Gezondheid alle pijlers

Chronische pijn - vervolg

16-03-2019 21:02 2914 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-05-2019 12:17
En ik simpele ziel denk dan toch eerst “he, hoe kom je van je oksels bij je plasbuis? :facepalm:
Hahahaha!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lientje, ik lees net iets over het Brein Body dieet. Hoewel ik niets met diëten an zich heb (huppa, de volgende nieuwe hype) las ik dit en dacht: hey, klinkt logisch.

Werkt met het idee dat je wanneer je lichaam niet in orde is, je brein het ook niet is en dit op elkaar inwerkt. dmv vragenlijsten ontdek je dan aan welke specifieke voor jouw lichaam onderdelen je dan aan de slag moet om af te vallen en dit werkt dan ook weer op je brein. Zoiets. Staat in de nieuwe vriendin (die lees ik digitaal).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-05-2019 13:51
Een vriendin van mij heeft van de huisarts een ander middel gekregen (zij heeft fibro) dat haar helpt bij de pijnklachten maar waar ze niet zo zwaar bij bleef. Ze is nu weer normaal van postuur.
Ik ben inmiddels 6kg kwijt.
Hoe heette dat middel?
Ik mag niet alles hebben namelijk . Sommige medicijnen zijn een no go ivm mijn infarctrisico.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-05-2019 14:31
Lientje, ik lees net iets over het Brein Body dieet. Hoewel ik niets met diëten an zich heb (huppa, de volgende nieuwe hype) las ik dit en dacht: hey, klinkt logisch.

Werkt met het idee dat je wanneer je lichaam niet in orde is, je brein het ook niet is en dit op elkaar inwerkt. dmv vragenlijsten ontdek je dan aan welke specifieke voor jouw lichaam onderdelen je dan aan de slag moet om af te vallen en dit werkt dan ook weer op je brein. Zoiets. Staat in de nieuwe vriendin (die lees ik digitaal).
Ik zal zaterdag eens in de winkel kijken of deze editie er nog ligt.
Dank je voor de tip!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Suzy, ik vind het zelf ook onhandig en ik snap hoe ze het bedoelen.
Ik heb vannacht echt zo'n drukke droom gehad. Letterlijk.
Ik organiseerde een reünie van 2 scholen tegelijk. Dat zou prima gaan, want iedereen woonde immers weer in de buurt.
Tegelijkertijd kwam er ook een cameraploeg omdat het zo bijzonder was dat iemand een reünie organiseerde.
Ik heb gewoon geen seconde stil gestaan in mijn droom.
Toen ik vanmorgen wakker werd, was ik echt moe. Dat was ik de hele week al een beetje maar nu komt het er echt uit.
Vandaag gelukkig wel wat dingen gedaan die echt deze week gedaan moesten worden. Je kan het maar gehad hebben..

Morgen nog 1 dagje werken en dan eindelijk weekend.
Alle reacties Link kopieren
Bizar zijn zulke dromen hè kwebbeltje?
Ik droom ook vaak over mijn werk. Dat het heel druk is, er allerlei rare dingen gebeuren enz. En dan word je bekaf wakker en moet je nog de hele dag.
Zo vervelend.
Gelukkig bijna weekend idd!

Volgende week gaat man als het goed is weer weg voor een aantal weken voor werk.
Dat geeft mij weer de kans wat meer tijd voor mezelf te nemen, kan ik het ( hard) lopen weer eens op gaan pakken. Als ik er de puf voor heb tenminste,het gaat de laatste maanden allemaal best wat moeizaam met me.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kwebbeltje: dromen kunnen zo levensecht zijn. Ik vraag me echt soms af hoe dat werkt in een hoofd. Echt de gekste dingen.

Lientje: hoe is het nu met je dochter? Heeft ze een beetje kunnen verwerken dat ze niet verder kan met haar studie? En een flinke operatie voor de boeg, lukt dat allemaal een beetje?
Ja klopt Lientje en Cesium.
Toen ik vanmorgen bij een cliënt was, ging het eigenlijk prima. Maar toen ik vanmiddag bij een andere cliënt was, dacht ik: Als ik nu ga zitten dan val ik om.

Daarna heb ik het nog in mijn hoofd gehaald om te gaan sporten. Ik neigde heel erg om een week over te slaan, maar dan komt de gierige Hollander in me weer naar boven die zegt: Je betaald voor het sporten.
Ja dat is ook weer zo.. Dus toen ik thuis kwam gelijk omgekleed en doorgegaan naar sportzaal. Half uur gesport en ik voelde me met de minuut vermoeider worden.

Maar uiteindelijk toch nog een half uur gesport. Toch knap van mezelf.
Met eten had ik het ook makkelijk, dat scheelt.

Ik heb dat wel vaker met 'drukke' dromen. Dan ben ik de dag erna gewoon bekaf. Ik vraag me toch weleens af of er een verband tussen is.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
16-05-2019 20:37

Lientje: hoe is het nu met je dochter? Heeft ze een beetje kunnen verwerken dat ze niet verder kan met haar studie? En een flinke operatie voor de boeg, lukt dat allemaal een beetje?
Ze is een stuk relaxter nu.
Enige wat haar zorgen baart is dat ze graag BBL wilde doen ( werken/ leren) maar dat er vrijwel zeker geen plaats is.
Ze heeft maandag nog een gesprek voor de reservelijst misschien.
Dan wordt het dus bol mbo 4. Daar was nog wel plek. Daar heeft ze volgende week vrijdag een gesprek om in te stromen in het tweede jaar hoopt ze. Want ze heeft niet alles gehaald in de eerste hbo maar toch wel best veel om vrijstelling te krijgen waarschijnlijk

De operatie ziet ze wat tegenop maar kijkt ze ook naar uit. Ze vindt haar kaaklijn lelijk bij de selfies.... :bonk:
Het wordt ook de laatste echt grote ingreep. Daarna wellicht nog een of twee kleinere ( litteken en neus) maar dan is ze na 18 jaar ziekenhuis in en uit ( soms 2 keer per week) eindelijk klaar.
En daar kijkt ze ook best naar uit.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: fijn dat het nu beter met haar gaat!
Ik hoop voor jullie dat het ziekenhuisbezoek dan grotendeels voorbij is. En dat er heel veel selfies komen waar ze blij van wordt!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
16-05-2019 17:32
Ik zal zaterdag eens in de winkel kijken of deze editie er nog ligt.
Dank je voor de tip!
Anders kan ik hem wel voor je screenshotten. Ik lees hem digitaal.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
16-05-2019 17:29
Hoe heette dat middel?
Ik mag niet alles hebben namelijk . Sommige medicijnen zijn een no go ivm mijn infarctrisico.
Moest het even terugzoeken: pregabaline.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Deel nummer zoveel: gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... ges/442746

We praten steeds meer hier, lijkt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven