Gezondheid alle pijlers

Chlamydia of schimmelinfectie?

02-04-2013 23:41 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames

Ik ben een tijdje terug bij de dokter geweest voor een uitstrijkje en om mij te laten testen op soa's. Het uitstrijkje was in orde en ik had ook geen soa. Wel zei de dokter dat ik een 'schimmeltje' had, dit zag zij via de aparte chlamydia test. Dit is dan ook behandeld als een schimmelinfectie. Omdat ik momenteel in het buitenland verblijf en de zaken hier iets anders gaan dan ik gewend ben in Nederland + het met mij niet allemaal duidelijk was, vraag ik mij echter af of het nu werkelijk een schimmelinfectie was, of toch chlamydia? Is het mogelijk een schimmelinfectie te kunnen 'ontdekken' via een chlamydia test?
Alle reacties Link kopieren
Candida wordt vaak ’schimmelinfectie' genoemd. Een candida ontstaat vrijwel nooit door seksueel contact. Je kunt de gist wel bij seksueel contact doorgeven. Candida is niet ernstig en is meestal goed te behandelen. Het kan wel vervelend zijn (jeuk) en (vaak) terugkomen. Candida overgroei kan optreden op de slijmvliezen van de geslachtsorganen, de mond en de endeldarm en op de huid, met name in huidplooien (’smetten’).

http://www.soaaids.nl/soa/meest_voorkomende_soa/candida

Onderzoek

Om een candida aan te tonen, kan de arts een uitstrijkje maken en/of een kweek inzetten. Vaginale afscheiding wordt meestal direct onder de microscoop onderzocht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven