Gezondheid alle pijlers

chinese geneeskunde heeft het al iemand echt geholpen

22-11-2013 11:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
De assistente van de slaap poli gaf me een kaartje van een chenese geneeskunde praktijk.

Ik ben daar naar toe gegaan, eerste consult 50 euro, daarna volgde ontlastingsonderzoek, 125 euro en kreeg ik advies om allerlei homeopathise en andere middeltjes te nemen welke niet vergoed worden. Dit zal dan ook nog eens meer dan 200 euro kosten. Maar door ziekte verdien ik erg weinig nu en is dat gewoon nauwelijks op te brengen. Heeft het echt iemand enorm geholpen???

helpt Chinese geneeskunde

Totaal aantal stemmen: 16

ja (31%)
nee (69%)
quote:lamaatje schreef op vrijdag 22 november 2013 12:56 Dat kan je hier maar beter niet vragen.

Het viva-forum is bij uitstek een grote bak met vooroordelen als het over 'alternatieve' behandelingen gaat. Het motto is hier: zolang je niet volgepropt wordt met chemische troep kan het nooit helpen.

Zelf heb ik er hele goede ervaringen mee. De chinese kruiden werken erg goed. Electro-acupunctuur kan je precies laten zien waar in het lichaam de problemen zitten en helpt het lichaam zichzelf helpen.

Altijd wordt er geclaimd dat alternatieve methoden 100% moeten werken, maar dat doet de reguliere geneeskunde ook niet. Er zijn massa's mensen die daar niet geholpen kunnen worden en zo in het alternatieve circuit terecht komen.

Veel pillen maken je nog zieker dan je al bent. Ik heb ook weleens tabletten tegen hartkloppingen gehad, waar de bijwerkingen nog erger waren. Eens. Jammer is dat.
quote:malube schreef op 22 november 2013 @ 15:01:

[...]

Eens. Jammer is dat.

Bullshit!

Bij reguliere medicijnen moet er bewijs geleverd worden, dat de medicijnen ook werkelijk effectief zijn. En dat gebeurt door wetenschappelijk onderzoek. Als "alternatieve" medicijnen werkelijk doen wat ze zeggen ( aantoonbaar!) worden ze automatisch regulier.

Als alternatief voor je werkt, dan is het een placebo-effect.
Dat kan. Ik snap alleen niet dat ze dat dan niet bij de slaappoli doen. Ik snap sowieso niet dat een assistente TO daar met een kaartje van een Chinese genezer kluitje in het riet stuurt.
Ga in therapie!
quote:dubbeltje4 schreef op vrijdag 22 november 2013 15:17 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="malube in "chinese geneeskunde heeft het al iemand ..."" class="messagelink">malube schreef op 22 november 2013 @ 15:01</a>:</b>

[...]

Eens. Jammer is dat.</div></blockquote>

Bullshit!

Bij reguliere medicijnen moet er bewijs geleverd worden, dat de medicijnen ook werkelijk effectief zijn. En dat gebeurt door wetenschappelijk onderzoek. Als "alternatieve" medicijnen werkelijk doen wat ze zeggen ( aantoonbaar!) worden ze automatisch regulier.

Nee hoor, zeker geen placebo effect. De homeopatische wereld schreeuwt zelfs om wetenschappelijk onderzoek, maar bekijk eens hoeveel regeltjes dat onmogelijk maken. Lees je wat meer in.

Waar denk jij dat die chemische medicatie ooit uit ontstaan zijn? Juist, natuurlijke middelen. Middelen die nu ineens een placebo effect zouden geven. Dát is pas bullshit.

Ondertussen ben ik wel van mijn allergie afgekomen door dat zogenaamde placebo effect. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik er maar mee moest leven. Gelukkig ben ik toen een andere weg ingeslagen.

Nederland is enorm (onterecht) conservatief wat betreft alternatieve geneeswijzen. In Duitsland wordt heel veel als regulier gezien wat in NL als alternatief wordt gezien. Die mensen daar weten zeker ook niet waar ze het over hebben of wel? ;)
quote:dubiootje schreef op vrijdag 22 november 2013 15:24 Dat kan. Ik snap alleen niet dat ze dat dan niet bij de slaappoli doen. Ik snap sowieso niet dat een assistente TO daar met een <strike>kaartje van een Chinese genezer</strike> kluitje in het riet stuurt.Nee, dat snap ik ook niet.
quote:lamaatje schreef op 22 november 2013 @ 12:56:

Dat kan je hier maar beter niet vragen.

Het viva-forum is bij uitstek een grote bak met vooroordelen als het over 'alternatieve' behandelingen gaat. Het motto is hier: zolang je niet volgepropt wordt met chemische troep kan het nooit helpen.

Zelf heb ik er hele goede ervaringen mee. De chinese kruiden werken erg goed. Electro-acupunctuur kan je precies laten zien waar in het lichaam de problemen zitten en helpt het lichaam zichzelf helpen.

Altijd wordt er geclaimd dat alternatieve methoden 100% moeten werken, maar dat doet de reguliere geneeskunde ook niet. Er zijn massa's mensen die daar niet geholpen kunnen worden en zo in het alternatieve circuit terecht komen.

Veel pillen maken je nog zieker dan je al bent. Ik heb ook weleens tabletten tegen hartkloppingen gehad, waar de bijwerkingen nog erger waren.

Amen!

De Chinese geneeskunde is duizenden jaren oud en niet zomaar kwakzalverij. Helaas heeft de gemiddelde Hollander oogkleppen op en de 'doe maar gewoon' mentaliteit dus deze zullen idd niet snel openstaan voor niet-Westerse, niet-Chemische behandelwijzen. Nu beweer ik niet dat ik voor alles naar een Chinese arts zou gaan, het heeft mij en mijn man echter met een aantal aandoeningen fantastisch geholpen, daar waar de 'reguliere geneeskunst' niet verder kwam. Ik noem onder meer: ernstige migraine, rsi en vruchtbaarheidsproblematiek. Gelukkig beginnen ook steeds meer Westerse artsen de voordelen van de Chinese geneeskunst in te zien en bieden bvb standaard al acupunctuur aan in hun praktijk. Het is echter zaak een goede ervaren deskundige arts te vinden, maar dit geldt natuurlijk net zozeer voor een Westerse arts als een 'alternatieve' arts.
quote:malube schreef op 22 november 2013 @ 15:27:

[...]

Nee hoor, zeker geen placebo effect. De homeopatische wereld schreeuwt zelfs om wetenschappelijk onderzoek, maar bekijk eens hoeveel regeltjes dat onmogelijk maken. Lees je wat meer in.

)Tsja, als jij je informatie haalt bij de alternatieven, allicht dat ze zich opstellen als slachtoffer van de reguliere geneeskunst. Wetenschappelijk onderzoek naar de werking van homeopathie is al lang gedaan hoor en de werking is nihil.
quote:hkgirl schreef op 22 november 2013 @ 15:33:

[...]

Amen!

De Chinese geneeskunde is duizenden jaren oud en niet zomaar kwakzalverij. Helaas heeft de gemiddelde Hollander oogkleppen op en de 'doe maar gewoon' mentaliteit dus deze zullen idd niet snel openstaan voor niet-Westerse, niet-Chemische behandelwijzen. Nu beweer ik niet dat ik voor alles naar een Chinese arts zou gaan, het heeft mij en mijn man echter met een aantal aandoeningen fantastisch geholpen, daar waar de 'reguliere geneeskunst' niet verder kwam. Ik noem onder meer: ernstige migraine, rsi en vruchtbaarheidsproblematiek. Gelukkig beginnen ook steeds meer Westerse artsen de voordelen van de Chinese geneeskunst in te zien en bieden bvb standaard al acupunctuur aan in hun praktijk. Het is echter zaak een goede ervaren deskundige arts te vinden, maar dit geldt natuurlijk net zozeer voor een Westerse arts als een 'alternatieve' arts.

Ach ja, de blotevoetendokters die zonder veel opleiding naar het platteland gestuurd werden en nauwelijks serieus te nemen waren.

Daar hebben de Chinezen( verstandig als ze zijn) al lang afstand van genomen hoor! Door wie denk je dat een schurk als Mao zich liet behandelen? Juist, door een reguliere arts.

Maar ja, je gelooft toch lekker wat je wilt geloven!

En vooral niet willen lezen, je niet willen laten informeren waarom het oplichterij is.
quote:dubbeltje4 schreef op 22 november 2013 @ 15:17:

[...]

En er is aangetoond dat het placebo effect groter is als het middel duurder is.

Ik kan me voorstellen dat er kruidenmiddelen zijn die (een beetje) werken. Van warme melk wordt je immers ook slaperig. Een ander voorbeeld is sint janskruid, deze kan je ook bij de apotheek verkrijgen en er is dus wel degelijk een werking aangetoond.

Wel vind ik dat je kritisch moet blijven kijken, bij veel dingennkan de werking niet aangetoond worden. Zeker omdat je in sommige homeopatische takken eigenlijk water met een druppel plantextract miljoenen keer verdund... daar zit dat plamtje echt niet meer in. Er wordt gezegd dat het water een geheugen heeft . Door het verdunnen krijg je een sterker middel. Maar dan heeft het water vast ook de drol onthouden die, die voor de zuiveringsinstalatie tegenkwam...

Iemand noemde ook dat veel dingen niet zijn bewezen door de regels in de industrie. Deels kan dat kloppen maar voor veel dingennis de werking ook ontkracht. Bovendien zijn die regels er voor onze veiligheid zodat we ook de bijwerkingen en interactie met andere medicijnen weten. Besef dus ook dat een 'werkend' kruidenmiddel invloed kan hebben op je reguliere medicatie. (En daarom vind ik dat artsen/apothekers meer van kruidenmiddeltjes moeten afweten dan de meeste nu doen)

Wat ik wel merk dat sommige homeopatische behandelaars beter luisteren en meer tijd nemen waardoor ze andere dingen zien dan reguliere artsen. Let wel, soms blijft het oplichting. Met als voorbeeld, ik weet iemand die gezonder wilde leven en stopte met koffie drinken. Toen kreeg ze hoofpijn, zij naar de homeopaat, hij luisteren en schreef een tabletje voor... bleken het caffeine tabletten te zijn (hoezo gezond) ;)

Kortom er sijn mogelijkheden maar wees kritisch naar wat je krijgt en vergeet nooit ook naar een reguliere arts te stappen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik vind het kwakzalverij.
Ik heb ooit eens toen ik zware gewrichtsontstekingen had een pot chinese pillen gehad van iemand, nog jaren gebruikt, werkte als een trein.

Beter dan dat wat ik van de "gewone" dokter kreeg.

Helaas kan ik het spul nu nergens meer krijgen, maar die pillen waren echt wel super.

Probleem is dat je zo weinig zicht hebt op wat er inzit, en er zullen ongetwijfeld ook chinese medicijnen zijn die niks doen.

Of het werkt bij de één wel en bij de ander niet.

Is met homeopatische middelen ook vaak zo, die doen bij mij dan meestal weer niks maar heel veel mensen zweren erbij.

Je kunt er eigenlijk alleen maar achter komen door het te proberen, al kan ik me voorstellen dat je het te duur vind.
quote:dubbeltje4 schreef op vrijdag 22 november 2013 18:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="malube in "chinese geneeskunde heeft het al iemand ..."" class="messagelink">malube schreef op 22 november 2013 @ 15:27</a>:</b>

[...]

)</div></blockquote>Tsja, als jij je informatie haalt bij de alternatieven, allicht dat ze zich opstellen als slachtoffer van de reguliere geneeskunst. Wetenschappelijk onderzoek naar de werking van homeopathie is al lang gedaan hoor en de werking is nihil. Nee hoor ;) Niet op complexe homeopathie. Je hebt verschillende soorten homeopathie. Jammer joh.
quote:dubbeltje4 schreef op vrijdag 22 november 2013 18:19 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="hkgirl in "chinese geneeskunde heeft het al iemand ..."" class="messagelink">hkgirl schreef op 22 november 2013 @ 15:33</a>:</b>

[...]

Amen!

De Chinese geneeskunde is duizenden jaren oud en niet zomaar kwakzalverij. Helaas heeft de gemiddelde Hollander oogkleppen op en de 'doe maar gewoon' mentaliteit dus deze zullen idd niet snel openstaan voor niet-Westerse, niet-Chemische behandelwijzen. Nu beweer ik niet dat ik voor alles naar een Chinese arts zou gaan, het heeft mij en mijn man echter met een aantal aandoeningen fantastisch geholpen, daar waar de 'reguliere geneeskunst' niet verder kwam. Ik noem onder meer: ernstige migraine, rsi en vruchtbaarheidsproblematiek. Gelukkig beginnen ook steeds meer Westerse artsen de voordelen van de Chinese geneeskunst in te zien en bieden bvb standaard al acupunctuur aan in hun praktijk. Het is echter zaak een goede ervaren deskundige arts te vinden, maar dit geldt natuurlijk net zozeer voor een Westerse arts als een 'alternatieve' arts.</div></blockquote>

Ach ja, de blotevoetendokters die zonder veel opleiding naar het platteland gestuurd werden en nauwelijks serieus te nemen waren.

Daar hebben de Chinezen( verstandig als ze zijn) al lang afstand van genomen hoor! Door wie denk je dat een schurk als Mao zich liet behandelen? Juist, door een reguliere arts.

Maar ja, je gelooft toch lekker wat je wilt geloven!

En vooral niet willen lezen, je niet willen laten informeren waarom het oplichterij is. Volgens mij ben jij het vooral die niet wil lezen en niet verder wil lezen/denken dan je eigen hokje ;)
Ik merk heel vaak dat de mensen die het hardst roepen dat het allemaal onzin is er ook het minst vanaf weten. Wel grappig, zegt wat mij betreft wel genoeg.

Ik probeer wat betreft dit soort dingen het eerst zelf te ervaren voordat ik er een oordeel over vel. En ja, het ene vind ik onzin, het andere niet. Maar je kunt pas een goed oordeel vellen als je zelf onderzoek hebt gedaan. En dus neem ik reacties als die van dubbeltje nooit zo serieus. Ze weet duidelijk niet waar ze het over heeft.
quote:malube schreef op 22 november 2013 @ 20:22:

[...]

Nee hoor ;) Niet op complexe homeopathie. Je hebt verschillende soorten homeopathie. Jammer joh.

En wat mag dan wel wezen "complexe homeopathie"?

Lijkt mij acradarabra, maar kom op, overtuig me!
Neuh. Je kunt ook gewoon even Googlen.
quote:malube schreef op 22 november 2013 @ 20:45:

Neuh. Je kunt ook gewoon even Googlen.

Heb ik net gedaan joh.

In plaats van 1 verdund middeltje (zo weinig dat er na onderzoek niets meer van terug wordt gevonden) er meer in 1 watertje stoppen.

Baat het ene niet, dan werkt het andere wel, dat principe.

Durf jij kritische artikelen te lezen over homeopathie?

Of probeer je die juist zoveel mogelijk te negeren uit angst mogelijk van je geloof af te vallen.
quote:malube schreef op vrijdag 22 november 2013 20:45 Neuh. Je kunt ook gewoon even Googlen.

Malube, je mag natuurgeneeskunde niet vergelijken met homeopathie.

Als je je in homeopathie verdiept, is het bijna onmogelijk dat je erin gelooft.

weet je hoe sterk de verdunning van de werkzame stof is?

Er is in feite geen molecuul meer aanwezig waardoor je dus een flesje alcohol koopt tegen de hoofdprijs.
Ik geloof overigens absoluut NIET in homeopathie, maar TS vroeg naar Chinese geneeskunde. Zelfs in Pubmed zijn artikelen gepubliceerd waarin de werking van acupunctuur en Chinese kruiden in bepaalde gevallen wordt aangetoond.

Dubbeltje weet inderdaad niet waar ze het over heeft.
Fijn al die reacties, ik kan er wel wat mee. maar dan nog een vraag, ik was begonnen met Nux vomica, dat is om betere vitamine b12 op te nemen, volgens de Chinees natuurkundig geneesvrouw (deze kon ik namelijk gewoon bij de drogist kopen van vsm) er zit echter geen bijsluiter bij, en ik kan nergens vinden waar het voor gebruikt wordt, behalve voor die vitamine opname.Weet iemand waarom er alleen op de verpakking staat "homeopathisch geneesmiddel zonder specifieke therapeutische indicaties"en geen bijsluiter?
Mij heeft accupuntuur voor bepaalde kwaaltjes wel geholpen ( allergie, schimmelinfecties). Ik heb er echt nooit meer last van gehad.

Ik zou zelf nooit voor zware kwalen naar de chinees gaan. En ik vind ook dat de Chinese arts je door moet verwijzen als dit nodig is. De arts waar ik ben geweest doet dit ook.

Ze komen bij hem sowieso van heinde ( buitenland) ver...

Als je wil weten welke dan zeg het maar dan laat ik het je weten in een pb.

Kruidendranken als bachremedies etc. vind ik zelf echt kolder! Heeft niet gewerkt voor mij.
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
quote:sneeuwvlok schreef op zaterdag 23 november 2013 10:49 Fijn al die reacties, ik kan er wel wat mee. maar dan nog een vraag, ik was begonnen met Nux vomica, dat is om betere vitamine b12 op te nemen, volgens de Chinees natuurkundig geneesvrouw (deze kon ik namelijk gewoon bij de drogist kopen van vsm) er zit echter geen bijsluiter bij, en ik kan nergens vinden waar het voor gebruikt wordt, behalve voor die vitamine opname.Weet iemand waarom er alleen op de verpakking staat "homeopathisch geneesmiddel zonder specifieke therapeutische indicaties"en geen bijsluiter?Als het echt aan de vitamine b12 ligt zou ik eens vragen deze te testen en dan zijn opties om je extra injecties te geven echt heel goed! Heb veel goede verhalen gehoord en gewoon bij de HA
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
quote:hkgirl schreef op zaterdag 23 november 2013 04:41 Ik geloof overigens absoluut NIET in homeopathie, maar TS vroeg naar Chinese geneeskunde. Zelfs in Pubmed zijn artikelen gepubliceerd waarin de werking van acupunctuur en Chinese kruiden in bepaalde gevallen wordt aangetoond.

Dubbeltje weet inderdaad niet waar ze het over heeft.

Dubbeltje verwijst naar homeopathie. Wat

ze daarover schrijft is absoluut waar.
quote:sneeuwvlok schreef op 23 november 2013 @ 10:49:

Fijn al die reacties, ik kan er wel wat mee. maar dan nog een vraag, ik was begonnen met Nux vomica, dat is om betere vitamine b12 op te nemen, volgens de Chinees natuurkundig geneesvrouw (deze kon ik namelijk gewoon bij de drogist kopen van vsm) er zit echter geen bijsluiter bij, en ik kan nergens vinden waar het voor gebruikt wordt, behalve voor die vitamine opname.Weet iemand waarom er alleen op de verpakking staat "homeopathisch geneesmiddel zonder specifieke therapeutische indicaties"en geen bijsluiter?

Moet volgens de wet. Omdat het aantoonbaar NIET werkt.

Je betaalt dus geld voor een flesje water wat niets voor je doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven