Chronische schimmelinfectie
maandag 18 maart 2013 om 09:49
Ik heb dus een chronische vaginale schimmelinfectie. Heel fijn ja. In het begin kreeg ik van die kuurtjes van mijn huisarts, en die hielpen soms wel even, maar na een week ofzo kwam het dan weer terug. Dit was zo bij alle kuurtjes die ik geprobeerd heb. Wat nog het beste hielp was ongesteld worden en het op de natuurlijke wijze laten 'schoonspoelen'. Dan was ik er soms weer een maandje vanaf, meestal kreeg ik het weer vlak voor mijn volgende menstruatie, maar dan werd ik ongesteld en was het dus weer over. Inmiddels gaat het helaas helemaal niet meer weg, en heb ik er altijd last van. Ik ken alle tips: katoenen ondergoed, slapen zonder ondergoed, alleen met water wassen etc. Maar dat helpt dus allemaal niet meer. De kuurtjes van de huisarts werken ook helemaal niet meer. Laatste keer kreeg ik een kuur mee met de mededeling dat ik maar net zo lang moest gebruiken tot het over was, maar na ruim 3 weken was de tube leeg, en mijn schimmelinfectie nog niks verminderd, en sindsdien hapeb ik het opgegeven. Ik heb er mee leren leven. Gewoon 2x per dag wassen met water, om de jeukende afscheiding weg te spoelen, en dan was het op zich wel vol te houden. Je went er aan, zullen we maar zeggen.
Maar inmiddels kan ik door die infectie amper nog seks hebben. Het doet zo veel pijn, hoe nat ik ook ben, het is echt niet leuk meer. Ik ben er mee terug geweest naar de huisarts, maar die zegt er niks aan te kunnen doen. Als alle kuren niet werken, en mijn menstruatie het ook niet weg krijgt, dan moet ik er maar mee leren leven. Een doorverwijzing naar de gynaecoloog wil ze ook niet geven, want die kan volgens haar ook niks voor me betekenen. Nu zat ik te denken aan een second opinion bij een andere huisarts, maar dat kan dus niet bij mijn huisartsenpraktijk, je mag geen consult bij een andere huisarts dan je eigen. Heb gebeld met een andere huisartsenpraktijk, maar dan moet ik me daar echt inschrijven en weg bij mijn oude huisarts. Dat duurt even om allemaal rond te krijgen, en is ook best veel gedoe. Nou vraag ik me dus af of het al dat gedoe wel waard is, of zal die andere huisarts hetzelfde zeggen? Ik reageer niet op alle behandelingen, dus wat zou hij nou voor me kunnen betekenen?
Weet iemand of er iets te doen is aan een chronische schimmelinfectie? Of een second opinion wel zin heeft?
Maar inmiddels kan ik door die infectie amper nog seks hebben. Het doet zo veel pijn, hoe nat ik ook ben, het is echt niet leuk meer. Ik ben er mee terug geweest naar de huisarts, maar die zegt er niks aan te kunnen doen. Als alle kuren niet werken, en mijn menstruatie het ook niet weg krijgt, dan moet ik er maar mee leren leven. Een doorverwijzing naar de gynaecoloog wil ze ook niet geven, want die kan volgens haar ook niks voor me betekenen. Nu zat ik te denken aan een second opinion bij een andere huisarts, maar dat kan dus niet bij mijn huisartsenpraktijk, je mag geen consult bij een andere huisarts dan je eigen. Heb gebeld met een andere huisartsenpraktijk, maar dan moet ik me daar echt inschrijven en weg bij mijn oude huisarts. Dat duurt even om allemaal rond te krijgen, en is ook best veel gedoe. Nou vraag ik me dus af of het al dat gedoe wel waard is, of zal die andere huisarts hetzelfde zeggen? Ik reageer niet op alle behandelingen, dus wat zou hij nou voor me kunnen betekenen?
Weet iemand of er iets te doen is aan een chronische schimmelinfectie? Of een second opinion wel zin heeft?
dinsdag 19 maart 2013 om 11:32
Hmm..rare huisarts, ik zou er toch op blijven staan eens bij een gyn langs te mogen als ik jou was.
Ik weet niet of je de pil slikt? Ik ben sinds een tijdje gestopt en had na iedere menstruatie een schimmelinfectie die lastig weg te krijgen was. Lang niet zo erg als bij jou natuurlijk! Maar door het stoppen met de pil, heb ik totnutoe al 2 maanden geen last gehad. (even afkloppen;))
Ik weet niet of je de pil slikt? Ik ben sinds een tijdje gestopt en had na iedere menstruatie een schimmelinfectie die lastig weg te krijgen was. Lang niet zo erg als bij jou natuurlijk! Maar door het stoppen met de pil, heb ik totnutoe al 2 maanden geen last gehad. (even afkloppen;))

dinsdag 19 maart 2013 om 17:40
Google eens op 'candida weg dieet'. Die schimmels kunnen zich blijkbaar voeden en jij bent degene die het naar binnen werkt. Geen suiker, tarwe, alcohol, zuivel van koemelk en zelfs bepaalde groenten en fruit laten staan. Mijn vriend had schimmelplekjes over zijn hele lijf. Sinds dat specifieke dieet is alles weg... Je schrijft dat je alle candida diëten al geprobeerd hebt, maar realiseer je dat candida in vrijwel alle gevallen wordt veroorzaakt door verkeerde voeding.
Verder, als je aan de pil bent, zou ik ermee stoppen. Misschien ook goed inderdaad om een uitstrijkje op kweek te laten zetten. Het kan zijn dat de boel schimmelvrij is, maar helemaal van slag. Geef je lijf de gelegenheid om weer in balans te komen. Ook als er nog wel een schimmel zit.
Verder, als je aan de pil bent, zou ik ermee stoppen. Misschien ook goed inderdaad om een uitstrijkje op kweek te laten zetten. Het kan zijn dat de boel schimmelvrij is, maar helemaal van slag. Geef je lijf de gelegenheid om weer in balans te komen. Ook als er nog wel een schimmel zit.
dinsdag 19 maart 2013 om 19:31
Hier ook een jaar aangeklooid met candida. Elke menstruatie kwam het gewoon weer terug, sexleven lijdde eronder, continu pijn, kloven en jeuk.
Toen ook flucanazol gehad, maandelijkse dosis en 3 maanden de pil doorgeslikt en toen was ik er eindelijk vanaf.
Nu heb ik altijd flucanozol in huis en heb het nog maar 2 keer per jaar en dan neem ik mijn pil. Ik kon niet tegen de eitjes enzo, het werd alleen maar erger.
Terug naar de huisarts en on flucanazol vragen!
Toen ook flucanazol gehad, maandelijkse dosis en 3 maanden de pil doorgeslikt en toen was ik er eindelijk vanaf.
Nu heb ik altijd flucanozol in huis en heb het nog maar 2 keer per jaar en dan neem ik mijn pil. Ik kon niet tegen de eitjes enzo, het werd alleen maar erger.
Terug naar de huisarts en on flucanazol vragen!