Gezondheid alle pijlers

Cerazette probleempjes

23-07-2012 16:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ruim 2 maanden aan de Cerazette pil, maar kan nog niet echt zeggen dat dit goed bevalt. Ik ben nu voor de tweede keer 'ongesteld' en dit duurt al een dikke week (met microgynon 5 dagen), nu alleen nog donkerbruin. Ook heb ik veel last van pukkels.

Ik was eerst aan de microgynon, daar ben ik mee gestopt omdat ik het vermoeden had dat ik daardoor minder zin had en vaak moe was. Nu merk ik wel dat dit wat beter wordt, maar die vervelende bloedingen... brr.

Heeft iemand hier ervaring en weet iemand of dit nog minder wordt?
Ik werd juist met de Cerazette amper ongesteld. Maar gebruikte hem icm borstvoeding (een van de weinige pillen die door samenstelling wel mogen dan).

Volgens mij is elke vorm van hormoongebruik (pil, Mirena) voor elke gebruikster anders. Wat voor de een goed werkt, doet dat niet voor een ander. Kan ook zo zijn dat je lijf moet wennen aan de andere hormonen van de Cerazette en dat het na verloop van tijd anders wordt. Of dat je er nooit aan went. Misschien juist hiermee even je HA bellen om te vragen wat haar/zijn ervaringen zijn?
Ik gebruikte cerazette ook naast bv.

Beviel mij slecht, ik werd er ontzettend somber door.

Zou idd even overleggen met je huisarts!
Op internet staan er echt heel veel negatieve verhalen over deze mini-pil. Vooral het probleem van non-stop bloedingen.

Zelf heb ik hem 3 weken gebruikt, 3 weken lang ongesteld geweest met bijbehorende stemmingswisselingen, buikpijn, rugpijn, etc. Toen die pil de vuilnisbak ingesmeten. Op de bijsluiter stond zelfs dat het de eerste 3 maanden heel normaal is om bloedingen te hebben en dat je die tijd dus af moet wachten. Ja daag!
Ik heb 'm juist jaren zonder problemen gebruikt. Geen stemmingswisselingen, geen bloedverlies, niets.

Nu na zwangerschap 2 in het begin een aantal weken licht bloedverlies, maar inmiddels weer probleemloos.. Hoop dat het zo blijft want was echt heel tevreden met deze pil.
Hoe kan je nu ongesteld worden? Er zit geen stopweek in.
Heel erg in het begin had ik dat ook. Nu slik ik hem al 5 jaar en ben al 4,5 jaar niet ongesteld worden. Fijne pil!
quote:Star schreef op 23 juli 2012 @ 18:30:

Hoe kan je nu ongesteld worden? Er zit geen stopweek in.Doorbraakbloeding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven