Slijmbeursontsteking
donderdag 31 juli 2025 om 14:03
Hoii!
Dit is de eerste keer dat ik een bericht plaatst, maar inmiddels dus radeloos.
Ik zit sinds 5 weken thuis en totaal gestopt met sporten, terwijl ik dat super graag doe. 4-5 x per week.
ik kreeg een tijd terug, halverwege juni na een benchpress last van mij linkerschouder. Niet tijdens maar na de oefening vollop steken nadat aan de voorkant van mijn schouder. Ik bleef er een tijdje mee rondlopen,( omheen trainen ) tot 6 weken terug toen ik dacht, dit heeft geen zin meer. Ook omdat ik al wat andere pijntjes had , 2 weken rust genomen, pijn werd erger. Echo gemaakt, blijkt een bursitis linker schouder( slijmbeursontsteking) + een tendiopathie van de supraspinatuspees met mini verkalkingen.
Ondertussen alweer 3 weken verder na de echo, geen verbetering.
Slik sinds 10 dagen dyclofinac.
Dinsdag naar de sportsarts, ben al bij een sportfysio, die heeft vorige week 2 oefeningen meegegeven, voornamelijkv versterkend voor rotator cuff. Liggende side raise en zei: zoek maar een andere hobbie voorlopig.
Iemand ervaring met deze blessure en hoe ben je er vanaf gekomen? Juist wel of geen versterkende rotatorr cuff oefeningen? Wel of niet sporten?
Wel of helemaal niet bewegen? Nu beweeg ik onder de 90 graden wel, denk aan huishouden, koken. Huisarts stelde ook al een prik voor vanwege het feit dat ik al lang dyclofinac gebruikt en niet goed voor je is.
Dus de vraag, ervaring mee en hoe er vanaf gekomen?
Ondertussen word ik gek van het niets doen..
Thanks alvast!
Dit is de eerste keer dat ik een bericht plaatst, maar inmiddels dus radeloos.
Ik zit sinds 5 weken thuis en totaal gestopt met sporten, terwijl ik dat super graag doe. 4-5 x per week.
ik kreeg een tijd terug, halverwege juni na een benchpress last van mij linkerschouder. Niet tijdens maar na de oefening vollop steken nadat aan de voorkant van mijn schouder. Ik bleef er een tijdje mee rondlopen,( omheen trainen ) tot 6 weken terug toen ik dacht, dit heeft geen zin meer. Ook omdat ik al wat andere pijntjes had , 2 weken rust genomen, pijn werd erger. Echo gemaakt, blijkt een bursitis linker schouder( slijmbeursontsteking) + een tendiopathie van de supraspinatuspees met mini verkalkingen.
Ondertussen alweer 3 weken verder na de echo, geen verbetering.
Slik sinds 10 dagen dyclofinac.
Dinsdag naar de sportsarts, ben al bij een sportfysio, die heeft vorige week 2 oefeningen meegegeven, voornamelijkv versterkend voor rotator cuff. Liggende side raise en zei: zoek maar een andere hobbie voorlopig.
Iemand ervaring met deze blessure en hoe ben je er vanaf gekomen? Juist wel of geen versterkende rotatorr cuff oefeningen? Wel of niet sporten?
Wel of helemaal niet bewegen? Nu beweeg ik onder de 90 graden wel, denk aan huishouden, koken. Huisarts stelde ook al een prik voor vanwege het feit dat ik al lang dyclofinac gebruikt en niet goed voor je is.
Dus de vraag, ervaring mee en hoe er vanaf gekomen?

Ondertussen word ik gek van het niets doen..
Thanks alvast!
donderdag 31 juli 2025 om 21:54
Meerdere keren in schouders gehad maar is lang geleden, vooral rust en fysio en pijnstillers gehad toen.
Nu al meer dan een jaar in mijn heup, fysio, oefeningen, dry needling, injectie bij huisarts, injectie bij de orthodopeed in het ziekenhuis en Epte bij een andere fysio en nog steeds/weer pijn.
Dus wat voor de een werkt hoeft bij de ander niet te werken.
Nu al meer dan een jaar in mijn heup, fysio, oefeningen, dry needling, injectie bij huisarts, injectie bij de orthodopeed in het ziekenhuis en Epte bij een andere fysio en nog steeds/weer pijn.
Dus wat voor de een werkt hoeft bij de ander niet te werken.
donderdag 31 juli 2025 om 22:14
Je hoort deze klacht ook vaak in combinatie met de overgang/perimenopauze. Dat is niet algemeen bekend, maar schouderklachten worden vaak veroorzaakt door afname van bepaalde hormonen bij vrouwen. Dat kan al vanaf begin veertig gebeuren. Misschien ook iets om mee te nemen in de behandelplannen.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
donderdag 31 juli 2025 om 23:54
Ik heb exact dezelfde klachten als jij hebt. Slijmbeursontsteking en kalk in de schouderpees. Inmiddels 2 keer een injectie in de slijmbeurs en schouderpees gehad, de kalk is opgelost en de slijmbeurs is niet meer ontstoken, maar de pijn in de bovenarm is nog heftig aanwezig, vooral bij heffen van de arm/schouder. Afgelopen week weer bij de orthopeed geweest en op zijn advies draag ik nu een 'list-limiter', om de schouder maximale rust te geven. Deze draag ik nu een paar dagen en het helpt echt goed om de schouder niet te bewegen. De pijn is nog niet weg. Orthopeed adviseerde deze minmaal 4 weken te dragen.
https://www.mijnbrace.nl/list-limiter-schouderbrace
https://www.mijnbrace.nl/list-limiter-schouderbrace
Ook een Pluviofiel
vrijdag 1 augustus 2025 om 01:51
Wat tover gieter zegt.... Hoe oud ben je en zit er een kans in dat je in de (peri)overgang bent?
Mijn advies: zoek een goede triggerpoint therapeut / neuromusculaire therapeut die de hele keten checkt op triggerpoints en je fascia kan losmaken. Versterken van je spieren als er triggerpoints zitten, kan de pijn verergeren.
En kan je niet anders gaan trainen? Benen/billen/core. Wel blijven bewegen, maar echt binnen je pijngrens en op mobiliteit.
Mijn advies: zoek een goede triggerpoint therapeut / neuromusculaire therapeut die de hele keten checkt op triggerpoints en je fascia kan losmaken. Versterken van je spieren als er triggerpoints zitten, kan de pijn verergeren.
En kan je niet anders gaan trainen? Benen/billen/core. Wel blijven bewegen, maar echt binnen je pijngrens en op mobiliteit.
vrijdag 1 augustus 2025 om 07:51

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in