Gezondheid alle pijlers

citalopram druppels

01-05-2017 23:01 15 berichten
In verband met afbouwen overgestapt op druppels. 12 druppels per dag. Ohh wat is dat toch vies. Maar goed, even doorbijten maar. Maar het probleem is dat de druppeltjes amper uit het flesje komen. Het duurt echt lang voordat ik alle druppeltjes eruit heb. Iemand tips om dit sneller te laten gaan?
Geen tips, maar herken je probleem. Ik ben overgestapt op pillen omdat ik gek werd van die druppels die er niet uit kwamen. Op het einde van het flesje gingen ze in ieder geval altijd sneller, dus houd je daar maar aan vast
Alle reacties Link kopieren
Uitstekend ontmoedigingsbeleid... :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Zeker goed ontmoedigingsbeleid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al een druppel minder neem dan de bedoeling is want mn geduld is dan allang op!
Ik zou wel uitkijken met te snel afbouwen. Heeft bij mij uiteindelijk geresulteerd in een hogere dosis dan voordat ik startte met afbouwen...
Wat je zou kunnen doen is een keer 12 druppels op een lepeltje en dit vervolgens opzuigen met een spuitje en dan een markeerstreepje op het spuitje zetten. Zodat je het de dag erop op kunt zuigen tot het streepje . Je moet daarbij wel een zo klein mogelijke spuit gebruiken ivm de nauwkeurigheid (zie het plaatje wat ik bedoel). Of je zuigt wat op uit het flesje en druppelt met behulp van het spuitje en de rest terug in het flesje.

En bel even met je psychiater om te overleggen of deze dit een goede oplossing vindt.

Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 02 mei 2017 @ 03:03:

Wat je zou kunnen doen is een keer 12 druppels op een lepeltje en dit vervolgens opzuigen met een spuitje en dan een markeerstreepje op het spuitje zetten. Zodat je het de dag erop op kunt zuigen tot het streepje . Je moet daarbij wel een zo klein mogelijke spuit gebruiken ivm de nauwkeurigheid (zie het plaatje wat ik bedoel). Of je zuigt wat op uit het flesje en druppelt met behulp van het spuitje en de rest terug in het flesje.

En bel even met je psychiater om te overleggen of deze dit een goede oplossing vindt.

[afbeelding]

Dan kan je nog beter berekenen hoeveel ml je moet hebben (of nog beter de apotheek dit laten doen!!), en opzuigen met een spuit met naald. Zonder naald opzuigen uit een druppelflesje is namelijk nauwelijks nauwkeurig te doen. (Flesje op z'n kop kan niet, dat lekt, niet op z'n kop betekent lucht aanzuigen omdat het spuitje er niet ver genoeg in kan en dus (veel) bellen).

Wat ik niet snap, je zit nu op 24 mg (1 dr = 2 mg, ervan uitgaande dat je cipramil gebruikt), dan kan je toch nog tabletten gebruiken en aanvullen met druppels?

(Als je bijvoorbeeld al afgebouwd hebt tot 14 mg, dan is een tablet van 10 mg + 2 dr dezelfde dosering).

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik zou dit zeker navragen bij de apotheek.
met een naald oid in de opening prikken zodat het luchtbelletje weg gaat.

werkt heel goed!
Leuk dat je nog even de moeite neemt om te reageren TO.
Ohh sorry! Onwijs bedankt voor de tip SpringDing. Ik heb volgende week een afspraak bij de psychiater om de voortgang te bespreken en dan ga ik voorstellen om tabletten te gebruiken en dan met druppels aan te vullen.

Spuit met naald zie ik niet helemaal zitten.
Tof dat je toch nog even reageert!

Ben benieuwd wat de psychiater ervan vindt.
Ik ook! Echt gedoe met dat flesje. Ben natuurlijk wel heel blij dat ik aan het afbouwen ben. Hopelijk gaat het straks goed zonder medicijnen. Ik laat nog wel weten hoe het is gegaan!
Het afbouwen valt me echt zwaar. Hadden jullie er ook zo'n last van? Mn emoties vliegen alle kanten op. Gelukkig is de misselijkheid wel weg nu. Straks weer verder afbouwen.
Ik heb de Citalopram 3x proberen af te bouwen en dat is 3x helemaal fout gegaan. Dus ik heb me nu ook voorgenomen om nooit meer een afbouwpoging te proberen. Heb gewoon geaccepteerd dat ik dat nodig heb om een leuk leven te hebben. Dus ja, herkenbaar. Hoop dat het jou uiteindelijk wel lukt!
Het is hier gister helemaal mis gegaan. De spanning liep veel te hoog op, ik viel in oude gewoontes. Bij man kwam er daardoor een trauma omhoog en ja, hij wilde uit elkaar.... Inmiddels afgekoeld, uitgepraat en weer aan het bijkomen... Pff wat is dit heftig.. Maar ik wil er toch echt van af.. Ik weet het even niet meer. Ik ben ontzettend verdrietig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven