Gezondheid alle pijlers

Cerazette

31-03-2008 19:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ben redelijk nieuw hier op het forum maar ik heb een vraagje aan jullie. Ik ben sinds deze week aan een nieuwe pil begonnen; Cerazette.

Voordat ik met deze pil begon heb ik al 3 andere pillen geprobeerd omdat ik altijd een week ziek ben als ik ongesteld moet worden. Met alle bijwerkingen van dien. Hoofdpijn, buikpijn, emotioneel, agressief, moe, rugpijn etc.

Ik hoop dat dit met deze nieuwe pil verbeterd, omdat ik het idee heb dat ik neit goed tegen de hormonen kan en mijn huisarts ook.. dus vandaar deze pil omdat er maar 1 hormoon in zit.

Omdat ik niet erg bekend ben met de Cerazette pil vraag ik me af wat jullie ervaring is met deze pil.

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Piekah
Ik word gewoon niet meer ongesteld
Ik heb Cerazette 2x langere tijd gebruikt tijdens het geven van bv aan mijn kinderen. Vond het een ideale pil! Werd ook niet meer ongesteld overigens.

Wel op tijd innemen daar moest ik wel erg op letten.

Verder geen klachten, maar die had ik ook niet bij andere pillen.
Hier ook Cerazette tijdens borstvoeding, gebruik het nu drie maanden en verder geen last van hormonen e.d. maar met andere pillen ook niet).

Gewoon proberen....

Succes
Hej!

Ik slik cerazette wegens een stollingsafwijking...en ben er supertevreden over. Nu, ruim een half jaar denk ik. Erg fijne bijwerking: ik word ook niet meer ongesteld.

In het begin had ik wel eens een doorbraakbloeding(kje), wat soms wel even irri was...maar mn lichaam is er nu aangewend denk ik, en moet indd zorgen dat ik hem altijd rond hetzelfde tijdstip inneem. Maar dat zit ook wel in mn systeem nu.

Conclusie: voor mij is het een prima pil :D
.
Dank julliewel voor de reacties. Wat me wel is opgevallen, ook in andere forums waarin mensen het over deze pil hebben, is dat velen aangeven de pil elke dag echt op hetzelfde tijdstip in moeten nemen omdat ie anders minder veilig is, maar als ik lees op de site van cerazette staat er dat je, als je een pil vergeet, maximaal 12 uur later de vergeten pil in kan nemen voordat de veiligheid verminderd.

nu neem ik m'n pil eigenlijk wel altijd op hetzelfde tijdstip in (als ik 'sochtends mijn tanden poets voordat ik naar mijn werk ga), maar in het weekend is dit altijd wel wat later

Bij al de ander pillen die ik heb geslikt gaven ze ook altijd wel aan dat je de il rond de zelfde tijd moest innemen, maar ook daar was ik wel eens wat later en heb nooit het idee gehad dat ie dan minder veilig was.. (hangt er natuurlijk ook weer vanaf op welk moment in de maand natuurlijk)

Maar goed ik voelde nu al wel verschil met deze pil want ik ben begonnen net voordat ik ongesteld moest worden en op de dag dat ik het ook echt moest worden heb ik er eigenlijk totaal geen last vangehad terwijl ik met mijn vorige pillen echt het liefst de hele dag in bed wilde blijven liggen..

dus dat is weer lekker positief

groetjes

piekah
piekah, succes ermee!

ik herken dat wel...doordeweek trouw op t zelfde moment en in t weekend...ben hem afgelopen week zelfs vergeten omdat ik een nachtje niet thuis sliep..o o...maarja dat heb je met een andere pil ook
.
Ik slik deze pil nu zo'n 3 jaar, ook vanwege heftige menstruatieklachten, ik moest me elke keer een dag of 2 ziekmelden....

Sindsdien geen centje pijn meer gehad, super pil !!!!!

Ik heb in het begin 2 x een doorbraakbloeding gekregen, maar daarna nooit meer. Ideaal, nooit meer ongesteld !!!

Ik neem de pil altijd 's avonds in, zo tussen 19.00 en 20.00 uur.
Heb de Cerazette ook voorgeschreven gekregen voor tijdens de BV.

Is het jullie ook opgevallen dat je minder haargroei hebt?

Normaal moest ik mijn okselhaar wel elke week scheren, maar het viel mij nu ineens op dat ik dat niet eens mee zo vaak hoef te doen.
Hoi hoi,

Ben ook begonnen met eerste stripje omdat ik bv geef. Hoeveel is er waar qua bijwerkingen uit de bijsluiter? Ik schrok nogal van de waarschuwing voor acne. Ik ben nl net puisten vrij. Ik heb al die jaren de nuvaring gebruikt en ga nu na 3.5 jaar weer eens de pil slikken.
Gut, heb ik weer. Wegens bv slik ik ook de cerazette, maar juist nu het niet uitkomt heb ik ineens een bloeding. Hoelang duurden jullie ongesteldheid bij deze pil? Ik heb 2 keer 6 dagen gehad en daarna nog 1 keer 1 dag. Neemt het af? Of kan het ook weer toenemen?
Niemand?
Slik cerazette al zo'n jaar of 8, vind het geweldig......nooit meer ongesteld
Ik heb ook een vraag over Cerazette, ik heb van mijn oude pil nu last van choasma (pigmentvlekken) kan na slikken van de pil na jaren op komen, heeft iemand dat ook gehad.

In de bijsluiter van de Cerazette staat dat helaas ook, ondanks minder hormomen, dus nu twijfel ik of ik dit moet proberen.

Maar dan kan geen één pil meer, en koperspiraal wil ik echt niet, heb je niks zelf meer in de hand, en hoor je toch over zwangerschappen, pijnlijke menstuatie.

En zijn mensen aangekomen van de Cerazette?
Ik ben na mijn zwangerschap begonnen met Cerazette dus ik ben alleen maar afgevallen, weeg nu wel minder dan met de andere pil die ik hiervoor altijd slikte dus voor mij werkt deze beter. Voor wie geïnteresseerd is, mijn periode duurde maar 2 dagen, dus drukte om niks...
Sas ben je begonnen met Cerazette? En hoe bevalt ie?

Mijn arts heeft 'm me ook voorgeschreven. Slik nu de Yasmin en heb een heel mooi gave huid, nooit meer 1 pukkeltje gehad. Maar voel me verder neerslachtig, heb veel hoofdpijn en ben vlgs mij aangekomen. Al deze bijwerkingen zie ik ook bij Cerazette staan, incl acne. Klinkt niet veelbelovend...

Iedereen alleen maar positief? Niet ongesteld zijn is idd wel heel relaxed. Ik ben benieuwd!
Up.

Ik ben op zoek naar meer ervaringen.
Up, up, up!!

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil ivm pigmentvlekken.

Zit nu te denken aan Cerazette.

Wat zijn de ervaringen?

Ook kwa acne!!

Zit met mijn 30 jaar rond mijn ongesteldheid weer volledig in de puberteit
Ook met de cerazette-pil loop je kans op een zwangerschapsmasker of andere pigmentvlekken. Met elke vorm van hormonale anticonceptie is dat zo, zeker als je het al eens gehad hebt. Hoewel het wel zo is dat de pillen waar ook oestrogenen inzitten het mogelijk meer veroorzaken, maar ook met deze pil met alleen progestagenen komen pigmentvlekken nog steeds voor. Mogelijk minder, maar je bent er blijkbaar gevoelig voor dus het is gewoon oppassen geblazen.

Maar het kan altijd minder zijn dan de vorige keer, wie weet gaat het met deze pil en genoeg sunblock bij jou wel goed.

Voor acne is ie nog wel redelijk, er zit gesodestrel in als porgestageen (de werkzame stof dus) en dat is een van de acne-vriendelijkste soorten. Maar ook hierbij: sommige vrouwen zullen juist hierdoor puistjes krijgen en je hebt niet het oestrogeen-voordeel, deze leveren je namelijk een mooie huid op.

Wil je echt het risico op pigmentvlekken niet lopen dan is een koperspiraaltje en acne-middel via je huisarts misschien handiger....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Sinds juni vorig jaar slik ik ook cerazette. Hiervoor had ik Yasmin en daarvoor van alles geprobeerd. Ik had nauwelijks 1 week in de maand dat ik bijna nergens last van had. Op een gegeven moment lag ik zo vaak te kreperen van de pijn, dat ik werd doorgestuurd naar de gynaecoloog. Bij hem eerst een jaar Duphaston geslikt. Dat was al een hele verbetering met de andere pillen. Maar na een tijdje kwamen de klachten langzamerhand weer terug.

Toen mijn eigen gyn met vakantie was, kreeg ik zijn collega. Die stelde me cerazette voor. Mijn god wat een uitkomst! Geen stemmingswisselingen meer, geen pijnen, geen hoofdpijn!! Wow ik wist niet dat je je zo goed kon voelen.

Nu sinds een paar maanden krijg ik steeds pijn in mn onderbuik (ongesteldheidsgevoel). Steeds dezelfde periode van de maand. Heb verder nog geen doorbloedingen gehad. Dus dacht te stoppen om het door te laten komen. Maar nu na bijna 3 weken nog steeds niks. Is iemand hier wel eens gestopt? en hoe lang duurde het dan voor je ongesteldheid aanbrak?

Ik heb wel die pigmentvlekken en soms wat pukkels. Maar dit neem ik voor lief, want de pijn die ik had werd echt ondraagbaar.

Ben wel benieuwd naar nog meer ervaringen van jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven