Chronische schimmelinfectie
maandag 18 maart 2013 om 09:49
Ik heb dus een chronische vaginale schimmelinfectie. Heel fijn ja. In het begin kreeg ik van die kuurtjes van mijn huisarts, en die hielpen soms wel even, maar na een week ofzo kwam het dan weer terug. Dit was zo bij alle kuurtjes die ik geprobeerd heb. Wat nog het beste hielp was ongesteld worden en het op de natuurlijke wijze laten 'schoonspoelen'. Dan was ik er soms weer een maandje vanaf, meestal kreeg ik het weer vlak voor mijn volgende menstruatie, maar dan werd ik ongesteld en was het dus weer over. Inmiddels gaat het helaas helemaal niet meer weg, en heb ik er altijd last van. Ik ken alle tips: katoenen ondergoed, slapen zonder ondergoed, alleen met water wassen etc. Maar dat helpt dus allemaal niet meer. De kuurtjes van de huisarts werken ook helemaal niet meer. Laatste keer kreeg ik een kuur mee met de mededeling dat ik maar net zo lang moest gebruiken tot het over was, maar na ruim 3 weken was de tube leeg, en mijn schimmelinfectie nog niks verminderd, en sindsdien hapeb ik het opgegeven. Ik heb er mee leren leven. Gewoon 2x per dag wassen met water, om de jeukende afscheiding weg te spoelen, en dan was het op zich wel vol te houden. Je went er aan, zullen we maar zeggen.
Maar inmiddels kan ik door die infectie amper nog seks hebben. Het doet zo veel pijn, hoe nat ik ook ben, het is echt niet leuk meer. Ik ben er mee terug geweest naar de huisarts, maar die zegt er niks aan te kunnen doen. Als alle kuren niet werken, en mijn menstruatie het ook niet weg krijgt, dan moet ik er maar mee leren leven. Een doorverwijzing naar de gynaecoloog wil ze ook niet geven, want die kan volgens haar ook niks voor me betekenen. Nu zat ik te denken aan een second opinion bij een andere huisarts, maar dat kan dus niet bij mijn huisartsenpraktijk, je mag geen consult bij een andere huisarts dan je eigen. Heb gebeld met een andere huisartsenpraktijk, maar dan moet ik me daar echt inschrijven en weg bij mijn oude huisarts. Dat duurt even om allemaal rond te krijgen, en is ook best veel gedoe. Nou vraag ik me dus af of het al dat gedoe wel waard is, of zal die andere huisarts hetzelfde zeggen? Ik reageer niet op alle behandelingen, dus wat zou hij nou voor me kunnen betekenen?
Weet iemand of er iets te doen is aan een chronische schimmelinfectie? Of een second opinion wel zin heeft?
Maar inmiddels kan ik door die infectie amper nog seks hebben. Het doet zo veel pijn, hoe nat ik ook ben, het is echt niet leuk meer. Ik ben er mee terug geweest naar de huisarts, maar die zegt er niks aan te kunnen doen. Als alle kuren niet werken, en mijn menstruatie het ook niet weg krijgt, dan moet ik er maar mee leren leven. Een doorverwijzing naar de gynaecoloog wil ze ook niet geven, want die kan volgens haar ook niks voor me betekenen. Nu zat ik te denken aan een second opinion bij een andere huisarts, maar dat kan dus niet bij mijn huisartsenpraktijk, je mag geen consult bij een andere huisarts dan je eigen. Heb gebeld met een andere huisartsenpraktijk, maar dan moet ik me daar echt inschrijven en weg bij mijn oude huisarts. Dat duurt even om allemaal rond te krijgen, en is ook best veel gedoe. Nou vraag ik me dus af of het al dat gedoe wel waard is, of zal die andere huisarts hetzelfde zeggen? Ik reageer niet op alle behandelingen, dus wat zou hij nou voor me kunnen betekenen?
Weet iemand of er iets te doen is aan een chronische schimmelinfectie? Of een second opinion wel zin heeft?
maandag 18 maart 2013 om 09:52
Los van het feit of het helpt: wat een dictatoriaal systeem. Ik zou je verzekeraar bellen en vragen of zij een second opinion willen regelen voor je.
Ik vind dat je huisarts wel erg gemakkelijk zegt: doet u het hier maar mee. Het heeft blijkbaar veel invloed op je seksleven, dus het lijkt me heel belangrijk dat er wel actie ondernomen wordt.
Ik vind dat je huisarts wel erg gemakkelijk zegt: doet u het hier maar mee. Het heeft blijkbaar veel invloed op je seksleven, dus het lijkt me heel belangrijk dat er wel actie ondernomen wordt.

maandag 18 maart 2013 om 09:55
Tube? Krijg je geen orale capsules? Ik krijg al een tijd fluconazolcapsules. Die slik je met water en vallen de candida in het hele lichaam aan. Ik krijg indien het erg is een kuur voor een half jaar aka 6 capsules. Die neem ik in op de eerste dag van mijn ongesteldheid.
Verder heb ik baat bij 'flora plus' van 'multi-gyn' en Dermagiq Fem.
Sterkte, want ik weet hoe naar het kan zijn!
En ook eens met Bootje. Je HA maakt zich er wel erg makkelijk vanaf.
Verder heb ik baat bij 'flora plus' van 'multi-gyn' en Dermagiq Fem.
Sterkte, want ik weet hoe naar het kan zijn!
En ook eens met Bootje. Je HA maakt zich er wel erg makkelijk vanaf.

maandag 18 maart 2013 om 10:05
Een vriendin van mij heeft een allergie aan de handen. Huisarts zei; meer kan ik niet doen.
Totdat het eens zo erg was dat ze ervoor bij de huisartsenpost terecht kwam. En daar een zalfje kreeg dat direct werkte.
Stomme huisarts dus. En die van jou ook.
Ik zou dus om te beginnen gewoon bij een andere praktijk inschrijven, en bij deze uitschrijven, want het is duidelijk niet jouw huisarts.
En een schimmelinfectie wordt vaak gevoed door suikers, alle soorten suiker schrappen voor pakweg een half jaar zou moeten helpen.
Persoonlijk echter denk ik dat er iets anders aan de hand is. Ik zou dus absoluut naar een andere huisarts willen, en eventueel naar een gyneacoloog. Want een schimmelinfectie is gewoon kut.
Totdat het eens zo erg was dat ze ervoor bij de huisartsenpost terecht kwam. En daar een zalfje kreeg dat direct werkte.
Stomme huisarts dus. En die van jou ook.
Ik zou dus om te beginnen gewoon bij een andere praktijk inschrijven, en bij deze uitschrijven, want het is duidelijk niet jouw huisarts.
En een schimmelinfectie wordt vaak gevoed door suikers, alle soorten suiker schrappen voor pakweg een half jaar zou moeten helpen.
Persoonlijk echter denk ik dat er iets anders aan de hand is. Ik zou dus absoluut naar een andere huisarts willen, en eventueel naar een gyneacoloog. Want een schimmelinfectie is gewoon kut.

maandag 18 maart 2013 om 10:26
Als de donder naar een andere huisarts overstappen. Je hebt er nu een die je klachten aan de kant schuift. Het ergste wat een arts kan zeggen is "Ik kan niks meer voor je doen" en dan vervolgens ook niet doorsturen. Wat een mafkees.
Overigens hoefde ik geen contact op te nemen met mijn eigen huisarts toen ik overstapte (vanwege verhuizing). Gewoon een afspraak bij een nieuwe praktijk gemaakt en daar papieren gekregen die ik moest invullen en opsturen.
Vraag eerst even rond bij vrienden. Ontdek welke huisarts als aardig en begripvol wordt omschreven.
Overigens hoefde ik geen contact op te nemen met mijn eigen huisarts toen ik overstapte (vanwege verhuizing). Gewoon een afspraak bij een nieuwe praktijk gemaakt en daar papieren gekregen die ik moest invullen en opsturen.
Vraag eerst even rond bij vrienden. Ontdek welke huisarts als aardig en begripvol wordt omschreven.
maandag 18 maart 2013 om 10:26
Dokters... breek me de bek niet open. Ik heb ooit eens een huisarts gehad die zei dat ik er yoghurt in moest doen. Nou ik heb het geweten! Na een paar dagen kwam ik bij een vervangende huisarts, die schrok van de staat tussen mijn benen. Wat heb jij nou gedaan?!?!?! Ik hoor het hem nog zeggen. Dus ik vertel over de yoghurt. Die huisarts vertelde dat er in yoghurt suikers zitten die de schimmel juist voedt.

maandag 18 maart 2013 om 10:34
Ik had ooit een vriendje dat (achteraf gezien - toen had ik dat niet door, dat het van hem kwam) mij telkens opnieuw besmette met candida. Ik kreeg dus iedere keer last van candida door hém. Toen het uit was, had ik ook ineens die last niet meer.
In ieder geval - dit moet grondig uitgezocht worden. Tenminste een kweekje laten maken van wat je hebt. Je kan iemand niet zo door laten klooien zoals jouw huisarts doet. Doorverwijzing vragen, nee, eisen. En anders inderdaad overstappen. Want aan deze huisarts heb je niets - die denkt niet eens mee.
In ieder geval - dit moet grondig uitgezocht worden. Tenminste een kweekje laten maken van wat je hebt. Je kan iemand niet zo door laten klooien zoals jouw huisarts doet. Doorverwijzing vragen, nee, eisen. En anders inderdaad overstappen. Want aan deze huisarts heb je niets - die denkt niet eens mee.
maandag 18 maart 2013 om 10:36
Heb je je man ook al eens laten behandelen? Hij hoeft namelijk nergens last van te hebben maar kan jou dan wel steeds opnieuw besmetten.
Verder heb je ook orale capsules die je in zou kunnen nemen, naast de zalf en de vaginale eieren.
Beterschap, ik heb er ooit bijna een half jaar mee gelopen omdat de infectie niet weg wilde. De orale capsule deed toen bij mij de truc.
Verder heb je ook orale capsules die je in zou kunnen nemen, naast de zalf en de vaginale eieren.
Beterschap, ik heb er ooit bijna een half jaar mee gelopen omdat de infectie niet weg wilde. De orale capsule deed toen bij mij de truc.

maandag 18 maart 2013 om 10:39
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Kuurtjes hielpen niet meer. Ik heb wel een doorverwijzing gekregen naar de gyn. Daar is een uitstrijkje gemaakt en dat werd op kweek gezet. Daar kwam uit dat er geen schimmel te vinden was. Logisch na al die kuren, dat overleeft een schimmel echt niet. Door steeds meer kuren was mijn lijf gewoon compleet van slag. Ik had toen nog steeds last van jeuk en branderigheid en afscheiding en dat heeft lang geduurd, maar niets meer gebruiken heeft uiteindelijk wel geholpen. En echt 2 maanden geen seks, het moet eerst echt helemaal herstellen. Nu heb ik al jaren geen schimmelinfectie meer gehad, heerlijk!
Verwijzing naar de gyn. lijkt mij wel nodig. Eerst maar eens kijken waardoor de jeuk en afscheiding komt, zit er wel een schimmel? Probeer via de verzekering of een nieuwe huisarts of door te bellen met de polikliek een afspraak te maken bij een gyn.
Sterkte
Verwijzing naar de gyn. lijkt mij wel nodig. Eerst maar eens kijken waardoor de jeuk en afscheiding komt, zit er wel een schimmel? Probeer via de verzekering of een nieuwe huisarts of door te bellen met de polikliek een afspraak te maken bij een gyn.
Sterkte
maandag 18 maart 2013 om 11:20
Wat ontzettend vreemd dat je huisarts je niet wit doorverwijzen naar de gyn. Ik heb dit ook gehad en werd wel doorverwezen naar de gyn die me uiteindelijk weer dezelfde kuurtjes gaf als de huisarts maar in een andere samenstelling en net zo lang proberen tot ik er tot op een acceptabele manier van af was. Want helemaal er vanaf kom ik volgens mij niet, het komt zo af en toe terug en dan smeer ik wat met een zalfje en kokosolie.
Kun je zelf niet even contact opnemen met de gyn afdeling om te vragen wat je mogelijkheden zijn?
Kun je zelf niet even contact opnemen met de gyn afdeling om te vragen wat je mogelijkheden zijn?
maandag 18 maart 2013 om 11:20
maandag 18 maart 2013 om 11:43
Verschrikkelijk vervelend zeg! En wat onwijs onbeschoft van die huisarts, zij moet gewoon een verwijzing geven naar de gynaecoloog.
Zeker naar een andere huisarts gaan, een gynecoloog kan je in dit geval veeel meer voor je doen. Vriendin van me had hier ook last van door een voorgeschreven recept van de gyn, was het over... duurde wel paar maandjes, maar ze was er vanaf!
gaan dus!
Zeker naar een andere huisarts gaan, een gynecoloog kan je in dit geval veeel meer voor je doen. Vriendin van me had hier ook last van door een voorgeschreven recept van de gyn, was het over... duurde wel paar maandjes, maar ze was er vanaf!
gaan dus!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
maandag 18 maart 2013 om 11:57
Mijn vriend is pnderzocht door zijn ha, maar hij heeft geen infectie.
Ik heb van die eieren gehad, maar daar kon ikniet tegen (leek wel zoutzuur
), en een paar verschillende soorten cremes. Die orale capsules heb ik nooit van gehoord! Terwijl ik toch erg veel erover heb gelezen op internet.
Ik ga toch maar terug naar mijn oude huisarts. Dat was een hele fijne huisarts, maar die ging met zwangerschapsverlof en was maanden later nog niet terug. Ben toen overgestapt naar mijn huidige huisarts. Maar hoorde laatst dat die oude huisarts er weer werkt, weliswaar nog maar 1 dag in de week, en en omdat ze zo goed is is er dus een lange wachttijd, maar goed, dat heb ik er wel voor over
Ik heb van die eieren gehad, maar daar kon ikniet tegen (leek wel zoutzuur

Ik ga toch maar terug naar mijn oude huisarts. Dat was een hele fijne huisarts, maar die ging met zwangerschapsverlof en was maanden later nog niet terug. Ben toen overgestapt naar mijn huidige huisarts. Maar hoorde laatst dat die oude huisarts er weer werkt, weliswaar nog maar 1 dag in de week, en en omdat ze zo goed is is er dus een lange wachttijd, maar goed, dat heb ik er wel voor over

maandag 18 maart 2013 om 12:17
Hier ook doorlopend last van schimmel. Heb voor maanden dakrarin, flucazol en noem maar op in huis. Niks helpt, of het komt na een aantal dg terug. En wat je schreef, erg goed voor je sexleven, maar niet heus 
Ik heb een tube met creme wat eigenlijk voor exceem/psoriasishuid is. En als het zo erg jeukt smeer ik dat erop. Is helemaal niet daarvoor bedoeld maar de jeuk is dan in ieder geval weg.
Helaas is de tube bijna leeg en begreep al dat ik het niet zomaar bij de apotheek kan krijgen, en baal ik van. Het doet niks tegen schimmel maar het verdoofd de jeuk. Ik hoop nog steeds het ultieme middel te vinden.
Tea tree, candida dieet, etc ook alles gedaan niks helpt.

Ik heb een tube met creme wat eigenlijk voor exceem/psoriasishuid is. En als het zo erg jeukt smeer ik dat erop. Is helemaal niet daarvoor bedoeld maar de jeuk is dan in ieder geval weg.
Helaas is de tube bijna leeg en begreep al dat ik het niet zomaar bij de apotheek kan krijgen, en baal ik van. Het doet niks tegen schimmel maar het verdoofd de jeuk. Ik hoop nog steeds het ultieme middel te vinden.
Tea tree, candida dieet, etc ook alles gedaan niks helpt.

maandag 18 maart 2013 om 12:30
quote:winkelfanaat schreef op 18 maart 2013 @ 10:26:
Dokters... breek me de bek niet open. Ik heb ooit eens een huisarts gehad die zei dat ik er yoghurt in moest doen. Nou ik heb het geweten! Na een paar dagen kwam ik bij een vervangende huisarts, die schrok van de staat tussen mijn benen. Wat heb jij nou gedaan?!?!?! Ik hoor het hem nog zeggen. Dus ik vertel over de yoghurt. Die huisarts vertelde dat er in yoghurt suikers zitten die de schimmel juist voedt.Magere yoghurt hielp vroeger bij mij fantastisch. Volle yoghurt nooit geprobeerd. Helaas helpt dat tegenwoordig alleen nog voor de jeuk :-S .
Dokters... breek me de bek niet open. Ik heb ooit eens een huisarts gehad die zei dat ik er yoghurt in moest doen. Nou ik heb het geweten! Na een paar dagen kwam ik bij een vervangende huisarts, die schrok van de staat tussen mijn benen. Wat heb jij nou gedaan?!?!?! Ik hoor het hem nog zeggen. Dus ik vertel over de yoghurt. Die huisarts vertelde dat er in yoghurt suikers zitten die de schimmel juist voedt.Magere yoghurt hielp vroeger bij mij fantastisch. Volle yoghurt nooit geprobeerd. Helaas helpt dat tegenwoordig alleen nog voor de jeuk :-S .

dinsdag 19 maart 2013 om 11:15
Met Ephina eens! Schandalig dat je nog nooit fluconazol (orale capsules) hebt gekregen!!!
Hopelijk helpt je dat de goede kant op.
In ernstige gevallen krijg ik er dus een om meteen in te nemen en vervolgens een kuur van een half jaar om elke keer te nemen als ik ongesteld ben. Dat heb ik nu niet meer nodig, maar wat een verlossing! Ik hoop dat je nieuwe(oude) huisarts je wel goed helpt, TO. Anders op zoek naar een ander! Sterkte en succes!
Hopelijk helpt je dat de goede kant op.
In ernstige gevallen krijg ik er dus een om meteen in te nemen en vervolgens een kuur van een half jaar om elke keer te nemen als ik ongesteld ben. Dat heb ik nu niet meer nodig, maar wat een verlossing! Ik hoop dat je nieuwe(oude) huisarts je wel goed helpt, TO. Anders op zoek naar een ander! Sterkte en succes!