij niet anders trouwens. De werking van deze pil is er onder andere op gebaseerd dat opbouw van het baarmoederslijmvlies voorkomen wordt. Waardoor er ook niets ís om te bloeden, zeg maar.

Als je zenuwachtig wordt van het idee dat je niet ongesteld bent, dan kun je je afvragen of dit wel de juiste wijze van anticonceptie is voor je. Maar misschien is het gewoon een kwestie van wennen en vertrouwen leren krijgen. Koop een stel van die goedkope Kruidvattests voor de zekerheid anders, zodat je de eerste tijd kunt testen. Dan zul je gaandeweg wat beter leren herkennen hoe jouw lichaam op deze pil reageert en misschien ook wat meer vertrouwen krijgen, ondanks het uitblijven van je menstruatie.
Ik gebruikte Cerazette toen ik borstvoeding gaf.

Hij deed wat íe doen moest, ik ben er immers niet zwanger van geworden. Ik ben hem niet door blijven slikken nadat ik gestopt was met borstvoeding geven, omdat ik eigenlijk constant ongesteld was. Niet veel, maar ik had bijna elke dag wel een beetje bloedverlies en dat vond ik heel onprettig.
Ben al 1,5 jaar op wat drupjes na niet meer ongesteld geweest. Heerlijk en niets aan de hand dus!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik heb deze pil ook gehad. Maar mijn huidige huisarts wil hem niet meer voorschrijven omdat een andere pil ook goed voor me zou zijn. Deze is betrouwbaar als je hem trouw op tijd inneemt. Je wordt bijna niet ongesteld wat ik erg prettig vond. maar helaas, ik heb hem nu niet meer.

Ik denk wel als je zenwuachtig bent dat je toch zwanger wordt, moet je deze pil niet gebruiken. Af en toe op onverwachtse momenten bloedverlies had ik ook. Niet prettig, maar dat heb ik met mijn huidige pil ook.
Overweeg de Cerazette te gebruiken. Mijn vraag aan de gebruiksters; hoe zit het met libido verlies met deze pil ?

Dank.
Ik heb tijdens de borstvoedingsperiode ongeveer driekwartjaar deze pil gebruikt. Het eerste half jaar werd ik niet of nauwelijks ongesteld, vervolgens ben ik 3 maanden bijna continu ongesteld geweest. Dit was voor mij de reden om ermee te stoppen.

Voor Anita11, mijn libido was heel erg laag in die periode. Ik weet echter niet of dat aan de cerazette lag of aan borstvoeding, baby die niet doorsliep of de combinatie van alles.
Dank je wel voor je antwoord Branca.

De pil zal altijd wel het libido iets verlagen omdat de eisprong onderdrukt wordt..maar in welke mate..misschien zit daar nog verschil in onderling bij de pillen. Er is veel keus tegenwoordig op de anti-conceptiemarkt

En daarbij komt dat het natuurlijk ook nog individueel anders kan uitpakken. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen van Cerazette gebruiksters. Weet nog steeds niet of ik daadwerkelijk deze pil ga slikken.

Het blijft zo een probeersel he en vaag ook allemaal in de bijsluiter: kan wel, misschien, zou kunnen, na drie maanden, sommige vrouwen.......

Toedels
Het is een continuepil, dus niet gek dat je geen onttrekkingsbloeding hebt. Het is wat je zelf wilt, al lijkt mij de natuurlijke manier (een keer per maand 'de sjaak'), de beste.

Hou bij een continuepil wel goed in de gaten of je tussentijds niet zwanger bent.

Ik gebruik Lovette

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven